آموزش تشخیص رنگ شدگی خودرو
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
5 روش برای تشخیص سلامتی سیستم جلوبندی خودرو
• جلوبندی ماشین چیست و در کجای خودرو قرار دارد؟
قبل از اینکه راههای تشخیص سلامت جلوبندی خودرو را شرح دهیم بهتر است بدانید که جلوبندی خودرو چیست؟
• جلوبندی خودرو قسمت زیرین و جلویی خودرو بوده که ارتباط
بین اتاق خودرو و شاسی را برقرار میکند. سیستم تعلیق خودرو دو وظیفه مهم دارد:
- جذب ارتعاشات و تکانهای ایجادشده ناشی از دستاندازها و ناهمواریهای مسیر و افزایش آرامش سرنشینان
- افزایش کنترل و هدایتپذیری خودرو به خصوص در هنگام ترمز و عبور از پیچها
با این وجود برخی افراد بهاشتباه تصور میکنند که سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین به
اندازه مسائلی همچون تعویض روغن و ترمزها نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد، اما باید گفت
که جلوبندی یکی از مهمترین قسمتهای خودرو به شمار میآید و بایستی نهایت وسواس
و دقت را در نگهداری و تعمیر آن به کار بست.
• بخشهای تشکیلدهنده جلوبندی ماشین
مهمترین اجزای تشکیلدهنده سیستم جلوبندی ماشین عبارتاند از فنرها،
کمکفنرها، طبقها و بوش (سیبک). فنرها اصلیترین و مهمترین بخش سیستم
جلوبندی خودروهایی همچون پژو 206 بوده که ناهمواریهای سطح جاده را به خود
جذب نموده و مانع از انتقال آن به داخل کابین میشوند.
• انواع سیستم تعلیق خودرو
مهمترین سیستمهای تعلیق عبارتند از سیستم تعلیق مکفرسون و سیستم تعلیق
طبقدار دوبل A-ARM. سیستم مکفرسون با استفاده از یک متعادلکننده تلسکوپی،
موقعیت چرخها را کنترل میکند.
در سیستم تعلیق مکفرسون نیز، فنر بدون هیچ واسطهای و به صورت مستقیم به کابین وصل میشود.
سیستم طبقدار دوبل که به دوجناغی نیز معروف است، از دو جناغ موازی در قسمت
بالا و پایین تشکیل شده و فنر و کمکفنر نیز در بین آنها جای میگیرد.
سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین با وضعیت نامطلوب خیابانهای موجود، به طور متوسط
نیازمند دو مرحله بازدید در سال است. اگر سیستم تعلیق بهموقع تعمیر نشود، آسیبهای
بعدی به خودروی شما وارد خواهد شد؛ بنابراین بهتر است نشانههای خرابی سیستم
جلوبندی ماشین را جدی بگیرید.
• نشانههای خرابی سیستم جلوبندی ماشین
1- سواری خشک و خشن خودرو
با گذشت زمان، اجزای سیستم تعلیق خودرو فرسوده میشوند. شاید سادهترین و
بهترین راه برای تشخیص مشکلات سیستم تعلیق ماشین حسی است که خودرو
هنگام حرکت به سرنشینان منتقل میکند.
چرا که در صورت خرابی سیستم تعلیق، سواری خشکتر شده و تمامی ناهمواریهای
جاده به کابین خودرو منتقل میگردد که در برخی موارد نیز با صداهای متعددی همراه میشود.
2- کشیده شدن خودرو در پیچها برخلاف فرمان راننده
اگر شما هنگام پیچیدن احساس کردید که وسیله نقلیه برخلاف فرمان شما عمل میکند، دلیل این امر به احتمال زیاد ناشی از خرابی قطعهای در سیستم جلوبندی است.
بخشهای مختلف سیستم تعلیق خودرو میتوانند بر عواملی از قبیل نحوه فرماندهی، زاویه لاستیکها، مرکز تعادل و بالانس خودرو اثرگذار باشند. وجود نقص فنی در هر کدام از قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق میتواند راننده را با دشواری در فرمان دادن به خودرو روبرو کند.
3- وجود آجهای ناهمسطح بر روی تایرها
لاستیکهای خودرو را وارسی کنید؛ چنانچه متوجه شدید آجها بهطور ناهمگون
ساییده شدهاند یا با نقاطی صاف بر روی تایرها مواجه شدید این امر در اغلب موارد
نشانه این است که سیستم تعلیق، در بالانس نگهداشتن خودرو شما ناتوان است
و فشار نامساوی بر روی لاستیکها اعمال میکند.
شایان ذکر است که عدم تعادل چرخها نیز منجر به لرزش فرمان شده و میتواند
تاثیرات نامطلوبی بر روی سیستم جلوبندی داشته باشد.
اسی خودرو و همچنین آموزش کارشناسی رنگ خودرو به تمامی متقاضیان از سراسر کشور می باشند.
4- روغنزدگی در کمکفنر و دیگر قطعات سیستم جلوبندی ماشین
در صورتی که به قسمت زیرین خودرو دسترسی دارید، به سیستم تعلیق و جلوبندی بهطور
مستقیم نگاهی بیندازید. چنانچه فنر و کمکفنرها چرب و روغنی به نظر میرسند، این
قطعات در حال نشت مایع بوده و در نتیجه بدرستی کار نمیکنند که در این صورت نیاز به تعویض دارند.
5- پاسخ نامناسب خودرو به هنگام آزمون “تکان”
اگر فکر میکنید که سیستم جلوبندی خودرو به مشکل برخورده است (بر اساس یکی از علائم بالا)،
این آزمون ساده را انجام دهید:
زمانی که خودرو ایستاده است، وزن خود را روی خودرو بیندازید و آن را از طرف جلوی خودرو
به پایین فشار دهید. چند بار آن را بالا و پایین کنید و سپس رها کنید. همین حرکت را در پشت خودرو انجام دهید.
اگر پس از رها کردن، خودرو شما بیش از 2 یا 3 بار بالا و پایین شد، به این معنی است
که سیستم تعلیق خودروتان فرسوده شده است.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.