♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
آیرودینامیک لایه مرزی
هنگامی که جسم در معرض جریان قرار میگیرد، لایهای نازک در جریان
(و چسبیده به جسم) ایجاد میشود که خصوصیاتش با نواحی دیگر جریان
سیال فرق میکند. این لایه در اثر خاصیت چسبندگی سیال (لزجت – viscosity) به وجود میآید.
در این ناحیه سرعت سیال از صفر تا ۹۹ درصد سرعت جریان آزاد، تغییر میکند. لایه مرزی
خودش به دو بخش ناحیه آرام (laminar) و مغشوش یا آشفته (turbulent) تقسیم
میشود که هر کدام دامنه گستردهای از تحقیقات و مطالب علمی دارند.
آیرودینامیک پرههای توربین و کمپرسور
در این شاخه از آیرودینامیک، روی جریان عبوری از پرههای توربین گازی و کمپرسور
تمرکز میشود و یکی از اهداف مهم تحقیقات، جلوگیری از پدیده surge و stall در پره هاست.
البته فنها هم در این دسته جا دارند… این شاخه جزو دسته آیرودینامیک داخلی محسوب
میشود و نه تنها در موتورهای جت، بلکه در توربینهای گازی صنعتی نیز جای کار و خواهان بسیار دارد.
آیرودینامیک خودرو
امروزه بحث آیرودینامیک در صنعت خودروسازی اهمیت زیادی پیدا کرده و بسیاری
از شرکتهای مطرح سعی میکنند محصولاتی را با کمترین مقاومت در برابر هوا به خیابانها بفرستند.
برای نشان دادن وضعیت آیرودینامیک خودرو از ضریب درگ استفاده میکنند.
این فاکتور با نام ضریب پسار نیز شناخته میشود و میتواند فاکتورهای دیگری
مثل حداکثر سرعت، میزان پایداری خودرو، مصرف سوخت و چند مورد دیگر را تحت تأثیر قرار دهد.
فرض پیوستگی
هوا مانند هر مادهٔ دیگری از مولکولهای کوچک تشکیل شدهاست که در حال حرکت و
برخورد با هم هستند؛ ولی چون فاصلهٔ این مولکولها در عمل خیلی کوچک است،
در آیرودینامیک میتوان هوا را یک محیط پیوسته فرض کرد. با رقیق شدن هوا و افزایش فاصلهٔ
بین مولکولها، دقت فرض پیوستگی کم میشود.
در اين تحقيق ضرايب آيروديناميکي يک نمونه هواپيماي بال پرنده بدون دم
با بال لامبدا شکل با زاويه پس گرايي لبه حمله بال دروني 55 و بال بيروني 30 درجه،
در يک تونل باد مدار بسته زير صوت بررسي شده است. آزمايش ها در محدوده
سرعت 90 متر
بر ثانيه و در زاويه حمله هاي 6- تا 17 و زاويه جانبي 8- تا 8 درجه انجام گرفته
است. نيروها
و گشتاورهاي آيروديناميکي هواپيما به وسيله دستگاه بالانس 6 مولفه بيروني
اندازه گيري شده
و اثرات ديواره بر نتايج اصلاح گرديده است. به منظور بهبود پايداري طولي هواپيما،
زاويه
پس گرايي لبه حمله بال 2 درجه افزايش يافته و با نتايج نمونه اصلي مقايسه
شده است.
نتايج نشان داده است که در زاويه حمله 7.7 درجه پيچ آپ رخ داده که با افزايش
زاويه پس گرايي،
اين پديده 1 درجه ديرتر اتفاق افتاده است که به معناي افزايش نيروي برآي قابل بهره برداري است.
همچنين به منظور بررسي شروع و گسترش جدايش جريان روي بال، ميدان فشار بالاي
سطح بال به وسيله ريک لايه مرزي اندازه گيري شده است. نتايج نشان داده که جدايش
جريان روي سطح بال از ناحيه شکستگي لبه فرار شروع شده و با افزايش زاويه حمله
بخش هاي ديگر بال، به ويژه بال بيروني را فراگرفته است. ضريب گشتاور سمتي هواپيما
منفي به دست آمده است که نشان دهنده ناپايداري سمتي ذاتي هواپيماست.
معمولا در سیستمهای آیرودینامیکی با این نوع از نیرو برخورد میکنیم.
در حالت کلی نمیتوان گفت که وجود داشتن چنین نیرویی بد خواهد بود،
اما معمولا عاملی در بازدارندگی اجسام است.
در فیزیک و در محاسبات آیرودینامیکی این نیرو را با نماد D نشان میدهند.
برای محاسبه نیروی درگ وارد بر جسمی که در سیالی در حال حرکت است،
میتوان از فرمول زیر استفاده کرد.
در معادله بالا C برابر با «ضریب درگ» (Drag Coefficient) است که وابسته به
سرعت حرکت جسم در سیال است. بهطور کلی ضریب درگ به شکل هندسی
سطح و ویژگیهای فیزیکی سیال همچون لزجت و چگالی وابسته است.
معمولا ضریب C بین ۰.۴ تا ۱ قرار دارد. در معادله بالا ρ برابر با چگالی سیال است.
از طرفی ν برابر با سرعت نسبی جسم نسبت به سیال است.
بسیار مهم است که بدانید عدد A برابر با تصویر سطح مقطع در راستای عمود بر جریان است.
در شکل زیر مفهوم A به تصویر کشیده شده.
سقوط آزاد
مسئله سقوط آزاد با نیروی درگ در ارتباط است. طبق فرمول بیان شده در بالا،
نیروی درگ با افزایش سرعت جسم بایستی زیاد شود. این حقیقت را میتوان
هنگامی مشاهده کرد که چتربازها از هواپیما به بیرون میپرند. پس از پرش مراحل
زیر اتفاق میافتد.
- افزایش سرعت شخص بهدلیل وارد شدن نیروی گرانش به او
- زیاد شدن نیروی درگ به دلیل افزایش سرعت چترباز
- برابری نیروی درگ و گرانش و در نتیجه ثابت ماندن سرعت سقوط
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718