آموزش رفع آفتاب سوختگی رنگ خودرو بوشهر
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
• فریم و چهارچوب داخل کاپوت :
کاپوت خودرو را بالا بزنید. در این حالت، فریم فلزی دور کاپوت و
اطراف پالونیها را میتوانید به صورت یک مربع یا مستطیل در نظر گرفته
و دقت کنید که ضلعهای آن بدون موج، ضربدیدگی و دفرمگی باشند.
اگر آهنکشی داخل کاپوت خودرو نشانههایی از این موارد را داشته پس
احتمال میرود تا فشار و انرژی زیادی بر اثر ضربه به آن وارده شدهباشد.
از آنجایی که این فریم نقش مهمی را در قرار گیری اجزا و ادوات فنی بر عهده دارد،
آسیبدیدگی آن میتواند در طولانی مدت برای شما دردسر آفرین باشد.
• ستونها و رکاب :
کارشناسی ستونها و همچنین رکاب خودرو از جمله موارد بسیار مهم
و حیاتی در امر کارشناسی خودرو بوده و پی بردن به وضعیت آنها نیز نسبتا
سادهتر از سایر نقاط مهم میباشد. این نقاط به علت صافکاری و بازسازی دشوار
خود معمولا به راحتی اثر ترمیم را نشان داده و همچنین فرآیند رنگ شدگی آنها
نیز با وسواس کمتری انجام میگیرد. سلامت ستونها و رکاب در وضعیت کلی
یک خودرو بسیار مهم بوده زیر هر گونه صدمه و آسیبدیدگی، علاوه بر کمکردن امنیت،
بر روی کیفیت سواری، سر و صدای داخل اتاق و همچنین درزبندی و مونتاژ سایر
قسمتها اثر مستقیم میگذارد. پس همواره با دقت نظر بیشتری وضعیت
این قسمتها را در نظر گرفته و به ویژه بر روی حلال و انحنای آنها تامل بسیار داشتهباشید.
• سقف :
سقف خودرو نیز از جمله نقاط دشوار و حساس برای صافکاری و
نقاشی بوده و وضعیت آن میتواند نشانه مهمی از سالمبودن و
یا چپی بودن خودروی مورد نظر باشد. سقف خودرو در صورتی که
در وضعیت نامناسبی قرار داشتهباشد باعث به هم خوردن آببندی،
ایجاد سر و صدا در داخل اتاق و ناهماهنگی در درزهای و کلافهای در میشود.
تمامی این موارد نیز اثر نامطلوب خود را هم در جنبه ظاهر و هم در کیفیت سواری نشان میدهند.

• شاسی :
اهمیت سالم نبودن شاسی در حدی است که خود به تنهایی میتواند عامل
محکمی در انصراف از خرید یک خودروی کارکرده تلقی شود. شاسی خودرو بسته
به کاربرد و نوع خودرو انواع مختلفی داشته و ترمیم هر کدام از انواع آنها، اهمیت
و روش متفاوتی دارند. برای کارشناسی شاسی خودرو باید از داخل کاپوت و در مرحله
بعد از زیر خودرو ( بهتر است خودرو بالای یک چال سرویس باشد ) به بررسی وضعیت آن پرداخت.
در صورتی که خودرو برخورد و تصادف شدیدی داشته و اثر انرژی آن بر روی شاسی تاثیر
مستقیم گذاشتهباشد لازم است تا شاسی خودرو تحت عمل فرآیندی به نام شاسیکشی
ترمیم شود. در این فرآیند که معولا به کمک میله، زنجیر و در نهایت دستگاههای متفاوتی
انجام میشود، صافکار سعی دارد تا شاسی خودرو را به اندازه اولیه آن برگرداند و البته
این اندازه بسته به مدل هر خودرویی متفاوت است.
با این حال نکته مهم قابل ذکر در این خصوص افت استحکام شاسی بعد از ترمیم آن است
و در واقع شاسی بعد از شاسیکشی درجه استحکام اولیه خود را از دست میدهد.
همچنین در پارهای از موارد، برای ترمیم شاسی، قسمت پیچخورده را بریده و سپس
تکه سالمی از یک شاسی دیگر را به قسمت بریدهشده جوش میدهند. این کار
نیز استحکام اولیه شاسی یک خودرو را زیر سوال برده و بر روی کیفیت سواری به خصوص
در استفاده طولانی مدت تاثیر مستقیم میگذارد. بنابراین در کارشناسی شاسی خودرو
هرگونه زدگی، رنگآمیزی و یک دست نبودن رنگ و همچنین خال جوش را بسیار مهم و تاثیر گذار بدانید.

• ورق کف :
در نهایت امر، وضعیت ورق کف خودرو را در قسمتهای داخل اتاقو به ویژه داخل
صندوق عقب بررسی کنید. ورق کف خودرو نیز در پارهای از موارد به راحتی اثر
ترمیمشدگی را نشان داده و این از جمله نقاطی است که فروشندگان، انرژی و وقت
کمتری را برای پوشاندن عیبهای آن صرف میکنند. همچنین رنگ آمیزی آن نیز
وسواس کمتری داشته و اثرزنگار،سمبادهومومپاشیمتفاوت بر روی آن میتواند
نشانهای از تغییر وضعیت آن باشد. بنابراین از آن غافل نشوید.
• اهمیت قطعات قابل تعویض بدنه
قطعات قابل تعویض بدنه و اتاق مانند : کاپوت، دربهای خودرو، صندوق، رکاب، سپر….
و لولای اتصال آنها، در مقایسه با موارد ذکر شده در بخش قبلی اهمیت کمتری دارند.
این قطعات به علت خاصیت تعویضی خود تاثیر عموما تاثیر منفی کمتری در ظاهر
خودرو داشته و بر روی کیفیت سواری نیز تاثیری ندارند. تنها نکته مهم در خصوص
این بخش، اولا کیفیت رنگ آمیزی این قطعات (در صورت خریداری نسخه خام) آنها
و سپس حجم و تعداد اقلام تعویضی میباشد.
وضعیت سلامت خودرویی با تنها یک درب تعویضی به طور یقین متفاوت با وضعیت
سلامت خودرویی است که چندین درب و کاپوت و سپر آن تعویض شده و این مورد
میتواند باعث شک و شبه در مورد سلامت سایر نقاط همچون ستون و شاسی نیز گردد.
بنابراین در این خصوص حتما باید به حرفهای مالک و کیفیت رنگ نقطه به نقطه بدنه خودرو توجه خاصی داشت.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.