• نیاز بازار به کارشناس اتومبیل

با توجه به افزایش قیمت خودرو، خریداران خودرو کارکرده و حتی صفر کیلومتر، باید در موقع خرید اتومبیل دقت بیشتری به خرج داده و با بهره گیری از نیروهای متخصص و کارشناسی دقیق اتومبیل، با خرید اتومبیل سالم دچار ضرر و زیان و افت قیمت خودرو نشوند.

• درباره آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی آموزش های تکمیلی کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.

• کارشناسان حرفه ای

کارشناسان حرفه ای اتومبیل، با استفاده از دستگاه های مخصوص کارشناسی بدنه خودرو و همچنین دانش و اطلاعات خود در زمینه بدنه اتومبیل، قادر خواهند بود کلیه آسیب های وارد شده به شاسی و اتاق اتومبیل، شامل رنگ و بتونه و آبرنگ، تعویض هر یک از قطعات خودرو، اتومبیل های دوتکه، اتاق تعویضی، اصالت اتومبیل، سقف و ستون و … را مشخص نمایند و خریدار اتومبیل پس از کارشناسی و اطلاع از وضعیت بدنه خودرو می تواند اتومبیل را با توجه به آسیب های احتمالی مشخص شده با خیالی آسوده و به قیمت مناسب خریداری نمایند.

اتومبیلی که به دلیل تصادف شدید، مجبور به تعویض اتاق شده است، دارای 30 درصد افت قیمت و اتومبیلی که به دلیل واژگونی از ناحیه سقف و ستون آسیب دیده و سقف و ستون آن تعویض با تعمیر شده باشد نیز حدود 30 درصد افت قیمت نصبت به مدل یکسان بدون آسیب می باشد.

همینطور در مورد آسیب هایی که به شاسی خودرو وارد شده باشد و یا قطعات اتومبیل تعویض و یا تعمیر شده باشد، هریک از این آسیب ها باعث افت چندین درصدی اتومبیل خواهد شد که دلیل اصلی آن افت ایمنی خودرو خواهد بود که در نتیجه باعث افت ضریب ایمنی سرنشینان می شود.

• وظایف یک کارشناس حرفه ای اتومبیل

کارشناسان بدنه اتومبیل، باید اتومبیل را در مرکز کارشناسی خودرو که دارای طول، عرض و ارتفاع و همچنین نورپردازی کاملا استاندارد باشد، به طور دقیق کارشناسی نمایند.

دارا بودن چال سرویس که کارشناس بتواند کاملا زیر اتومبیل را از بابت صدمات شاسی و زیر اتاق بازرسی نماید ضروری است.

سپس کارشناس خودرو با استفاده از تجربه و دانش خود و با چشم و با زاویه مناسب، کاملا بدنه اتومبیل را از لحاظ ناهماهنگی های احتمالی بررسی و سپس با استفاده از دستگاه مغناطیسی و دستگاه ضخامت سنج دیجیتال استاندارد و مناسب، به بررسی مجدد بدنه اتومبیل بپردازد.



• کلاس های آموزش کارشناسی خودرو تا چه میزان بازدهی دارد؟

بازرسی و کارشناسی خودرو شامد چند بخش اساسی است *کارشناسی رنگ و بدنه *کارشناسی فنی

عموما بازدید رنگ و بدنه خودرو به دو صورت انجام میگیرد اول از طریق کارشناسی به صورت چشمی و سپس تشخیص رنگ با استفاده از تجهیزات و دستگاه دیجیتال

• تشخیص رنگ شدگی خودرو

تشخیص رنگ خودرو از طریق چشم نیاز به مهارت و تجربه بسیار زیادی دارد و صرفا شرکت در این کلاس ها امکان حضور کار آموز را به  حرفه کارشناسی خودرو نمیدهد ،امروزه افراد برای جلوگیری از افت قیمت خودرو اقدام به رنگ کردن خودرو نزد افراد متخصص میکنند که بعضا حتی رنگ خودرو را به عنوان به شرط عدم امکان تشخیص رنگ شدگی گارانتی میکنند. آموزشگاه فنی نخبگان با چندین سال سابقه درخشان دارای تجربه چندین ساله در حوزه رنگ و فنی خودرو میباشند .

• تجهیزات کارشناسی

استفاده از تجهیزات دیجیتال و دستگاه تشخیص رنگ تنها به عنوان کمک به کارشناس خودرو مورد استفاده قرار میگیرد خودروهای بسیاری توسط شرکت پدیده خودرو مورد کارشناسی قرار گرفته که از طریق دستگاه تشخیص رنگ امکان تشخیص رنگ شدگی و یا تعویض قطعه وجود نداشته و تنها تجربه و مهارت کارشناس خودرو باعث شناسایی قسمت تصادفی و رنگ دار شده است.

• کارشناسی فنی خودرو توسط افراد غیر متخصص

سیستم فنی خودرو شامل موتور ،گیربکس ،سیستم تعلیق و کلیه قطعات مکانیکی خودرو میشود که تشخیص ایراد این قسمت ها فقط و فقط نیاز به تجربه و مهارت دارد .

به طور مثال تشخیص صحیح صدای غیرطبیعی موتور  خودرو و برآورد هزینه احتمالی تعمیر آن نیاز به سال ها آموزش و تجربه دارد به همین منظور است که امروزه در بسیاری از نمایندگی های مجاز خودرو شخصی به عنوان کارشناس فنی خودرو فعالیت میکند وظیفه این افراد تشخیص دقیق ایراد خودرو میباشد .

کارشناس فنی خودرو با حضور در کلاس های آموزشی و فعالیت در کنار آموزش اقدام به کسب مهارت میکند ،پس صرفا با پرداخت هزینه و شرکت در چند ساعت کلاس آموزشی امکان تشخیص مواردی که نیاز به تخصص دارد وجود ندارد.

• دستگاه تشخیص رنگ

دستگاه تشخیص رنگ تنها به عنوان کمک به کارشناس خودرو مورد استفاده قرار میگیرد بادستگاه تشخیص رنگ به تنهایی امکان تشخیص رنگ شدگی و یا تعویض قطعه وجود نداشته و تنها تجربه و مهارت کارشناس خودرو باعث شناسایی قسمت تصادفی و رنگ شدگی خودرو می شود آموزشگاه فنی نخبگان با استفاده از کارشناسان مجرب جهت آموزش تشخیص رنگ خودرو کار آموز می پذیرد.

• هشدار

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان