♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خشک کن هاي مورد استفاده در جايگاه هاي CNG معمولاً از

نوع جذبي هستند و درون برج هاي دو قلوي آنها معمولاً مواد

جذب کننده رطوبت مانند گليکول يا سيليکازل قرار داده مي شود

که با يک سيستم کنترلي به طور متناوب، عمل جذب رطوبت گاز ورودي را انجام مي دهند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

پس از اين مرحله، کمپرسور گاز خشک را مي مکد و در 3 تا 4

مرحله گاز را از فشار حدود 250-220(psi) به 3000 تا 3600(psi) مي رساند .

کمپرسورهاي مورد استفاده در ايستگاه هاي سوخت رساني CNG معمولاً

از نوع رفت و برگشتي هستند که داراي مزيت هاي سهولت تعميرات به

دليل اشتراک سازکار کار آنها با بسياري از کمپرسورهاي رفت و برگشتي

در صنايع ديگر، امکان ساخت به صورت يک يا چند مرحله اي در يک پوسته

واحد، کارآيي قابل قبول اين کمپرسورها در حد بالا و دبي هاي نسبتاً

پايين و امکان استفاده از موتورهاي گازسوز يا موتورهاي الکتريکي به

عنوان نيروي محرک است . از معايب آنها بزرگي ابعاد و ارتعاش هاي

زياد آنها است که مي بايد به عنوان عوامل اساسي به هنگام محاسبه شاسي ،

قاب و خود پوسته کمپرسور لحاظ شوند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

گاز در هر مرحله فشرده سازي به دليل اصطکاک مولکول هاي گاز با يکديگر

و با جدار سيلندرها به شدت گرم مي شود؛ در نتيجه مي بايد در ميان مسير

عبور آن خنک کن مياني يا Intercooler قرار داد . اين کولرها مي بايد توان

جذب 85 تا 90 درصد گرماي حاصل از عمل فشرده سازي در هر مرحله را داشته باشند .

کولرها به صورت هوا خنک( با کمک فن هاي خنک ساز) يا آب خنک

( با استفاده از رادياتور) انتخاب مي شوند . ياتاقان ها و رينگ هاي

پيستون ها مي بايد پيوسته روغن کاري شوند که انواع روغن کاري

به دو دسته روغن کاري تحت فشار و روغن کاري پاششي تقسيم مي شود .

روغن کاري تحت فشار، روش بهتري شمرده مي شود . دوره کارکرد رينگ هاي

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش تشخیص رنگ خودرو

کمپرسورها با روغن کاري تقريباً 8000 ساعت است. براي جداسازي روغن

موجود در گاز فيلترهاي روغن و جداسازهاي دقيق تر به کارمي روند .

کمپرسورهاي مورد استفاده در ايستگاه هاي CNG معمولاً 200-2 مترمکعب

در ساعت، ظرفيت توليدگاز فشرده دارند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نيروي محرک کمپرسورهاي CNG بيشتر موتور الکتريکي است.

اين موتورها با برق سه فاز کار مي کنند و نيروي توليدي توسط آنها

معمولاً با استفاده از تسمه ها و قرقره ها، چرخ دنده ها و چرخ زنجير

به کمپرسور انتقال داده مي شوند. انتقال نيرو با کوپلينگ ها، روش بهتري

براي انتقال نيرو به شمار مي آيد، زيرا ارتعاش کمتري دارد و هم محوري

را دقيق تر و طولاني تر نگاه مي دارد . حداکثر توان مورد مصرف براي

الکتروموتورهاي کمپرسورها 250 اسب بخار است که با توجه به توان

مورد نياز کمپرسور انتخاب مي شوند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

مخازن بازيافت
براي اين که پس از خاموش شدن کمپرسور به هر دليلي گاز فشرده شده

در پشت سيلندرها باقي نماند، لوله کشي جداگانه به مخزن بازيافت انجام مي پذيرد .

گاز تخليه شده در اين مخزن دوباره به وسيله رگولاتوري به جريان ورودي بازگردانده مي شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

مخازن
در مرحله پاياني تراکم گاز با فشاري در حدود (psi)3600 يا 250 بار کمپرسور

را ترک مي کند . خودروها با فشاري حدود 200 بار سوخت گيري مي کنند .

نصب يک مخزن فشار بالا در ايستگاه زمان سوخت گيري به ميزان عمده اي

از کاهش و خاموش و روشن شدن هاي پي در پي کمپرسور پيشگيري مي کند

و در نتيجه عمر کاري کمپرسور افزايش مي يابد . مخازن ذخيره سازي CNG

در ايستگاه را معمولاً به سه دسته تقسيم مي کنند .

 

اين سه دسته عبارتند از:

سيلندرهاي فشار بالا (High pressure)،
سيلندرهاي فشار متوسط (Medium Pressure)
سيلندرهاي فشار پايين (Low Pressure)

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

با اين آرايه مخازن ذخيره در جايگاه هاي سوخت گيري، گازرساني به مخزن

سوخت خودروها در زمان کمتري انجام مي شود و بسته به فشار و مقدار گاز

موجود در مخزن خودرو به صورت آبشاري (Cascade) ابتدا از سيلندرهاي ذخيره

فشار پايين، سپس از سيلندرهاي فشار متوسط و در پايان از سيلندرهاي

ذخيره فشار بالا سوخت گيري انجام مي شود.

سامانه اولويت بندي سوخت گيري، وظيفه کنترل و هدايت گاز فشرده

شده از مخازن به توزيع کننده ها (dispensers) را بر عهده دارد و مخازن

خالي شده را به ترتيب نياز، پر مي کند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

توزيع کننده (Dispenser)
گاز فشرده شده از طريق نازل هاي توزيع کننده ها وارد خودرو مي شود .

سيستم هاي کنترلي پيشرفته اي روي Dispenser ها نصب شده اند که

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش صافکاری بدون رنگ

مي توان به کمک آنها ميزان سوخت تزريقي را اندازه گيري کرد. حس گرهاي

توزيع کننده اين قابليت را دارند که زمان پرشدن مخزن CNG خودرو را حس

و تزريق سوخت را متوقف کنند تا از سرريز سوخت پيشگيري شود .

معمولاً فشار گاز psig 3600 در کمپرسورها توليد مي شود و فشار

سوخت گيري ) psig 3000 حدود 200 بار) است . ظرفيت مخازن

معمول در خودروها در دماي F ْ 70، psig 3600، 3000 و 2400 است .

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

براي حجم ثابتي از گاز، فشار و دماي آن به طور مستقيم به هم وابسته اند،

يعني با افزايش دما فشار نيز افزايش خواهد يافت. اين نکته اهميت به

سزايي دارد و مي بايد در طراحي مخازن در نظر گرفته شود.
دماي گاز درون مخزن به دليل اصطکاک ميان خود مولکول هاي گاز و

مولکول هاي گاز و جدار سيلندر به هنگام سوخت گيري افزايش خواهد يافت،

در نتيجه پس از کاهش دما، امکان افت فشار خواهيم داشت. در توزيع کننده

هاي پيشرفته تر سعي بر اين است که اين افت فشار کاهش يابد، اما هنوز

تحقيقات کاربردي در اين زمينه ادامه دارد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

توزيع کننده ها داراي بخش هاي متفاوتي هستند که در اينجا برخي از آنها را شرح مي دهيم:

جريان سنجي (flowmeter): مقدار گاز وارد شده به خودرو را محاسبه مي کند.
تئوري عملکرد اين حس گرها شتاب کوريوليس است. حس گرهاي ديگري نيز

وجود دارند که سرعت صوتي گاز در يک گلوگاه ونتورتي را اندازه مي گيرند و

به اين وسيله ميزان جرم گاز را تعيين مي کنند . سنجش با استفاده از ميزان

کيلوگرم گاز مصرفي، بسيار دقيق و مناسب تر خواهد بود و برخلاف تصورعمومي

که قيمت گاز از قيمت سوخت مايع معادل بالاتر است، زيرا يک کيلوگرم گاز 50

درصد بيشتر از يک ليتر گازوييل انرژي دارد، گاز طبيعي به لحاظ صرفه اقتصادي

بسيار مناسب است . محل نصب توزيع کننده مي بايد تاحد امکان نزديک به خودرو

باشد تا از دقت اين وسيله کاسته نشود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

حس گرهاي فشار
روي شيلنگ هاي توزيع کننده نصب مي شوند تا فشار درون مخازن

خودروها را اندازه بگيرند. معمولاً به دليل سرعت بالاي گاز در داخل

لوله هاي توزيع کننده، حس گرها نمي توانند فشار دقيق مخازن خودروها را ثبت کنند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

صفحه نمايش
ميزان گاز انتقال يافته به مخزن خودرو را به اپراتور نشان مي دهد و بسته به نوع

بورد الکترونيک، قيمت کل و قيمت هر واحد سوخت را نيز مي تواند نمايش دهد.
ميزان گاز تزريقي مي تواند بر حسب جرم )پوند يا کيلوگرم , ( حجم , (scf) ظرفيت

کارشناسی رنگ خودرو :  سیستم کمکی ترمز هیدرولیکی خودرو

گرمايي و يا ميزان گالن گازوييل يا بنزين معادل محاسبه شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

اتصال هاي قطع کننده
هنگام بروز خطر يا دورشدن ناگهاني خودرو در حالي که شيلنگ به

خودرو متصل است، بي درنگ جدا مي شود و جريان قطع مي شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

شيلنگ
شيلنگ هاي ايستگاه هاي CNG معمولاً از فولاد ضد زنگ و مواد مصنوعي

به همراه پلاستيک فلوئوري ساخته مي شوند. جنس مواد شيلنگ هادي الکتريسيته ساکن است .

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نازل سوخت رساني
نازل ها معمولاً از مواد مقاوم در برابر خوردگي ساخته مي شوند و

به وسيله برنج و آهن ضدزنگ سخت کاري مي شوند. فيلتري براي

جلوگيري از ورود ذرات خروجي نيز در نازل ها تعبيه مي شود.

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان