اموزش اجرای نانوسرامیک خودرو شوشتر
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
۱. سیستمهای تعلیق مستقل
– مکفرسون:
این سیستم که توسط مهندسی به همین نام ابداع شد، در خودروهای زیادی
به خصوص تولیدات اروپایی به کار میرود. همچنین مکفرسون تنها در خودروهای
دیفرانسیل جلو کاربرد دارد. میله موجگیر در سیستم مکفرسون استفاده میشود
و بخش اصلی آن نیز استارت است. مکفرسون به دلیل حذف طبقها و اتصال
سیستم تعلیق به شاسی توسط استارت، برای خودروهایی که فضای کافی
برای جزئیات سیستم تعلیق ندارند بسیار مناسب است. سیستم مکفرسون
معمولا نرمی و راحتی حرکت را به خوبی تامین میکند و از مزایای آن ارزان و سبک
بودنش است. مکفرسون را میتوان در محور عقب و جلوی یک خودرو همزمان به کار برد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– دوجناغی(جناغی دوبل):
این سیستم از دو طبق جناقی A شکل تشکیل شده است که موازی هم و
با فاصله عمودی قرار میگیرند. طبقها که در بالا و پایین مرکز چرخها کار گذاشته میشوند
در میان خود یک فنر لول را به همراه کمک فنر درونش، جای دادهاند. اما این فنر لول و
کمکفنر میانش استارت محسوب نمیشوند چرا که وظیفه اتصال سیستم تعلیق و
شاسی را به عهده ندارند. طبقها در قسمت قاعده از طریق محورهایی به شاسی
وصل میشوند و در قسمت راس به وسیله سیبک به چرخها متصل هستند. فنر لول
نیز توسط یک میل رابط به طبق وصل است. در گذشته طبقهای جناغی این سیستم
را هم اندازه طراحی میکردند اما اکنون طبق بالایی کمی کوچکتر ساخته میشود
که ایمنی حرکت در پیچها را افزایش میدهد. سیستم تعلیق دو جناغی در محور
جلوی بسیاری خودروهای اسپرت و مسابقهای استفاده میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– محور نگهدارنده:
این سیستم که بین تعمیرکاران به اهرم دوشاخهای معروف است و از دو اهرم
طولی تشکلی میشود. یک سر این اهرمها به مرکز چرخ (اهرم چرخ) و سر
دیگرش به شاسی وصل است. در این سیستم از فنر لول استفاده میشود و
دو نوع دو شاخه ساده و دو شاخه خم شونده دارد. در دو شاخه ساده، چرخها
تنها حرکت عمودی دارند و در پیچها زاویه نمیگیرند. بنابراین کنترل خودرو در
مسیرهای مارپیچ تقریبا غیر ممکن میشود و ایمنی خودرو به شدت کاهش مییابد.
چنین سیستمی را در فولکس واگن بیتل شاهد بودیم اما اکنون کاملا منسوخ شده است.
در نوع دوشاخه خم شونده، چرخها غیر از حرکت عمودی، چرخش نود درجه هم دارند.
بنابراین نقطه واژگونی خودرو پایین آمده و ایمنی آن افزایش مییابد. البته استفاده از
این سیستم هم امروزه چندان مرسوم نیست.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– طبقدار عرضی:
این سیستم مانند سیستم دو جناغی از دو طبق A شکل تشکیل شده است
اما فنر لول جای خود را در آن به فنر برگی داده است. فنر برگی بین طبقهای
پایینی و روی محور عرضی بین چرخها قرار میگیرد. این سیستم در خودروهای
زیادی مشاهده نمیشود و شورلت کوروت از معدود تولیدات با این سیستم تعلیق هستند.
۲. سیستمهای تعلیق وابسته
– اکسل (محور) صلب:
در این سیستم، چرخهای روی یک محور توسط یک میله افقی به هم متصل میشوند و
فنرها که ممکن است فنر لول یا فنر تخت باشند و به صورت مستقیم به شاسی متصل هستند،
روی این میله سوار میشوند. البته اگر فنرها لول باشند، بازوهای کنترلی برای حمایت از آنها به کار میروند.
– محور (اکسل) تیر شکل:
این سیستم نمونه بهینهسازی شده اکسل صلب است. به این ترتیب که دو
میله از وسط محور بین چرخها به شکل مورب به چرخها مرتبط میشوند تا
کنترل حرکات جانبی را تا حد امکان بالا ببرند.
– چهار میل:
این سیستم که خود دو دسته قطری و مثلثی دارد، شامل ۴ میله میشود که
به شاسی و بدنه در زوایای مختلف وصل هستند. این میلهها کنترل مرکزیت
محورها و در نتیجه توزیع وزن را به عهده دارند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– ددیون:
این سیستم از ترکیب محور نگهدارنده و محور صلب حاصل میشود و به دلیل
پیچیدگیهای زیاد و عملکرد ضعیف از رده خارج شده است.
۳. سیستمهای تعلیق نوین
سیستمهایی که پیشتر ذکر شد، بعضا به ندرت استفاده میشوند و یا به طور کلی
دیگر استفاده نمیشوند. البته برخی مانند مکفرسون و دوجناغی همچنان مرسوم هستند.
در کنار این سیستمهای سنتی و کلاسیک، سیستمهای تعلیق مدرن و ویژه خودروسازان مختلف نیز وجود دارند. معروفترین آنها را به طور خلاصه بررسی میکنیم.
– چند اتصاله:
هر سیستم تعلیق مستقلی که دارای بیش از دو طبق باشد را چند اتصاله مینامند.
مرسدس بنز مبتکر این سیستم شناخته میشود. سیستم تعلیق چند اتصاله که بهترین
سیستم تعلیق خودرو مورد استفاده تا امروز است، مشتق از سیستم دو جناغی است.
اما جناغها در این سیستم به هم متصل نیستند و به صورت مستقل از هم تنظیمات
سیستم تعلیق را بر عهده دارند. از این سیستم در خودروهای فرمول یک بسیار استفاده میشود.
– سیستم هیدرولیکی (هیدروپنوماتیک):
این سیستم را اولین بار سیتروئن به کار گرفت اما اکنون بیشتر در خودروهای
سنگین و نظامی کاربرد دارد. این سیستم که به یک پردازنده مرکزی مجهز است،
از سیلندری حاوی روغن تشکیل شده است. سوپاپ الکتریکی متصل به پردازنده مرکزی،
میزان و فشار روغن درون سیلندرها را که مشخص کننده ارتفاع و و سختی سیستم تعلیق است، تنظیم میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– سیستم تعلیق بادی:
این سیستم کاملا شبیه سیستم هیدرولیکی عمل میکند با این تفاوت که گاز
جایگزین روغن در سیلندرها میشود. به همین ترتیب کمپرسور هوا به جای پمپ روغن
به کار میرود و پردازنده به این کمپرسور متصل است. این سیستم در خودروهای شاسی
بلند چهارچرخ متحرک و آفرودی بسیار کاربرد دارد.
– سیستم الکترو مغناطیسی:
در این سیستم، سیلندرها از روغنی حاوی تکههای ریز آهن پر میشوند و درون
پیستون نیز یک هسته متشکل از مواد حساس به مغناطیس قرار دارد. پردازنده
مرکزی در این سیستم جریان مغناطیسی را از هسته عبور میدهد و شدت آن
را تنظیم میکند. هرچه شدت این میدان بیشتر باشد، سیستم سفتتر میشود
و بالعکس. سیستم الکترومغناطیسی در خودروهای اسپرت کارایی بیشتری دارند
و مزیت آنها پاسخ سریعشان به ارتعاشات خودرو است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
استهلاک و نگهداری از سیستم تعلیق
به طور کلی، چند نشانه در خودرو میتواند خبر از خرابی سیستم تعلیق خودرو بدهد.
وجود روغن روی کمک فنرها و بوشها، صدای زیاد قطعات و کوبش بیش از حد خودرو
هنگام عبور از سطوح ناهموار، از علائم ثابت نقص عملکرد سیستم تعلیق هستند.
طول عمر سیستم فنربندی بسته به مسیرهای رانندگی دارد و کیفیت قطعات، اما
برای افزایش طول عمر این سیستم بهتر است سرویسهای دورهای آنها به ازای
پیمایش هر ۶۰هزار کیلومتر صورت گیرد.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.