♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ نگهداری باطری اتومبیلی که، مدتی از آن استفاده نمی شود.

• هر چهار روز یک مرتبه به مدت نیم ساعت با روشن کردن موتور باطری را شارژ کنیم.

• باطری را از خودرو باز کرده و زیر دستگاه شارژ قرار میدهیم و پس از کنترل با هیدرومتر و شارژ بودن کامل، آب اسید باطری

را تخلیه می کنیم و سپس بلافاصله با آب مقطر چند مرتبه باطری را شستشو می دهیم.

سپس باطری را کنار می گذاریم. البته بعد از خشک شدن کامل صفحات درب های باطری را طوری میبندیم که هوا وارد آن

نشود،

برای این کار بوسیله یک تکه پلاستیک که در زیر درب قرار میدهیم آن را می بندیم.

♦ سیستم جرقه

در کلیه موتورهای احتراق داخلی (درون سوز) سوخت و هوای وارد شده به داخل سیلندر باید مشتعل شود

تا احتراق در آن سیلندر کامل شود.

♦ این عمل به دو صورت انجام می شود:

در موتورهای دیزلی عمل احتراق بدین صورت انجام می شود:

هوای وارد شده به سیلندر بحذی متراکم می شود که گرمای بسیار زیادی تولید می شود، این گرما می تواند سوخت تزریق شده

در آن را محترق نماید.

در موتورهای بنزینی بعد ازاینکه اینکه مخلوط هوا و بنزین کاملا متراکم شد باید جرقه ای وجود داشته تا بتواند این مخلوط

متراکم

را در این عمل در موتورهای بنزینی به عهده سیستم جرقه می باشد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ قسمت های مختلف سیستم جرقه

• منبع انرژی الکتریکی (باطری)

• وسیله تبدیل کننده، برای افزایش انرژی (فشار) الکتریکی (کوئل).

• وسیله قطع و وصل کردن جریان (پلاتین).

• توزیع کننده برق فشار قوی (دلكو).

• شمع جهت ایجاد جرقه در هر یک از سیلندرها

در سیم کشی مدارهای الکتریکی اتومبیل که سیستم جرقه یکی از آنها می باشد سیم کشی بوسیله یک رشته سیم

صورت می گیرد، برای تکمیل کردن مدار هر مصرف کننده از اتصال بدنه استفاده می شود. می دانید که منفی باطری را به

شاسی متصل می کنند.

در برخی مدل ها از سیم کشی دو رشته ای استفاده می شود ولی نوع تک رشته ای بخاطر ارزانی و سرعت عمل و بیشتر

متداول می باشد.

بعضی از کارخانجات اتومبیل سازی، بدنه را به باطری متصل می کنند. میباشد ولی بعضی دیگر بدنه اتومبیل را به

مثبت باطری

متصل می کنند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ کار سیستم جرقه

وظیفه سیستم جرقه، تولید انرژی الکتریکی با فشار زیاد است این فشار(ولتاژ) باید قادر به رود شمع بوجود آورد.

شدت جرقه باید بتواند مخلوط سوخت و هوا را محترق كند. ولتاژ جرقه ایجاد شده در حدود ۱۰۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ ولت می باشد.

ایجاد این جرقه بدین صورت می باشد، زمانی که سوئیچ را باز می کنیم جریان از باطری به سیم پیچ اولیه کوئل جاری می شود،

با بسته بودن دهانه پلاتین مدار این سیم پیچ توسط پلاتين منفی (بدنه) کامل می شود و باعث می شود یک میدان مغناطیسی در سیم پیچ اولیه و برخورد بادامک میل دلکو به فیبر پلاتین متحرک، باعث باز شدن دو کنتاکت پلاتین از یکدیگرمی شود با این عمل مدار سیم پیچ اولیه کوئل قطع و میدان مغناطیسی ایجاد شده ریزش میکند، ریزش خطوط میدان مغناطیسی سیم پیچ ثانویه را قطع می کند و باعث القاء نیروی الکترومغناطیسی در ثانویه می شود و چون تعداد حلقه های سیم پیچ ثانویه بسیار زیاد است ولتاژی که در آن القاء می گردد حدود ۱۰ تا ۲۴ هزار ولت می باشد. ولتاژ زیاد مدار ثانویه بوسیله وایر بداخل دلكو و از آنجا بوسیله توزیع کننده (چکش برق) و وایرهای رابط بین دلكو و شمع ، به شمع ها رسیده و ایجاد جرقه بین دو الکترود شمع می کند و باعث سوختن مخلوط می گردد.

♦ اثر پلارتيه صحیح کوئل

اگر ورودی و خروجی کوئل اشتباه جابجا بسته شود، جرقه در شمع از پایه منفی به الکترودمیانی پرش خواهد نمود. در حالت عادی اشتباه وصل کردن ترمینال های کوئل چندان اشکالی بوجود نمیآورد.

ولی در حالت های غیر عادی مانند سرد بودن موتور ، کهنه بودن شمع، کثیف بودن یا زیاد بودن دهانه شمع، روغن سوزی، تنظیم نبودن سوخت، زیاد بودن کمپرس موتور و… کار موتور مطلوب نخواهد بود.

 برای آزمایش صحت مسیر جرقه زنی وایر کوئل را از دلکو بیرون آورده و در فاصله ۱۰ میلیمتری ازسر شمع نگهداشته نوک گرانیتی مدادی را بین وایر وسر شمع بگیرید در حالیکه جرقه زده میشود شعله نارنجی رنگی از طرف مداد خارج می گردد.

اگر شعله از طرف مداد بطرف سر شمع باشد جهت تخلیه جرقه صحیح و اگر از طرف مداد به طرف وایر باشد، اتصال کوئل غلط

می باشد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ پلاتین

در سیستم جرقه برای قطع و وصل کردن جریان مدار اولیه در زمان های مناسب از پلاتین استفاده می شود پلاتين بر روی صفحه دلكو بسته می شود و شامل یک بازوی ثابت که پلاتين منفی گفته می شود و یک بار پلاتین مثبت نامیده می شود می باشد روی هر یک از بازوهای ثابت و متحرک پلاتین یک برج ی وجود دارد که وقتی پلاتین بسته می شود این دو برجستگی در روی یکدیگر قرار می گیرند.

سطح این دو کنتاکت ازفلزدیر گداز (تنگستن) پوشانیده شده است و با گردش محور دلکو ، دهانه پلاتین (محل تماس دو کنتاکت) مرتبا بوسیله زائده های روی محور دلکو (بادامک) باز شده و بوسیله فنر پلاتین مثبت (بعد از خارج شدن بادام د فیبری پلاتين کنتاکتها روی هم قرار گرفته) بسته میشوند.

باز شدن دهانه پلاتین به معنی قطع مدار اولیه کوئل است، میدان مغناطیسی آن که مدارهای اولیه و ثانویه را در بر گرفته، از بین

می رود.

ریزش میدان باعث ایجاد جریان القائی با ولتاژ بالا در مدار ثانویه و جریان خود القائی با ولتاژ بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ ولت در مدار اولیه

می گردد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان