♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

♦ سوپاپ

♦ تعریف سوپاپ

سوپاپ ها قطعاتی هستند که برای باز و بستن دریچه هی مجرای ورود (مخلوط سوخت و هوا ) و خروج دود.

سوپاپی که مجرای ورودی مخلوط را باز و یا می بندد سوپاپ هوا و سوپاپی که مجرای خروجی را باز و بسته می کند به سوپاپ

دود معروف هستند به طور کلی هر سیلندر دارای حداقل یک سوپاپ هوا و یک سوپاپ دود می باشد.
♦ جنس سوپاپ:
جنس سوپاپ ورودی معمولا از فولاد گرم نیکل و یا فولاد كبالت گرم و یا فلزات دیگر می باشد. در حالی که سوپاپ های دود

(خروجی) از فلزاتی ساخته می شود که در مقابل حرارت زیاد، مقاومت داشته باشد مثل فولاد، گرم و نیکل زیرا سوپاپ دود

در معرض حرارت بیشتری قرار دارد.
♦ طرز ساختن سوپاپ:
سوپاپ ها را معمولا در داخل قالب های مخصوص با روش آهنگری قرچینگ می سازند و بعد بوسیله سنگ زدن آن را کامل

می کنند.
♦ خصوصیات یک سوپاپ خوب:

  آموزش کارشناسی سیار خودرو

• بتواند حرارت زیاد را تحمل کند و هادی خوبی برای انتقال حرارت به سرسیلندر باشد.

• حرارت زیاد نباید باعث سوختگی و ایجاد خوردگی در سوپاپ گردد.
• در مقابل ضربات مقاوم باشد.

• در مقابل سائیدگی مقاوم باشد.

♦ ساختمان سوپاپ:

• انتهای ساق سوپاپ (محل برخورد آن با اسبک).

• محل قرار گرفتن خار نگهدارنده. (شیارهای خار)

• ساق سوپاپ که در گیت (یا راهنما) سوپاپ قرار می گیرد.
• دامنه یا مخروطی سوپاپ

• نشیمن گاه یا وجه سوپاپ

• لبه سوپاپ.

• بشقابک یا نعلبکی سوپاپ

♦ سوپاپ ها به دو دسته ورودی و خروجی تقسیم می شوند:
انواع سوپاپ ها از نظر شکل نعلبکی سوپاپ:

• نوع تخت یا صاف

• نوع فرو رفته کم عمق

• تنوع فرو رفته ( کردی)
• نوع قارچی که دارای برآمدگی کروی است.

♦ شناختن سوپاپ ها و طرز قرار گرفتن آن ها روی سرسیلندر از مواردی است که یک مکانیک باید بداند زیرا این شناخت برای

فیلرگیری، قیچی کردن، بدست آوردن ترتیب احتراق و غیره ضروریست.
• سوپاپ هوا دارای نعلبکی بزرگتر و ضخامت لبه نازکتر می باشد جنس سوپاپ هوا از سوپاپ دود نرمتر
شناخت سوپاپ ها از نظر شکل ظاهری : است.
• سوپاپ دود دارای نعلبکی کوچکتر و کلفتر (دامنه پهن تر می باشد. جنس سوپاپ دود سخت تر از سوپاپ هواست. آهنربا سوپاپ دود را جذب نمی کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ شناخت سوپاپ های موتور (در موتوری که باز نشده است) :

• از طریق مانیفولد:سوپاپ هایی که در مجاورت مانیفولد هوا قرار گرفته اند سوپاپ هوا و سوپاپ هایی که در مجاورت مانیفولد

دود قرار گرفته اند سوپاپ دود میباشند تشخیص سوپاپ ها از این طریق برای موتورهای  I شکل در ردیفه بسیار آسان می باشد.
• از طریق حرکت سوپاپ ها (حرکت باز شدن و بسته شدن): با توجه به اینکه هر سیلندر دارای در سوپاپ (دود و هوا) می باشد،

  استارت اتوماتیک خودرو

یک جفت سوپاپ مجاور یکدیگر را در نظر میگیریم، موتور را در جهت گردش معمولا به راست می گردانیم. یکی از این دو سوپاپ

توسط نیروی اسبک باز می شود (فنر سوپاپ جمع می شود) و سر أسبک به سمت پائین نیرو وارد می کند، اگر بعد از بازگشت

همین سوپاپ به سمت بالا و لحظه بسته شدن( فنر آن سوپاپ با نیروی خود، سوپاپ را می بندد)، سوپاپ مجاور آن توسط اسبک

مربوطه شروع به باز شدن کبد رفت آن شروع به جمع شدن کند) سوپاپ اولی دود و دیگری هوا است، و در حالت قیچی یا بالانس

قرار دارند .
واضح است که در لحظه بسته شدن سوپاپ اولى، اگر سوپاپ مجاور آن باز نشد، اولی هوا و سوپاپ مجاور آن دود خواهد بود.

• چون زاویه بادامک ها حدود ۹۰ درجه با هم تفاوت دارند یعنی بادامی جلوتر است (با توجه به جهت گردش میل سوپاپ)

و ترتیب قرار گرفتن بادامی می توان سوپاپ ها را تشخیص داد .

♦ طریقه باز کردن و بستن سوپاپ ها، پس از جدا کردن سیلندر از موتور:
ابتدا سوپاپ را با سمبه نشان علامت گذاری می کنیم و یا یک قطعه تخته چوبی را هشت سوراخ کرده و روی سوراخ ها را شماره

گذاری می کنیم و سوپاپ ها را به ترتیب پس از باز کردن در آنها قرار می دهیم. بهتر است سوراخ دیگری زیر همان سوراخ اولجهت میل تایپت و دو سری میخ برای قرار دادن استکانی ها و فنرها و واشر نگهدارنده آنها روی تخته نصب کنیم. سپس با استفاده از فنر جمع کن سوپاپ، با قرار دادن یک سر دستگاه (قسمت پیچ تنظیم) که در انتها دارای واشر کلفتی می باشد روی بشقابک سوپاپ و سر دیگر دستگاه که دو شاخه مانند است روی واشر نگهدارنده فنر قرار داده و به دسته سوپاپ جمع کن نیرو وارد کرده تا فنر سوپاپ جمع شود سپس خار آن را به راحتی خارج کرده به آرامی دسته فنر جمع کن را باز کرده تا فنر نپرد. بعد از رها شدن فنر، سوپاپ را از طرف اطاق احتراق خارج می کنیم.

  دستگاه تشخیص رنگ شدگی خودرو شیراز

برای بستن سوپاپ، سوپاپ را پس از مشخص شدن محل آن از طرف اطاق احتراق داخل گیت خود کرده فنر را از پشت روی ساق سوپاپ قرار داده و واشر نگهدارنده را نیز روی آن قرار می دهیم. توسط فنر جمع کن فنر را جمع کرده و خارهای نگهدارنده را با مقداری گریس در محل خود ثابت می کنیم و سپس به آرامی دسته فنر جمع کن را آزاد می کنیم پس از برداشتن فنر جمع کن از روی سوپاپ، فنر آن را برای اطمینان از درگیری خار با ساق سوپاپ با زدن چند وجه  ضربه با چکش کائوچوئی امتحان میکنیم.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان