دستگاه تشخیص رنگ خودرو اهواز
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
• معیار تفاوت خودروهای چپی و خودروهای اتاق تعویض در چیست ؟
همانطور که پیش تر در مقاله مرتبط با خودروهای اتاق تعویض اشاره کردیم،
ملاک و معیار فنی و کارشناسی عوض کردن اتاق یک خودرو به درصد تخمینی
آسیب دیدگی و تخریب کلی آن باز می گردد. بدین صورت که اگر خودرویی در
یک سانحه رانندگی حدود 50 درصد آسیب دیده باشد باید نسبت به تعویض کلی
اتاق آن اقدام نمود. اما در پاره ای از موارد و در خصوص خودروهای چپ شده امکان
دارد که این درصد کلی آسیب دیدگی به حدود 50 درصد نرسد و نیازی به تعویض اتاق نباشد.
در این موارد می توان خسارات و آسیب دیدگی ها را بر روی همان اتاق اولیه ترمیم و بازسازی نمود.
• نشانه های تشخیص خودروی چپ شده و کارشناسی قسمت های مختلف
در ابتدا ذکر این نکته الزامی است که انجام صافکاری و نقاشی باکیفیت در خصوص
خودروهای چپ شده از اهمیت بسیار بالا و ویژه ای برخوردار است. زیر به علت ماهیت
و نقاط خاص مستعد آسیب دیدگی این خودروها، فرآیند صافکاری و نقاشی با دشواری بیشتری انجام می شود. همچنین همانطور که می دانید بدنه یک خودرو از تعدادیقسمت های یکپارچه مانند سقف،
ستون، اسپیس فریم و… و تعدادی قسمت های منفصله و قابل تعویضمانند کاپوت، درب های خودرو،
صندوق، رکاب، اسپویلر و..تشکیل شده است.
در مورد قطعات منفصله همواره امکان تعویض آن ها با نمونه خام و نو وجود داشته و انجام این کار
به صافکاری خودرو سرعت بیشتری بخشیده و کیفیت کار را نیز حفظ می کند. اما ترمیم قسمت
های یکپارچه بدنه همواره دقت نظر و صرف وقت بیشتری را طلب می کند.
سقف خودرو یکی از قسمت های بسیار حساس و آسیب پذیر است.
ترمیم چروک خردگی و آسیب دیدگی سقف یکی از مراحل بسیار سخت صافکاری خودروهای
چپ شده بوده و در پاره ای از موارد نیز حتی نیاز به تعویض آناحساس می شود. برای تشخیص
وضعیت این قسمت همواره باید با دقت، وجود هرگونهدفرمگی و موجرا در نظر داشته باشید.
همچنین اهمیت کارشناسی رنگبا توجه به دشوار بودن نقاشی این قسمت از خودرو، بسیار
حیاتی بوده و در صورتی که دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال در اختیار ندارید، به کمک تشخیص رنگ شدگی با چشم همواره وجود هرگونه موج و عدم یک دست بودن رنگدر این قسمت را کاملا جدی بگیرید.
• بررسی ستون های خودرو
در مرحله بعد به قسمت کارشناسی ستون ها می رسیم. ستون های خودرو نیز با توجه به دشواری
ترمیم و صافکاری بسیار حائز اهمیت هستند اما تشخیص خوردگی ستون، ضرب دیدگی و نقاشی آن
به نسبت سایر قسمت ها راحت تر بوده و با دشواری کمتری می توان به آن پی برد. در این میان
عدم هماهنگی درزهای میانی قطعات بدنه نیز یکی از نشانه های روشن و راحت فهمیدن وضعیت
خودرو است و در پاره ای از موارد به علت آسیب دیدگی امکان کم کردن و هماهنگی کاملا دقیق درزها وجود ندارد.
نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد به قضیه مونتاژ قطعاتی مانند شیشه ها،
لاستیک های آب بندی، نوع سیم کشی و… قطعاتی از این دست بر می گردد زیرا باز و بسته
کردن تعدادی از آن ها با وجود مهارت بسیار باز هم با مونتاژ خط تولید کارخانه متفاوت است و این تفاوت
در موقطعات نتاژ دستی، خود را نشان می دهد. در بخش کارشناسی تعویض قطعات خودرو نیز باید
ذکر کنیم که همواره، تعدادی از و اجناس استفاده شده در خط تولیدبا مجموعه قطعات و اجناس
نمایندگی های پس از فروش متفاوت هستند و آن چیزی که اصطلاحا در میان گروهی از افراد و
بازاری ها به ” قطعه اصلی” “قطعه شرکتی” تعبیر می شود در نمایندگی های پس از فروش قابل
خریداری نیست و این مورد هم یکی از نشانه های حساس شدن بر روی وضعیت خودروی مورد نظر است.
• بررسی شاسی های خودرو
در آخرین مرحله هم به چک کردن وضعیت شاسی ها و کارشناسی شاسی خودرو می رسیم.
با این که در تصادف خودروهای چپی، چک کردن وضعیت شاسی جز آیتم های آخر لیست
محسوب می شود اما در نهایت اطمینان یافتن از این بخش می تواند نظر نهایی را در مورد
وضعیت خودرو به درستی صادر کند. وجود هر گونه خط و خش، خراش، ضرب دیدگی در لبه ها،
یک دست نبودن سطح رنگ و به ویژه وجود خال جوش از جمله مواردی است که گویای
خارج شدن شاسی از حالت اولیه خود است.
• تشخیص ماشین چپی
ترفندهای تشخیص خودرو چپی
• توجه به رنگ خودرو

• خودروی چپی را میتوان از تغییر رنگ یا سقف خودرو شناسایی کرد
• توجه به سقف خودرو
• کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو
• توجه به فاصله سر شاسی ها

• وجود صدای اضافی
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.