آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
ترمزهای دیسکی به عنوان جدیدترین نمونه از سیستمهای ترمز شناخته میشوند. در این ترمزها سعی شده
مشکلات موجود در نمونههای کاسهای تا حد امکان برطرف شود. برای مثال، توانایی انتقال حرارت ترمزهای دیسکی بسیار بهتر از نمونههای کاسهای و همین امر سبب میشود در شرایط ترمزگیری پیاپی میزان افت عملکرد
ترمز بسیار کاهش یابد.
به علاوه، وزن ترمزهای دیسکی به مراتب کمتر از ترمزهای کاسهای است و قادرند با سرعت بیشتری آب
را از روی دیسک کنار بزنند. دیگر مزیت این ترمزها، قدرت بالای آنها است. ترمزهای دیسکی قدرت بیشتری
به چرخها وارد میکنند و قادرند در مسافت کوتاهتری خودرو را از حرکت به حالت سکون درآورند.
بخشهای اصلی تشکیل دهندهی ترمزهای دیسکی، دیسک ترمز، لنتها و کالیپرترمز است.
دیسک ترمز به چرخ متصل میشود و همزمان با چرخ میچرخد، دو طرف آن با لنتها احاطه شده است و کالیپر
ترمز که همان محفظهی پیستون فرعی ترمز است، به لنتها متصل است. با اعمال فشار روی پدال ترمز، پیستون اصلی روغن ترمز را به سمت پیستونهای فرعی تعبیه شده در چرخها میفرستد. سپس، فشار روغن سبب
باز شدن پیستون فرعی شده و پیستون فرعی لنتها را به سطح دیسک فشار میدهد تا در اصطکاک با سطح
دیسک سبب کاهش سرعت و توقف خودرو شوند. فاصلهی لنتها از سطح دیسک بسیار اندک است و در حقیقت همواره مماس با سطح دیسک قرار دارند.
با برداشتن پا از روی پدال فشار روغن کاهش مییابد و فشار لنتها از سطح دیسک برداشته میشود.
لنتها به مرور زمان و در اثر اصطکاک خورده شده و باید تعویض شوند به همین جهت در خودروهای امروزی یک
سنسور ساده درون لنتها تعبیه شده است که با کاهش سطح لنت یک چراغ هشدار روی صفحهی کیلومترشمار روشن میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
در صورتیکه لنتها به موقع تعویض نشوند میتوانند به سطح دیسک ترمز آسیب بزنند.
♦ ترمزهای نوین
♦ دیسکهای کربن سرامیک
در حال حاضر اکثر دیسکهای ترمز از چدن ساخته میشوند. با این حال، مواد جدیدی نظیر سرامیک و فیبر کربن راه خود را به صنعت خودروسازی و تولید ترمز باز کردهاند. دیسکهای کربن سرامیک مدتهاست که در مسابقات موتور اسپرت مورد استفاده ثرار میگیرند، اما اولین بار پورشه کاررا GT به عنوان یک خودروی شهری از دیسکهای کربن سرامیک استفاده کرد. در گذشته دیسکهای کربن سرامیک با وجود قیمتهای هنگفت، عمر کمتری نسبت به نمونههای معمول داشتند و تنها در بازههای دمایی بسیار محدود (بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجهی سانتیگراد) عملکرد قابل قبولی ارائه میدادند.
در نهایت شرکت برمبو (فعال در زمینهی ارائهی سیستمهای ترمز) توانست نوعی دیسک کربنی با حساسیت کمتر نسبت به خوردگی ارائه دهد که مناسب خودروهای شهری باشد. مزیت این دیسکها وزن کمتر و عملکرد مناسب در شرایط کاری پر فشار است.
دیسکهای کربن سرامیکی بسیار کمتر از نمونههای چدنی وزن دارند و در مقایسه با آنها حتی در دماهای بسیار بالا هم عملکرد مناسبی دارند.
دیسکهای سرامیکی در مقایسه با نمونههای چدنی معمول ۶ کیلوگرم وزن کمتری دارند که باعث میشود وزن فنربندی نشدهی خودرو کاهش چشمگیری داشته باشد و در نتیجه فرمانپذیری و ویژگیهای دینامیکی خودرو بهبود یابد. به علاوه، این دیسکها انبساط گرمایی کمتری دارند و درنتیجه در ترمزگیریهای شدید لرزش کمتری ایجاد میکنند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .
• پل های ارتباطی ما:
03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.