کارشناسی رنگ و ریکاوری رنگ خودرو

• کارشناسی خودرو چیست ؟

کارشناسی خودرو به کارشناسی کامل (۰ تا ۱۰۰) خودرو گفته می شود، که شامل کارشناسی رنگ، بدنه، فنی، آپشن ها و تست رانندگی به منظور بررسی سلامت و تعیین ارزش واقعی خودرو می باشد.

• بهترین پژوی پارس کدام است ؟

 

5ncxa0ilfngb5ca68s66.jpg

 

آموزش کارشناسی رنگ آمیزی خودرو 

در زمینه رنگ آمیزی خودرو ابتدا افرادی که علاقه مند به این حرفه می باشند ابتدا باید در رابطه با کارشناسی رنگ خودرو مطالبی جمع آوری کرده باشند همانطور که بار ها در مقالات قبلی به آن اشاره شده است کارشناسی رنگ خودرو در دنیای امروز اهمیت بالایی دارد.

کارشناسی رنگ خودرو نه تنها یک آموزش برای آموزشگاه فنی نخبگان است بلکه یک کسب و کار با درآمد بالا و هزینه ای اندک برای جوانان جویای کار و علاقه مند میباشد.اگر میخواهید برای خود کاری پر درآمد داشته باشید آریا تست و آموزشگاه فنی نخبگان در رابطه با آموزش کارشناسی رنگ خودرو و ریکاوری رنگ خودرو به شما این امکان را میدهد که به خواسته های خود دست پیدا کنید.

• پژو پارس معمولی (پرشیا)

این خودرو اولین فرزند از این خانواده است که در سال ۷۹ عرضه شد. در سال های اول عرضه پارس عده ای به اشتباه فکر می کردند این خودرو از ۴۰۵ قوی تر است که تصور درستی نبود زیرا ۴۰۵ و پرشیا (نام خودرو در آن سال ها) از نظر فنی دقیقاً مشابه هم بودند.

این خودرو در ابتدا با پیشرانه XU7 که محصول گروه پژو- سیتروئن است ساخته شد. این پیشرانه تنفس طبیعی با ۸ سوپاپ و حجم ۱٫۸ لیتر می توانست ۹۷ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ تولید کند.

در سرسیلندر آن یک میل سوپاپ وجود داشت و گشتاورش هم به ۱۴۸ نیوتن متر در دور ۳۵۰۰ می‌رسد. ECU مورد استفاده در این خودرو مدل SL96 SAGEM بود.

• پارس ELX 1.8

پارس ELX 1.8

پارس ۱۶ سوپاپ از نظر فنی با مدل قبلی یعنی پرشیا تفاوت هایی داشت. پیشرانه این خودرو همان نمونه ۱٫۸ لیتری بود که در سرسیلندرش به جای یک میل سوپاپ از دو میل سوپاپ استفاده شده است تا سوپاپ های این خودرو را که دو برابر مدل قبلی یعنی ۱۶ عدد بودند را به حرکت درآورد.

به دلیل تنفس بهتر موتور و بالا رفتن راندمان حجمی در این مدل قدرت به ۱۱۰ اسب بخار افزایش یافت و گشتاور هم در دور ۴۲۵۰ به ۱۵۵ نیوتن متر رسید.

از این موتور سایپا نیز بر روی مدل زانتیا استفاده کرد از این رو این نمونه ها به موتور زانتیایی که در بین مردم شهرت دارند. این خودرو آپشن خاصی نداشت و از دیگر موارد می توان به ترمزهای عقبش که دیسکی شدند اشاره کرد.

البته در مواردی سفارشی صندلی‌هایی بسیار خاص که در آن زمان به خلبانی معروف بود روی آن نصب میشد که هم گرمکن و هم سردکن داشت. 

این خودرو در سال ۸۲ به تولید رسید و بسیار هم مورد توجه ارگان های دولتی قرار گرفت. این مدل از نظر ظاهری با پرشیا تفاوتی نداشت و فقط مشاهده دیسک ترمز عقب و شیلنگ های دوگانه ترمز دیسکی عقب بر روی اکسل عقب است که راه تشخیص را هموارتر می کرد. چراغ عقب این خودروها بصورت فابریک دودی بود.

• درباره آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی آموزش های تکمیلی کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.

• پارس اتوماتیک

پارس اتوماتیک

پارس اتوماتیک با استفاده از سیستم انتقال قدرت ۲۰۶ شکل گرفت. درون سینه این مدل موتور TU5 1.6 پژو ۲۰۶ و گیربکس اتوماتیک تیپ چهار که تیپ ترونیک نبود جای گرفت.

این موتور در پارس ۱۰۸ اسب بخار نیرو در دور موتور ۵۶۰۰ تولید می کند و در دور موتور ۴۰۰۰، ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد. با نسبت تراکم ۱۰٫۵ به یک نیز بهترین سوخت برای آن بنزین سوپر با اکتان ۹۵ است.

 

پژو پارس LX با موتور TU5 محصول شرکت ایران خودرو

• پارس ELX 2.0

این خودرو نیز با موتور EUM 2.0 تولید میشد که به دلیل نسبت تراکم بالاتر نسبت به محصولی مانند پارس سال، ۱۰ اسب بخار نیز قوی تر است چیزی در حدود ۱۰۵ اسب بخار. در این خودرو نیز چراغ های عقب دودی، شیشه سولار و UV محافظ در برابر اشعه خورشید وجود داشت.

ایموبلایزر هم برای مدل ۲۸۴۰۹ ارائه نمی شود اما در عوض رینگ های ۱۵ اینچی ELX آلومینیومی هستند که کمی سواری و نمای آن را اسپرت تر جلوه می دهند. پشتی صندلی جلو نیز به صورت برقی تنظیم می شود.

اما نکته منفی آن مصرف سوخت بالای آن بود که با داشتن یک موتور ۸ سوپاپ، باعث شد تعداد زیادی از این خودرو به تولید نرسد و از گردونه تولید خارج شود

آموزش کارشناسی رنگ آمیزی خودرو 

در زمینه رنگ آمیزی خودرو ابتدا افرادی که علاقه مند به این حرفه می باشند ابتدا باید در رابطه با کارشناسی رنگ خودرو مطالبی جمع آوری کرده باشند همانطور که بار ها در مقالات قبلی به آن اشاره شده است کارشناسی رنگ خودرو در دنیای امروز اهمیت بالایی دارد.

کارشناسی رنگ خودرو نه تنها یک آموزش برای آموزشگاه فنی نخبگان است بلکه یک کسب و کار با درآمد بالا و هزینه ای اندک برای جوانان جویای کار و علاقه مند میباشد.اگر میخواهید برای خود کاری پر درآمد داشته باشید آریا تست و آموزشگاه فنی نخبگان در رابطه با آموزش کارشناسی رنگ خودرو و ریکاوری رنگ خودرو به شما این امکان را میدهد که به خواسته های خود دست پیدا کنید.

• پارس LX

این خودرو را می توانید در دو تیپ ۲۸۵۱۳ و ۲۸۵۱۵ خریداری کنید. تفاوت این دو مدل این است که مدل ۲۸۵۱۳ دارای مالتی‌پلکس است ولی مدل ۲۸۵۱۵ دارای سيستم اتولاک، مستر لاک و اتوفلاشر (در ترمزهاي شديد با کاهش ناگهاني سرعت، فلاشرها روشن مي شوند) و تايمر چراغ سقف و آگاه كردن راننده از وضعيت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغ های راهنما و سيستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجاي آژير دزدگير هستند.

این دو خودرو از نظر فنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو از موتور TU5 و گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می کنند. اما از نظر تجهیزات کمی با هم متفاوتند.

ترمز ABS+EBD چهار کاناله برای هر ۴ چرخ در هر دو وجود دارد . سیستم تهویه مطبوع نیز در هر دو مدل اتوماتیک هستند. هر دو مدل از غربيلك فرمان چرمي، تريم دورنگ (بژ/مشكي)،قطعات دکوراتيو طرح چوب، رودري بهينه و جلوآمپر جديد بهره میبرند. مجهز بودن به رینگ های آلومینیومی ۱۵ اینچ از شاخص های مدل پارس LX است.

مشخصات فنی خودروی پارس LX با موتور TU5

 

• هشدار

 

 

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *