اموزش تخصصی کارشناسی تشخیص رنگ

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ واکس و پولیش

واکس و پولیش دو ماده شیمیایی هستند که کاربرد انها احیای دوباره رنگ های کدر شده و افتاب سوختگی خودرو و نیز براق کردن رنگ است.پولیش خودرو به صورت جامد بوده و مانند یک روغن سمباده بسیار نرم عمل می کند، به عبارت دیگر پولیش حالت سایشی برای رنگ خودرو دارد.

به همین دلیل نیز دو نوع پولیش برای خودرو داریم:پولیش نرم و پولیش زبر.

با پولیش نرم میتوان لایه ایی بسیار نازک کدر شده از سطح رنگ را برداشت و همچنین خط و خش های سطحی رنگ را نیز از بین برد اما اگر خط و خش خودرو عمیق تر باشد باید از پولیش زبر استفاده کرد تا خاصیت سایشی بیشتری داشته باشد.

 

در مواردی سطح رنگ خودرو هیچ مشکلی ندارد، یعنی نه کدر شده، نه افتاب سوختگی دارد و نه دچار خط و خش و سایر اسیب های احتمالی شده است، اما می خواهیم رنگ خودرو را درخشان کرده و کاری کنیم که رنگ بسیار براق به نظر بیاید.

در چنپین مواقعی از واکس مخصوص رنگ خودرو استفاده می شود. واکس هیچ گونه جنبه سایشی برای رنگ خودرو ندارد و صرفا جهت براق کردن خودرو به کار می رود.

ماده ی دیگری نیز برای احیای رنگ خودرو وجود دارد به نام واکس پولیش. این ماده در واقع کار هم واکس و هم پولیش را به طور هم زمان انجام می دهد. کاربرد این ماده در مواردی است که رنگ خودرو دارای خط و خش های ریز باشد و طرفی بخواهیم رنگ خودرو براق و درخشان نیز بشود.

 

البته خاصیت سایندگی این ماده کم تر از پولیش نرم بوده و در عین حال استفاده از پولیش نرم و پس از آن واکس به صورت جداگانه کیفیت بسیار بهتری به همراه دارد. اما به طور کلی استفاده از این ماده یک تیر و دو نشان بوده و زمان انجام کار را بسیار کاهش می دهد.

به طور کلی چهار دسته رنگ خودرو از نگاه جنس و ترکیب شیمیایی  در کشور ما رایج است:

روغنی، فوری، بیس کوت و دو جزئی. در سه گروه اول یعنی روغنی و فوری و بیس کوت هم رنگ های متالیک  و صدفی وجود دارد وهم رنگ های معمولی، اما در دسته ی چهارم یعنی رنگ های دو جزئی تنها رنگ های ساده وجود دارد.

 

 

♦ نحوه ارزیابی پوشش های صنعتی

با توجه به مدت زمانی که از یک سیستم پوششی برای مقاومت در محیط مورد نظر انتضار داریم معمولا یکسری آزمایش ها جهت کنترل کیفیت رنگ انتخاب می شود. این ازمایش ها بسته به سختی شرایط محیط و عمر مفیدی که برای رنگ در نظر میگیریم متنوع می باشد. البته یکسری ازمایش نیز جهت برآورد اقتصاد خرید رنگ به کار می ایند.

آزمایش های رنگ های صنعتی را به طور کلی میتوان به شش دسته کلی شامل موارد ذیل تقسیم کرد:

۱_ ویژگی های فیزیکی رنگ تر

۲_ مقاومت مکانیکی  فیلم خشک رنگ

۳_ مقاومت فیلم خشک رنگ در محیط های خورنده

۴_ تعیین کمی ترکیبات موجود در فرمولاسیون رنگ

۵_ بررسی های اپتیکی رنگ

۶_ بررسی های اقتصادی رنگ

 

 

♦ ویژگی های ظاهری و فیزیکی رنگ تر

این ویژگی ها مشتمل بربخشی از تست های کنترل کیفیت رنگ هستند که برروی رنگ تر درون قوطی رنگ می بایست انجام شوند و اغلب آنها به تنهایی نمی توانن معیار تایید یک رنگ باشند و غالبا به عنوان کد هویت رنگ، در مقام مقایسه همگونی دو رنگ ارسالی در زمان های مختلف کاربرد دارند.

از این رو ازمایش ها خصوصا تست ته نشینی می توان جهت مردود شناختن رنگ جهت اعمال استفاده کرد. این ازمایش ها شامل تعیین فام ورال رنگ، تشکیل پوسته روی رنگ، تعیین درجه ته نشینی رنگ، دانه بندی و گرانروی رنگ، بررسی سیالیت و یکنواختی رنگ و تعیین مناسیب حلال ارسالی رنگ و قابل امتزاج بودن آن با رنگ می باشد.

 

♦ هشدار

 

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *