♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
• اهمیت کارشناسی خودرو
خرید خودروی کارکرده بدون مشورت با یک فرد متخصص میتواند ضررهای زیادی به خریدار تحمیل کند.
ظاهر خوب یک خودرو تنها معیار خرید آن نمیباشد و بسیاری از ایرادات اساسی از دید یک فرد عادی پنهان میمانند.
برای مثال کارکرد واقعی خودرو یکی از معیارهای اصلی خرید خودرو میباشد که بعضی افراد
با استفاده از دستگاههای مخصوص اقدام به کم کردن آن میکنند. مواردی مانند این به هیچ عنوان
قابل تشخیص نیستند مگر آنکه یک فرد آموزش دیده و مجرب به خریدار مشاوره بدهد.
…
در برخی موارد خودروی تصادف کرده دیگر ایمنی سابق را ندارد در این موارد چنانچه
خریدار متوجه ایراد خودرو نشود علاوه بر ضرر مالی ممکن است در آینده متحمل ضررهای جانی نیز بشود.
مواردی ماننده آسیب به شاسی و بدنه از جمله موارد خطرناک میباشند. با توجه به موارد
ارائه شده وجود مراکز معتبر جهت آموزش کارشناسی فنی و بدنه خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد.
در ادامه به مهمترین موارد کارشناسی خودرو اشاره میشود.
• کارشناسی خودرو
کارشناسی بدنه خودرو یکی از اساسیترین و مهمترین بخشهای کارشناسی خودرو
به شمار میرود؛ چرا که هرگونه خوردگی، تغییر شکل یا دفرم شدن، رنگشدگی،
تعویض و یا زنگزدگی در قطعات، در تعیین قیمت خودرو تاثیر چشمگیری دارد.
خودرویی که در یک تصادف، بدنه آن دچار مشکل و یا تغییر شکل شده است، دیگر از
ایمنی و استحکام اولیه برخوردار نیست مگر اینکه بخش معیوب بطور کامل تعویض، نه تعمیر گردد.
کارشناسی بدنه خودرو در سه بخش مورد بررسی قرار میگیرد:
1-1- بررسی شاسی و ستونهای خودرو
2-1- بررسی رنگشدگی بدنه خودرو
3-1- بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو
• یک نمونه واقعی (دو خودرو در یک خودرو)
خودروی کارشناسیشده از نظر ظاهری، کاملا در وضعیت مطلوبی به سر میبرد.
کارشناس پس از بررسی دقیق بر روی ستونهای جلوی خودرو متوجه گردید که
دقیقا در نقاط متناظر هم بر روی دو ستون جلو، ضخامت رنگ دستگاه تست رنگ، به شدت افزایش مییابد.
پس از مشکوکشدن کارشناس و انتقال خودرو به روی چال مکانیکی مشاهده شد
که خودرو در بخش شاسی، بدنه و سرستونها دارای بریدگی و علائم جوشخوردگی میباشد.
…
با کارشناسی دقیقتر معلوم شد که نیمی از شاسی و بدنه این خودرو متعلق
به آن نبوده و احتمالا از یک خودروی اسقاطی دیگر، در بازسازی آن استفاده شده است.
حال فکر کنید که شخص این خودرو را بدون کارشناسی خریداری نموده و پس از
مراجعه به اولین مکانیکی یا نقاشی متوجه این مشکل اساسی شود.
ضرر مالی، مشکلات مکانیکی، عدم تعویض پلاک خودرو و … مطالبی است که شاید
خریدار با گرفتن یک تصمیم درست پیش از خرید خودرو و استفاده از یک کارشناس
مجرب میتواند از این خطرات احتمالی جلوگیری نماید.
1- کارشناسی رنگشدگی بدنه
یکی از مهمترین بخشهایی که صلاحیت یک کارشناس خبره را نشان میدهد کارشناسی
بدنه خودرو است. دلیل این حساسایت و پیچیدگی را میتوان در کار فوقالعاده عالی تعدادی
صافکار و نقاش حرفهای بر روی خودروها دانست.
شاید شما هم تا به حال به این مورد برخورد کرده باشید که برخی از صافکارها و نقاشهای ماهر،
خودرو را به گونهای بازسازی مینمایند که غیر از خود مالک خودرو، هیچ فردی دیگری قادر
به تشخیص تغییرات صورتگرفته نمیباشد.
این موضوع موجب شده تا کارشناسان خودرو، پابهپای صافکارها و نقاشان، در این عرصه
پیشرفت کنند و علاوه بر بهرهگیری از تجربه، به تجهیزات و علم روز نیز در این حوزه مجهز شوند.
2- بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو
اگر میزان خسارت و ضربه وارده به یک قسمت از ماشین بیش از حد باشد باید آن قسمت را
تعویض نمود که البته این موضوع، با کاهش شدید قیمت خودرو نیز همراه است.
(محاسبهگر قیمت خودروی دست دوم و کارکرده)
همانطور که در بالا اشاره شد تعویض قطعات بدنه خودرو در کشورهای اروپایی بر خلاف ایران
یک امر بدیهی و مرسوم تلقی میشود، چرا که قطعه تعویض شده از سلامت و استحکام
بیشتری نسبت به قطعه تعمیر شده برخوردار خواهد بود.
…
تشخیص قطعه تعویضی نیز مشکل است، زیرا که گاهی این قطعه از روی یک خودروی
دیگر باز شده و از لحاظ کیفیت و نوع رنگ و حتی ضخامت پوشش رنگ(روش تشخیص با تست رنگ دیجیتال)،
کاملا با قطعه قبلی برابری میکند و تجربه و شگرد کارشناس است که در اینجا شما را
از خرید یک خودروی به ظاهر بدون رنگ منصرف میکند.
3- کارشناسی فنی، موتور و گیربکس
یکی دیگر از سختترین بخشهای کارشناسی مربوط به کارشناسی بخش فنی خودرو میباشد.
کارشناسی این قسمت مستلزم داشتن دانش فنی حوزه مکانیکی خودرو و آشنایی کامل
از قطعات بکار رفته در موتور میباشد. کارشناس در این بخش باید علاوه بر کنترل خودرو نسبت
به هر گونه صدا یا لرزش غیر طبیعی خودرو دقت مضاعف داشته باشد تا بتواند مشکلات فنی را برای خریدار بازگو کند.
…
در خودروهای پیشرفته توسط دستگاه دیاگ میتوان تا حدودی به مشکلات
فنی یک خودرو پی برد، اما این یک تصور غلط میباشد که تست دیاگ تمامی عیوب فنی
خودرو را مشخص مینماید. میزان حاد بودن بسیاری از مشکلات فنی خودرو تنها توسط
تست رانندگی تعیین میگردد.
• کارشناسی فنی و موتور از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:
1-2- کارشناسی موتور
2-2- کارشناسی گیربکس
3-2- کارشناسی جلوبندی
4-2- تست دیاگ
• دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست ؟
در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارآلات دقیق مهندسی در زمینه تشخیص رنگ خودرو
دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال یا ضخامت سنج دیجیتال رنگ است که ظاهری کوچک دارد
و براحتی قابل حمل است.
این ابزارآلات دقیق مهندسی یا همان دستگاههای تشخیص رنگ دیجیتال، با دقت بسیار
بالا قادر به اندازه گیری ضخامت لایه های رنگ و نمایش آن تا دقت یک هزارم میلیمتر (میکرون) میباشند.
1- کارشناسی موتور
موتور، قلب تپنده و اصلیترین بخش یک خودرو بحساب میآید. بهمین سبب بررسی و
کارشناسی این بخش بسیار حساس و ارزشمند است. توجه داشته باشید که یک موتور آرام،
بیصدا و بدون لرزش هم نیاز به کارشناسی دقیق دارد.
مشکل روغنسوزی، دفرمشدن رینگ، پیستون و مواردی از این قبیل که نیاز به تعمیر اساسی
موتور و هزینههای گزاف آنچنانی دارد را میتوان با استفاده از ترفندهایی برای زمانی محدود
برطرف نمود که این اتفاق معمولا در هنگام فروش خودرو توسط بعضی افراد اتفاق میافتد.
اگر شما چنین خودرویی را بدون کارشناسی خریداری نمودید، باید بدانید که متحمل ضرر هنگفتی شدهاید،
زیرا یک کارشناس خبره تا قادر به تشخیص موارد کلاهبرداری در بخش فنی خودرو میباشد.
2- کارشناسی گیربکس
انتقال قدرت تولید شده توسط موتور از طریق سیستم کلاچ و گیربکس به چرخها صورت میگیرد.
عدم کارکرد صحیح این بخش، در بالا رفتن مصرف سوخت و هزینههای جاری خودرو سهم بسزایی دارد.
در خودروهای دنده اتومات روز دنیا سیستم گیربکس و توربو بسیار پیچیده و دارای حسگرهای
هیدرولیکی و مکانیکی گران قیمت بوده و کارشناسی آن نیاز به دقت، تجربه و تجهیزات مناسب دارد.
…
کارشناس در این بخش باید گیربکس را در تمامی حالات اتومات و دستی مورد بررسی
قرار داده و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل کند.
زدن ضربه در تعویض دنده پژو 206 اتوماتیک، لزوما همان معنایی را نمیدهد که همین
ضربه در کیا اسپورتیج 2014 مشاهد شود. تفاوت این ضربه را فقط کارشناس میداند.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷