♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

♦ عیوب مدار شناور

♦ سوراخ شدن شناور

مایع سوخت، داخل شناورشده آن را سنگین می کند، شناور دائما پائین قرار گرفته و همیشه سوزن باز، و سوخت وارد پیاله می شود. این عمل باعث سرریز کردن کاربراتور می شود. این عیب به ندرت پیش می آید، مگر خطای تعمیرکاران

 

♦ از تنظیم خارج شدن شناور

در این زمان دو حالت پیش می آید

• تنظیم بصورتی بهم میخورد که و باعث زیاد آمدن سوخت پخت و فلوت کردن آن می شود.

• تنظیم به طریقی بهم می خورد که شناور سوزن را زود می بندد بنزین برای دورهای بالا کم می آید.

♦ گیر کردن سوزن شناور بوسیله یک جسم خارجی

حالت فوق هنگام باز بودن سوزن اتفاق می افتد و یا زمان بسته بودن سوزن در حالت اول سوخت زیاد وارد می شود و در حالت دوم سوخت کم می آید.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ریکاوری رنگ خودرو سمنان

کاربراتورها را از نظر فشار هوای روی سطح سوخت پیاله بنزین به دو دسته تقسیم میکنند:

• متعادل

• نامتعادل

♦ کاربراتورمتعادل

در کاربراتور متعادل لوله هوای سطح بنزین پیاله از بالای کاربراتور و از زیر صافی هوا گرفته شده

و فشار هوای سطح بنزین پیاله و هوائی که داخل کاربراتور می شود یکی است و اگر زمانی

هواکش کثیف باشد و هوای کمی وارد کاربراتور شود به همان نسبت هم روی سطح بنزین پیاله

فشار وارد می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ کاربراتور نامتعادل

در این نوع کاربراتور لوله هوای سطح بنزین پیاله مستقيما به هوای آزاد راه دارد و به همین منظور آن را نامتعادل میگویند بدلیل آنکه هوائی که از دهانه کاربراتور وارد می شود از هواکش عبور کرده و به کاربراتور می رسد ولی هوائی که به سطح بنزین وارد می شود مستقیما با هوای آزاد مربوط است در نتیجه اگرهواکثیف باشد و هوای کمتری به کاربراتور برسد خلا نسبی که بر مدار اصلی اثر می گذارد بیشتر شده و فشار هوایی که بر سطح بنزین در پیاله وارد می گردد باعث می شود که بنزین بیشتری وارد کاربراتور شده و موتور دچار خفگی شود .

♦ طرز کار کاربراتور

سوخت از طریق سوزن شناور وارد پیاله کاربراتور می شود. وظیفه شناور تنظیم سطح سوخت می باشد. سوخت پس از ورود به داخل پیاله، وارد مدارها و ژیگورهای مختلف کاربراتور شده تا در صورت لزوم برای ورود به موتور آماده گردد.

با گردش موتور توسط استارتر و حرکت پیستون های درون سیلندر در مانیفولد ورودی ایجاد خلاء (کاهش فشار) شده در نتیجه هوا از طریق دهانه کاربراتور یا ونتوری وارد موتور می گردد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش تشخیص رنگ خودرو تبریز

عبور هوا از ونتوری باعث ایجاد خلاء در اطراف ژیگلورها شده و همین عمل یعنی عبورهوا بنزین را از مدار و ژیگلور مربوطه می مکد.

مقدار بنزینی که از ژیگلور مکیده می شود بستگی به مقدار سرعت هوای ورودی دارد که آن نیز توسط دریچه گاز کنترل می گردد .

♦ دور آرام

درجا کار کردن موتور زمانی است که پای راننده روی پدال گاز نیست و دریچه گاز بسته است.

مقدار کمی هوا از لوله گاز کاربراتور عبورمی کند. سرعت هوا کم بوده عملا هیچ خلائی در ونتوری بوجود نمی آید به این دلیل از لوله اصلی سوخت پاش، سوخت خارج نمی باید مدار دیگری داشته باشد که در زمان بسته بودن دریچه گاز سوخت موتور را تامین کند.

در بالای ونتوری منفذی برای ورود هوا به مدار دور آرام قرار دارد ، بنزین قبل از خروج از منفذ تخلیه زیر دریچه گاز در لوله مدار، با هوا مخلوط شده و بصورت بنزین کف آلود خارج می شود.

هنگامی که دریچه گاز بسته است خلاء نسبتا زیادی در مانیفولد هوا پشت دریچه گاز در اثر مکش پیستون تولید می شود این خلاء روی سوراخی که زیر دریچه گاز قرار دارد عمل نموده و باعث تخلیه سوخت و هوا از این منفذ می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

برای اینکه سوخت را در دور آرام کنترل کنند پیچی مخروطی شکل درون مسير تعبیه گردیده است و معمولا در زیر پیچ فنری نیز قرار می دهند که در اثر نیروی فنر به پیچ، از شل شدن آن جلوگیری کند. مخلوطی که از سوراخ وی دریچه گاز خارج می شود خیلی غنی بوده و نسبت سوخت آن زیاد است. این مخلوط با هوائی که از اطراف دریچه گاز عبور می کند مخلوط شده و کمی رقیق یا ضعیف می گردد و بصورت اتمیزه در می آید.

کارشناسی رنگ خودرو :  آشنایی با بالانس چرخ خودرو

مقدار مخلوط را میتوان با پیچ تنظیم، کنترل نمود.

در بعضی از کاربراتورها پیچ تنظیم دیگری نیز وجود دارد که مقدار هوای دور آرام را کنترل می کند.

مقدار سوخت خروجی با تغییر قطر مجرا و بوسیله پیچ هوا (پیچ مخلوط هوا و بنزین) تنظیم می گردد. تغییر و تنظيم مجرا جهت تهیه مخلوط مناسب برای دور آرام می باشد.

باز نمودن پیچ، مخلوط را غنی، و پیچاندن آن به سمت داخل، مخلوط را ضعیف یا کم می نماید.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان