♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
سیستم ESP یکی از مهمترین سیستم های
ایمنی خودرو میباشد که وظیفه آن حفظ پایداری خودرو
در تمام شرایط رانندگی مخصوصا هنگام حرکت خودرو در پیچ میباشد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ESP که مخفف برنامه
کنترل پایداری الکترونیکی (Electronic Stability Program) است؛
سیستمی است که جهت جلوگیری از لغزیدن و خارج شدن خودرو
از کنترل راننده به خصوص در پیچها استفاده میشود.
اگر از خودروسازهای داخلی صرفنظر کنیم باید بگوییم که ایمنی در
صنعت خودرو مهمترین دغدغه و مطالبه از این صنعت است. رقابت در
این زمینه بین کمپانیهای مختلف بسیار تنگاتنگ است بهطوریکه تمامی
شرکتها در تلاشاند تا از فناوری روز در حوزه ایمنی عقب نمانده و در بین
برترینها باقی بمانند. ESP که در اواسط دهه 90 میلادی توسط شرکت بوش
(BOSCH) پا به عرصه وجود گذاشت یکی از کاربردی ترین و مهمترین سیستمهای
ایمنی در خودروها محسوب میشود که امروزه بسیاری از خودروها از محصولات
آلمانی و ژاپنی گرفته تا خودروهای چینی و کرهای نیز از این سیستم استفاده میکنند.
امروزه بسیاری از کمپانی ها، تلاش می کنند که ایمنی خودروها را برای جذب
مشتری بیشتر، بالا برند. یکی از این سیستم ها، ESP (سیستم کنترل الکتریکی پایدار)
نام دارد و برای بالا بردن پایداری خودرو روی آن نصب میشود. این سیستم کمک
زیادی به هرزگردی چرخ ها در پیچ ها میکند. سیستم ESP از سیستم ترمز
خودرو استفاده میکند، تا فرمان پذیری و کشش خودرو را حفظ نماید. در اصل،
این سیستم، برای کنترل مطلوب خودرو بر روی سطح جاده و حفظ ثبات آن در
هنگام پیچیدن، طراحی شده است. اگر راننده با چرخش سریع فرمان، کنترل
خودرو را از دست بدهد و خودرو از مسیر خارج شود، ESP خودرو را به مسیر
اصلی خود باز میگرداند ESP .لغزش های جانبی خودرو را در هنگام گردش فرمان،
با اعمال نیروی ترمز کنترل میکند.
ESPچگونه کار میکند؟
سر خوردن یکی از اصلیترین علل تصادفات است. در یک تحقیق
ین المللی مشخص شد که 40 درصد از تصادفات مرگبار به علت سر
خوردن اتفاق میافتد ESP. میتواند تا 80 درصد از تصادفاتی که بر اثر
سرخوردن روی میدهند را کاهش دهد. اگر سر خوردن خودرو قطعی باشد
ESP فورا متوجه شده و مداخله میکند. راننده (به شرطی که از محدودیت
ها و قوانین فیزیکی خارج نشود) با سر خوردن مواجه نخواهد شد.
ESP همواره فعال است و یک میکروکامپیوتر در هر ثانیه 25 بار چک میکند
که آیا خودرو در همان جهتی که راننده فرمان میدهد حرکت میکند یا نه.
اگر جهت حرکت خودرو با قصد راننده متفاوت باشد ESP فورا موقعیت بحرانی
را تعیین کرده و به صورت مستقل از راننده وارد عمل میشود.
ESP از سیستم ترمز اتومبیل استفاد میکند تا فرمانپذیری و کشش خودرو
را حفظ نماید و به وسیله این ترمز گیری انتخابی نیروی عکس العمل مورد
نیاز را برای حفظ خودرو در حالت دلخواه راننده را تامین میکند. ESP نه تنها
توسط ترمزگیری تعادل خودرو را حفظ میکند بلکه میتواند در صورت لزوم با
اثر گذاری بر نیروی موتور و ایجاد شتاب در چرخهای محرک طبق قوانین فیزیک
کشش مناسب را حفظ کند.
برای مثال فرض کنید که خودرویی در حال چرخش به سمت راست در سر یک
پیچ است. در اینصورت نیروی گریز از مرکز باعث میشود خودرو به سمت چپ
(خارج پیچ) منحرف شود. حال اگر سرعت خودرو زیاد باشد مطمئنا انحراف خودرو
بیشتر بوده و کنترل خودرو از دست راننده خارج میشود. در این حالت ESP وارد
عمل شده و با گرفتن ترمز چرخهای سمت راست و کنترل قدرت موتور خودرو را در جاده نگه میدارد.
اجزای سیستم ESP
واحد هیدرولیکی و واحد کنترل
واحد هیدرولیکی دستورات واحد کنترل را اجرا میکند و باعث ترمز گیری میشود.
سنسور سرعت دورانی چرخ ها
این سنسور بر روی تمام چرخ ها وجود دارد و سرعت آن ها را محاسبه مینماید.
سنسور زاویه ی فرمان
این سنسور وظیفه ی تعیین موقعیت چرخ های جلو با تعیین زاویه فرمان را دارد.
سنسور نرخ انحراف و شتاب جانبی
این سنسور میزان انحراف خودرو را حول محور عمودی آن اندازه گیری میکند،
سنسور شتاب جانبی نیز حالت خودرو را مشخص میکند.
واحد کنترل ESP با واحد کنترل مرکزی ارتباط برقرار میکند، در حالتی که راننده
شتاب بیشتری را از موتور میخواهد،این سیستم گشتاور موتور را کاهش میدهد.
ر مواقعی نیز ممکن است با افزایش گشتاور موتور به پایداری آن کمک کند.
از این سیستم، میتوان برای کاهش میزان تصادفات جاده ای استفاده کرد.
این سیستم از دستگاه ها و قطعات و لوازم یدکی مختلفی تشکیل شده است
که بین موتور و چرخ ها قرار دارند و میان آنها ارتباط ایجاد میکنند .
سیستم انتقال قدرت به طور کلی از سه بخش اصلی زیر تشکیل شده است .
اجزای اصلی سیستم انتقال قدرت خودرو
1- جعبه دنده (گیربکس) 2- دیفرانسیل 3- سیستم کلاچ .
علاوه بر رساندن نیرو از موتور به چرخ ها ، این سیستم وظایف و ویژگی های دیگری نیز دارد .
وظایف و ویژگی های سیستم انتقال قدرت خودرو
این سیستم باید بتواند انتقال توان بین موتور و گیر بکس را قطع و وصل کند ،
به منظور تعویض دنده یا توقف های کوتاه(سیستم کلاچ) . سیستم انتقـال قــدرت
بـاید دور و گشتاور خـروجـی موتور را متناسب با شرایط رانندگی تغییر ، و به چرخ
های محرک نهایی خودرو انتقال دهد (جعبه دنده و گرداننده) .
این سیستم باید بتواند با دور ورودی ثابت که به چرخ ها وارد میشود ،
دور های متفاوتی بنابر شرایط اصطحکاک جاده و حرکت در مسیر پیچ ها
به هر کدام از آنها انتقال دهد (سیستم دیفرانسیل) .
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718