آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
♦ سیستم ترمز ضد قفل
بزرگترین مزیت سیستم ترمز ضد قفل یا به اختصار ABS این است که به راننده اجازه میدهد در شرایط ترمزگیری شدید بتواند در مسیر دلخواه خودرو را هدایت کند. در خودروهایی که به سیستم ABS مجهز نیستند، با فشردن شدید پدال ترمز، یک یا چند چرخ خودرو قفل میشود و این امر باعث از دست رفتن کنترل خودرو و سر خودردن آن به جهات غیرقابل پیشبینی میشود.
سیستم ترمز ضد قفل با تشخیص زودتر احتمال قفل شدن چرخها، فشار روغن را از روی چرخ در آستانهی قفل شدن برداشته و در کسری از ثانیه دوباره فشار روغن را اعمال میکند.
این سیستم از یک پردازشگر الکترونیکی، چهار حسگر (یک حسگر برای هر چرخ)، یک پمپ الکترونیکی هیدرولیکی و یک انباشتگر (مخزن تحت فشار) هیدرولیکی تشکیل شده است.
حسگرهای تعبیه شده در چرخها به صورت لحظهای اطلاعات را به پردازشگر ارسال میکنند و پردازشگر با تشخیص آستانهی قفل شدن چرخها از طریق یک شیر سروو هیدرولیکی در کسری از ثانیه چندین مرتبه فشار روغن به چرخ را قطع و وصل میکند.
در صورت وقوع چنین حالتی، راننده میتواند تکانهای ناشی از قطع و وصل ترمز را زیر پای خود از طریق پدال ترمز حس کند. نقش انباشتگر هیدرولیکی این است که در شرایط قطع و وصل سریع فشار روغن، روغن اضافی را وارد مدار هیرولیکی کند تا هر بار که ترمز قطع و وصل میشود پدال ترمز تا انتها به سمت پایین حرکت نکند. سیستم ABS در شرایطی که اصطکاک سطح اندک است، مانند شرایط بارانی یا رانندگی روی یخ، و ممکن است با کوچکترین ترمز چرخها قفل شوند، عملکرد فوقالعادهای دارد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ ترمز دینامیک
ترمز دینامیک اساسا سیستمی است که میزان نیروی ترمز هر چرخ را بهطور مجزا کنترل میکند.
هنگام حرکت خودرو، هر چرخ در زمانهای مختلف بارهای متفاوتی حمل میکند و همین موضوع مبنای عملکرد ترمز دینامیک است. چرخی که بار بیشتری حمل میکند، میتواند ترمز شدیدتری تحمل کند و چرخی که بار سبکتری حمل میکند نیروی ترمز کمتری نیاز دارد.
برای روشنتر شدن موضوع به این مثال توجه کنید:
تصور کنید که یک خودرو با سرعتی مشخص و روی سطحی خشک در حال پیچیدن به سمت چپ است. در این حالت، چرخهایی که به سمت خارج پیچ قرار دارند (در این مثال چرخهای سمت راست خودرو) به دلیل جابهجایی وزن خودرو، بار بیشتری تحمل میکنند. در صورتیکه پیشرانهی خودروی مورد نظر در جلو نصب شده باشد، چرخ جلو سمت راست بیشترین وزن را تحمل میکند.
در این حالت به ترتیب چرخ جلو سمت راست، چرخ عقب سمت راست، چرخ جلو سمت چپ و چرخ عقب سمت چپ میتوانند بیشترین نیروی ترمز را داشته باشند. سیستم ترمز دینامیک میتواند میزان نیروی ترمز مورد نیاز هر چرخ را مشخص کرده و بر اساس آن به هر چرخ نیروی متفاوتی وارد کند.
این امر سبب پایداری بیشتر خودرو میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .
• پل های ارتباطی ما:
03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.