کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

 آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

کارشناسی رنگ خودرو را می توان یکی از برترین و پردرآمدترین مشاغل حال حاضر نام برد که شروع و راه اندازی آن از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشد و بهتر است بگوییم با کمترین هزینه می توان درآمدی عالی کسب کرد.

البته این شغل نیازمند کسب تخصص و مهارت می باشد . آرین تست امروز در همین راستا اقدام به معرفی آموزشگاه تشخیص رنگ خودرو نموده و قصد دارد شما کاربران عزیز را با اولین آموزشگاه رسمی و معتبر کارشناسی رنگ خودرو در سراسر کشور آشنا کند.

• آموزش کارشناسی رنگ خودرو

در حال حاضر آموزش کارشناسی رنگ خودرو توسط افراد بسیاری در حال انجام می باشد. و متقاضیان بسیاری نیز از سراسر کشور به این افراد مراجعه کرده و با تصور اینکه با گذراندن دوره ی مشخصی از آموزش می توانند به عنوان یک کارشناس مشغول کار شوند؛ اقدام به ثبت نام و گذراندن دوره آموزش کارشناسی رنگ خودرو می کنند.

 

 

کارشناسی رنگ خودرو را می توان یکی از برترین و پردرآمدترین مشاغل حال حاضر نام برد که شروع و راه اندازی آن از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشد و بهتر است بگوییم با کمترین هزینه می توان درآمدی عالی کسب کرد.

البته این شغل نیازمند کسب تخصص و مهارت می باشد . آرین تست امروز در همین راستا اقدام به معرفی آموزشگاه تشخیص رنگ خودرو نموده و قصد دارد شما کاربران عزیز را با اولین آموزشگاه رسمی و معتبر کارشناسی رنگ خودرو در سراسر کشور آشنا کند.

• آموزش کارشناسی رنگ خودرو

در حال حاضر آموزش کارشناسی رنگ خودرو توسط افراد بسیاری در حال انجام می باشد. و متقاضیان بسیاری نیز از سراسر کشور به این افراد مراجعه کرده و با تصور اینکه با گذراندن دوره ی مشخصی از آموزش می توانند به عنوان یک کارشناس مشغول کار شوند؛ اقدام به ثبت نام و گذراندن دوره آموزش کارشناسی رنگ خودرو می کنند

 

• سیستم تعلیق خودرو

همانطور که اشاره شد، وظیفه اصلی سیستم تعلیق ، جلوگیری از انتقال ارتعاشات به داخل کابین و قطعات خودرو و در نتیجه ایجاد راحتی سفر و همچنین مسیر دهی به خودرو می باشد. این سیستم دقیقا بین شاسی و چرخ های خودرو کار گذاشته شده است.

 

وظیفه جلوگیری از انتقال ارتعاشات توسط فنرها و کمک فنرهای بکار رفته در خودرو انجام می پذیرد و وظیفه دوم یعنی مسیردهی و فرمان دهی به خودرو توسط چرخ ها و نگهدارنده های آن انجام می گیرد. در صورت عدم وجود این سیستم، قطعات داخلی خودرو به سبب ارتعاشات وارده به خودرو و لرزش های بسیار زیاد در هنگام حرکت، عمر کوتاهی داشته و همچنین سفر برای سرنشینان بسیار طاقت فرسا می شد.

 

دانلود پروژه سیستم تعلیق خودرو

• وظیفه سیستم تعلیق چیست؟

 سیستم تعلیق یا Suspension به هر چیزی گفته می‌شود که بین چرخ‌ها و بدنه قرار می‌گیرد و حرکت خودرو در مسیرهای ناهموار را به یک حرکت نرم و هموار تبدیل می‌کند. درواقع، سیستم تعلیق کاری می‌کند که وقتی چرخ‌ها مسیری پرتلاطم را طی می‌کنند، بدنه حداقل تکان و نوسان را داشته باشد و راحتی سرنشین حفظ شود.

• اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق

این سیستم همانطور که اشاره شد از اجزای داخلی فنر، کمک فنر، سیبک، بوش، طبق و چرخ ها تشکیل شده است که هر کدام از این اجزا وظیفه خاصی را در امر کنترل و حفظ خودرو در جاده انجام می دهند. بعنوان مثال کمک فنرها وظیفه اصلی را در کنترل ارتعاشات وارده به خودرو دارند. بدون حضور کمک فنرها خودرو بسیار سفت و خشک حرکت کرده و به همین سبب پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از هم خواهد پاشید.

• بازو‌ها و بوش‌های متصل‌کننده چرخ به بدنه:

 درواقع این بازوها باعث می‌شوند مسیری برای حرکت چرخ به سمت بالا و پایین مشخص شوند. این بازو هستند که چرخ را در مسیر خود تثبیت می‌کنند و بوش‌ها، عملکردی مانند لولا دارند.

 

همه چیز درباره سیستم تعلیق خودرو و اجزاء آن - کارتور

• فنر:

 حرکت نوسانی چرخ به سمت بالا و پایین بر عهده این قطعه است. یعنی وقتی در یک سرعت‌گیر، چرخ به سمت داخل (بالا) جمع می‌شود، وظیفه فنر این است که آن را به‌جای اول برگرداند. معمولاً در محور جلوی خودروها، مانند این شکل از فنر لوله‌ای استفاده می‌شود. در محور عقب نیز بسته به نوع خودرو از انواع مختلف فنر (مثل فنرهای برگی) استفاده می‌شود.

• کمک‌فنر:

 کمک‌فنر، قطعه‌ای است که در مقابل هرگونه حرکت مقاومت می‌کند. خصوصیت کمک‌فنر این است که هرچه سعی کنید با سرعت بیشتری آن را حرکت دهید، مقاومت آن بیشتر می‌شود. مثلاً اگر به‌سرعت از روی یک سرعت‌گیر عبور کنید، کمک‌فنر بیشترین مقاومت را دارد و اگر به‌آرامی عبور کنید، کمک‌فنر خیلی نرم، به فنر اجازه می‌دهد که جمع شود. وظیفه اصلی کمک‌فنر این است که نوسانات فنر را خنثی کند. بدون کمک‌فنر، خودرو مثل یک الاکلنگ نوسان می‌کند.

• طبق:

 یک قطعه متصل کننده می باشد که شاسی را به چرخ ها وصل می کند. طبق در سمتی که به شاسی متصل می شود از بوش ها و در سمتی که چرخ ها متصل می شود از سیبک ها برای اتصال استفاده می نماید.

بطور کلی وظیفه سیستم تعلیق خودرو ثابت نگه داشتن ارتفاع خودرو در حال حرکت،  کاهش ارتعاشات و لرزش های ناشی از ضربات، مسیردهی به چرخ ها، تحمل وزن خودرو و حفظ تماس چرخ های خودرو با جاده می باشد که همه این وظایف با استفاده از قطعاتی که پیش تر ذکر شده انجام می گیرد.

 

طبق خودرو چیست و چه وظیفه ای دارد؟ - مجله رنو ایران

• انواع سیستم تعلیق خودرو

این سیستم ها انواع بسیار مختلفی دارند که اصلی ترین آن ها به سه دسته سیستم مک فرسون، تعلیق مستقل و تعلیق طبق دار دوبل تقسیم می گردد.

• سیستم تعلیق مک فرسون

در این سیستم فنر به شاسی متصل می گردد و به همین علت ممکن است تعدادی از ضربات به خودرو احساس شود. وزن خودرو به وسیله کمک فنر ها در این سیستم تحمل می گردد و یکی از ارزانترین سیستم های تعلیق خودرو محسوب می شود. همچنین به دلیل هزینه نگهداری پایین معمولا اکثر خودروهای دارای قیمت میان رده، از این سیستم بهره می برند.

• گرفتن مجوز کارشناسی رنگ خودرو

افراد علاقمند به فعالیت در زمینه کارشناسی خودرو پس از گذراندن دوره های آموزشی مختلف و کسب دانش مربوطه موفق به اخذ مدارک معتبر کارشناسی خودرو می شوند که براحتی می توانند در این حیطه به صورت تخصصی فعالیت و کسب درامد کنند.

• سابقه و افتخارات آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی آموزش کارشناسی حرفه ای رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.
بررسی سیستم تعلیق خودرو | اسب بخار

• تعلیق مستقل

این سیستم ها انواع بسیار مختلفی دارند که اصلی ترین آن ها به سه دسته سیستم مک فرسون، تعلیق مستقل و تعلیق طبق دار دوبل تقسیم می گردد.

• سیستم تعلیق مک فرسون

در این سیستم فنر به شاسی متصل می گردد و به همین علت ممکن است تعدادی از ضربات به خودرو احساس شود. وزن خودرو به وسیله کمک فنر ها در این سیستم تحمل می گردد و یکی از ارزانترین سیستم های تعلیق خودرو محسوب می شود. همچنین به دلیل هزینه نگهداری پایین معمولا اکثر خودروهای دارای قیمت میان رده، از این سیستم بهره می برند.

• تعلیق مستقل

این سیستم بسیار نرم و روان عمل می کند و ارتعاشات بسیار اندکی را به خودرو وارد می کند. دلیل این امر این است که این سیستم های تعلیق به صورت مستقلا و برای هر چرخ جداگانه طراحی می شوند و در صورت ارتعاش در هر چرخ، فقط به همان چرخ ضربه وارد می شود و دیگر چرخ ها لرزشی نخواهند داشت.

• تعلیق طبق دار دوبل

این سیستم ها نیز از نرمی و روانی خاصی برخوردارند و خودروهایی که از این سیستم استفاده می کنند در پیچ ها و شرایط نا مساعد جاده ای، بسیار کنترل پذیرتر و نرم تر هدایت می شوند. دلیل این امر، استفاده از دو طبق، یکی در زیر و دیگری در بالا می باشد که بین آن ها یک فنر مارپیچی قرار می گیرد. این امر باعث می شود که کنترل خودرو  بسیار روانتر صورت پذیرد.

 

بررسی سیستم تعلیق AMG پروژه یک؛ شاهکار مهندسی آلمانی - زومیت

• سیستم تعلیق خودرو

همانطور که اشاره شد، وظیفه اصلی سیستم تعلیق ، جلوگیری از انتقال ارتعاشات به داخل کابین و قطعات خودرو و در نتیجه ایجاد راحتی سفر و همچنین مسیر دهی به خودرو می باشد. این سیستم دقیقا بین شاسی و چرخ های خودرو کار گذاشته شده است.

وظیفه جلوگیری از انتقال ارتعاشات توسط فنرها و کمک فنرهای بکار رفته در خودرو انجام می پذیرد و وظیفه دوم یعنی مسیردهی و فرمان دهی به خودرو توسط چرخ ها و نگهدارنده های آن انجام می گیرد. در صورت عدم وجود این سیستم، قطعات داخلی خودرو به سبب ارتعاشات وارده به خودرو و لرزش های بسیار زیاد در هنگام حرکت، عمر کوتاهی داشته و همچنین سفر برای سرنشینان بسیار طاقت فرسا می شد.

 

پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو - سیستم تعلیق مک فرسون

 

امروزه یکی از مهمترین عوامل در راحتی خودرو، نوع سیستم تعلیق و کیفیت بکار رفته در خودرو می باشد که نقش پر رنگی در جذب بازار فروش برای آن خودرو دارد. این سیستم معمولا اگر اشکالی داشته باشد از طریق دیاگ زدن خودرو قابل شناسایی می باشد

۱ – کشیده شدن خودرو در پیچ‌ها برخلاف فرمان راننده

اگر شما هنگام پیچیدن احساس کردید که وسیله نقلیه برخلاف فرمان شما عمل می‌کند‌، دلیل این امر به‌ احتمال‌ زیاد ناشی از خرابی قطعه‌ای در سیستم جلوبندی است. بخش‌های مختلف سیستم تعلیق خودرو می‌توانند بر عواملی از قبیل نحوه فرمان‌دهی، زاویه لاستیک‌ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو اثرگذار باشند. وجود نقص فنی در هر کدام از قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق می‌تواند راننده را با دشواری در فرمان دادن به خودرو روبرو کند.

۲ – روغن‌زدگی در کمک‌فنر و دیگر قطعات سیستم جلوبندی ماشین

در صورتی‌ که به قسمت زیرین خودرو دسترسی دارید، به سیستم تعلیق و جلوبندی به‌طور مستقیم نگاهی بیندازید. چنانچه فنر و کمک‌فنرها چرب و روغنی به نظر می‌رسند، این قطعات در حال نشت مایع بوده و در نتیجه بدرستی کار نمی‌کنند که در این صورت نیاز به تعویض دارند.

 

 

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *