اموزش کارشناسی رنگ خودرو یزد
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
♦ کیسه هوا یا Air Bag چیست ؟
کیسهٔ هوا یک وسیلهٔ ایمنی مدرن در برخی از خودروهاست که در زمان
تصادف خودرو پر از باد شده و به شکل بالش بین سرنشین و بدنه خودرو
در نقش حفاظی نرم قرار میگیرد. برخی از پژوهشها نشان میدهد که
اگر کمربند ایمنی بسته شود کیسهٔ هوا تا ۸ درصد امکان مرگ سرنشین را میکاهد.
کیسههای هوا هر ساله در حال ارتقا کارایی میباشد. امروزه کیسههای هوا
بعد از برخورد خودرو با موانع سخت در کسری از ثانیه باد شده و بین سر و بدن
سرنشینان با اجزاء داخل خودرو حائل میشود. در این میان کمربند ایمنی با ایجاد
شتاب منفی روی بدن مسافرین، باعث کاهش یافتن ضربه وارده میشود.
اختراع ایربگ، یا همان کیسهٔ هوا برای اولین بار در سال 1951 ثبت گردید و
دو سال بعد، توسط مهندسین Walter Linderer از آلمان و John Hetrick از
آمریکا منتشر شد. اولین ایربگ نیز در سال 1970 به جهت بالا بردن سطح
ایمنی سرنشینان بر روی خودروها نصب گردید. امروزه سطح ایربگ به حدی
بالا رفته است که یک خودروی ایمن از نظر ایربگ باید برای سرنشینان جلو،
زانوی راننده، جانبی، سقف و حتی کیسه هوای خارجی برای حفاظت از
عابران نیز تدارک دیده شده باشد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
در صورت تصادف از جلو، خودرو با کاهش سرعت یا توقف سرعت شدید مواجه میشود،
بدن سرنشینان نیز در جهت حرکت خودرو با شتاب زیاد پرتاب میشود، عقب
نگهداشتن اولیه بدن از نیم تنه بالا به عهدهٔ سیستمهای ایمنی اولیه مانند
کمربند ایمنی پیش کِشنده است، اما دیگر قسمتهای بدن، از جمله سر،
دستها و پاها هنوز هم با شدت، رو به جلو حرکت میکنند، عملکرد کیسه
هوا به طوری است که در زمان تشخیص تصادف، با توزیع سریع فشار هوا
در کیسه ای فشردهشده، منبسط میشود و جلوی برخورد بدن انسان با
قطعات سخت کابین، مانند داشبورد و فرمان را میگیرد و تا حد زیادی
میزان خطر صدمه را کاهش میدهد.
♦ نحوه کار کردن کیسه هوا ؟
برای مثال، ما از یک فورد EcoSport، اجزاء و مکانیزم ایربگ را برایتان توضیح میدهیم.
فورد EcoSport شش ایربگ دارد، دو سنسور در کنار دربها،
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
در پایین ستون B نصب شده است، کمربند ایمنی هوشمند و سیستم
تشخیص سوئیچ، سنسور شدت ضربه، سیستم جمعبندی ابزار و ادوات
(شامل نمایش اطلاعات ایربگ بر روی سیستم)، و ماژول کنترل پیشگیری از برخورد (RCM).
RCM شامل الگوریتمهای از پیش تعریف شده است که شدت حادثه را
پیشبینی میکند و پس از آن تصمیم میگیرد که ایربگ چگونه و با چه
شدتی باز شود. این سیستم به سوئیچها و شتاب سنجهای نصب شده
در بدنهٔ خودرو متصل است که از طریق کنترل شبکه (CAN) و گذرگاههای
کنترلی با استفاده از سیگنالهای مخصوصی بهعنوان ورودی به الگوریتمها
در کامپیوتر مرکزی دستور میدهد و پس از آن عمل باز شدن را در کسری از ثانیه انجام میدهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
هنگامی که یک تصادف شناسایی شود، سیگنال تشخیص ضربه، توسط
RCM به سایر واحدهای کنترلی فرستاده میشود که روشن شدن چراغهای خطر،
باز کردن دربهای خودرو، غیرفعال کردن سیستم سوخترسانی و یا قطع جریان باتری
و حتی ارسال تماس اضطراری در صورت اتصال به اینترنت نیز در پی آن حادثه انجام خواهد شد.
ایربگ، یک کیسهٔ پلیمری نازک است که به صورت تاخورده و فشرده شده در
محفظهٔ مخصوصی نگهداری میشود؛ در لایه های این کیسه از پودر نشاستهٔ ذرت
و نوعی گچ فرانسوی به نام پودر تالک سفید رنگ به منظور روان کنندهٔ و جلوگیری
از چسبندگی لایه های کیسه هوا استفاده میشود. در نمونههای اولیهٔ ایربگ از
هوای فشرده استفاده میشد که پس از مدت اندکی، مشخص شد که فرآیند انبساط
و باز شدن کیسه، بیش از حد طولانی است و در اکثر حوادث کاربردی ندارد.
در طرحهای بعدی، توسط یک واکنش شیمیایی موفق شدند فشار و سرعت باز شدن
را بسیار بهبود ببخشند. واکنش سدیم آزید (NaN3)، نیترات پتاسیم (KNO3) و دیاکسید
سیلیکون (SiO2) که برای تولید گاز نیتروژن، در سوخت جامد توسط یک چاشنی عمل
میکند و در صدم ثانیه آنها را به صورت کامل باز و منبسط میکند؛ دستیابی
به این واکنش شیمیایی، انقلابی در ایمنی ایربگ ها به پا کرد، بهطوری که کل زمان
این فرآیند، از آغاز تصادف تا باز شدن کامل ایربگ ها را تنها در 0.04 ثانیه ممکن کرد.
این واکنش بهقدری سرعت فرآیند انبساط را افزایش داده است که چشم انسان بهطور
طبیعی قادر به دیدن صحنهٔ باز شدن نخواهد بود، چراکه سرعت پلک زدن انسان بین 0.1 تا 0.3 ثانیه است.
از طرفی دیگر، هرچه سرعت برخورد به سرعت فرآیند انبساط ایربگ ها نزدیکتر
باشد احتمال خطر بسیار بالا میرود پس مسلماً هرچه سرعت خودرو بیشتر باشد
خطر آسیبدیدگی فرد بیشتر است، چرا که در سرعتهای بالا عمل باز شدن ایربگ ها،
دیرتر از زمانی است که فرد با داشبورد برخورد میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – 03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.