شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

  • توسط ghanbari
  • ۵ سال پیش
  • نظرات غیر فعال شده است

شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

خودرو یکی از ملزوماتی است که امروزه تقریبا اکثر خانواده ها از نعمت داشتن آن برخوردارند. البته هر کسی نسبت به وضعیت اقتصادی و مالی خود خودروی متناسب خود را دارد.

به هرحال چیزی که برای اکثر افرادی که دارای خودرو هستند بسیار مهم است سلامت خودرو چه از لحاظ زیبایی و ظاهر و چه از لحاظ موتوری و فنی می باشد.

بحث امروز آرین تست مربوط به سلامت و زیبایی ظاهری و بدنه خودرو است با مقاله ای تحت عنوان شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

با آموزشگاه فنی نخبگان متخصص در امور کارشناسی تشخیص رنگ خودرو با بیش از 600 مرکز فعال و متخصص در سطح کشور همراه باشید.09136776007

• شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

معمولا اولین خسارتهای وارده به خودرو در هر سانحه ای چه سبک و چه سنگین متوجه بدنه خودرو و رنگ بدنه خودرو است. امروز برخی از عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو و البته مهمترین عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم.

اصولا رنگ بدنه خودرو از لایه های مختلفی تشکیل شده که عبارتند از:

1- سطح فلزی بدنه 

همان لایه ی اصلی یا فلزی بدنه خودرو است که اصطلاحا به لایه ی پایه یا بیس شناخته می شود.

2- لایه ی پرایمر یا آستر

این لایه مابین لایه ی بیس و رنگ اصلی قرار دارد که از جمله کاربردهای آن می توان به چسبیدن خوب رنگ به بدنه خودرو، سریعتر خشک شدن رنگ، مقاومت در مقابل رطوبت و اشعه U، جلوگیری از شره کردن رنگ قبل از خشک شدن، پر کردن یا پنهان کردن نواقص سطح فلزی بدنه که در اثر پرسکاری و خمکاری بوجود آمده، سفید شدن رنگ زمینه اصلی جهت پوشش مناسب برای بستر سازی رنگ اصلی خودرو و …. می توان اشاره کرد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اسپری ترمیم افتاب سوختگی رنگ خودرو

3- رنگ اصلی خودرو

شامل رنگ دانه های اصلی می باشد و روی لایه آستر قرار میگیرد و ضخامتی در حد 20 تا 30 میکرون دارد.

4- کیلر

این لایه چهارم بیشتر برای خودروهایی استفاده می شوند که از رنگ متالیک برخوردارند. این لایه ضخیم و شفاف است که روی رنگ اصلی ( لایه سوم ) قرار می گیرد که علاوه بر شفافیتی که به رنگ بدنه خودرو می دهد وظیفه محافظت از رنگ اصلی بدنه را برعهده دارد. ضخامتی که کیلر دارد تقریبا بین 40 تا 50 میکرون است.

 

Image result for ‫لایه های رنگ بدنه خودرو‬‎

• ایجاد خراش روی رنگ بدنه خودرو تهدیدی برای لایه های رنگ

ایجاد خراش روی رنگ بدنه خودرو بسته به میزان شدت آسیب وارده می تواند هر یک از این لایه ها را تهدید کند. معمولا اکثر خراش ها لایه ی کیلر را تحت تاثیر قرار می دهند.این لایه براحتی قابل ترمیم و تعمیر است و به همین ترتیب آسیب وارده به لایه های بعدی قطعا کار را برای ترمیم سخت تر و دشوار تر میکند.

 

Image result for ‫لایه های رنگ بدنه خودرو‬‎

 

• آموزشگاه فنی نخبگان

آموزشگاه فنی نخبگان دارای چندین سال سابقه درخشان در زمینه آموزش کارشناسی رنگ خودرو دارای بیش از 600 مرکز فعال و متخصص در زمینه کارشناسی تشخیص رنگ خودرو و ریکاوری رنگ بدنه خودرو و کسب عنوان برتر مدیران شایسته ملی سال 97 در سطح کشور افتخار آموزش به علاقه مندان و متقاضیان خانم و آقا از سراسر کشور در زمینه کارشناسی رنگ خودرو را دارد.09136776007

 

• عوامل تهدید کننده رنگ بدنه خودرو و روش های نگهداری و محافظت از رنگ بدنه خودرو

به طور کلی می توان عوامل تهدید کننده رنگ بدنه خودرو را به دو دسته اصلی تقسیم بندی کرد:

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش رفع آفتاب سوختگی خودرو

1- عوامل شیمیایی 

2- عوامل فیزیکی

• عوامل شیمیایی شامل:

– باران اسیدی

– اکسید شدن

– اشعه ماوراء بنفش

– واکس و پولیش نامناسب

– مایع شستشوی نامناسب خودرو

توضیحی مختصر در مورد هر کدام از موارد بالا…

•باران اسیدی

باران اسیدی پدیده ایست که اکثرا در مورد آن زیاد شنیده ایم اما متاسفانه در رابطه با تاثیرات منفی آن روی رنگ بدنه خودرو اطلاعات چندانی نداریم.

 

Image result for ‫باران اسیدی‬‎

• مضرات بارش های اسیدی

وقتی برف یا باران شروع به باریدن می کند معمولا تمامی آلودگی موجود در هوا که شامل اسید سولفوریک و اسید نیتریک که توسط کارخانه ها واگزوز انواع خودرو ها و …. تولید می شوند را جذب کرده و با خود به سمت زمین می آورند. همین قطرات بارانی که روی خودرو می نشیند به دلیل اسیدی بودن می تواند آسیب های زیادی را به رنگ بدنه خودرو وارد کند. بر اثر نور خورشید آب باران تبخیر شده و ذرات اسیدی باقی مانده روی رنگ بدنه خودرو اثرات منفی خود را به صورت ایجاد لکه روی رنگ بدنه خودرو می گذارد.

Image result for ‫تاثیر باران اسیدی روی خودرو‬‎

شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

 

• اقدامات لازم جهت محافظت از خودرو در مقابل باران های اسیدی

خودرو را تا حد امکان در پارکینگ نگه دارید و یا اگر پارکینگ در دسترس نیست بلافاصله پس از قطع شدن باران سریعا برای شست و شو و خشک کردن کامل و اصولی خودرو اقدام کنید.

Image result for ‫تاثیر باران اسیدی روی خودرو‬‎

   شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

 

• اکسید شدن

 این پدیده معمولا برای خودروهایی اتفاق می افتد که رنگ بدنه آنها فاقد لایه شفاف هستند. وقتی اکسیژن با رنگ بدنه خودرو بصورت مستقیم تماس برقرار می کند به مرور زمان مولکول های رنگ الکترون های خود را از دست داده و موجب کدر شدن رنگ خودرو می شوند.

Image result for ‫اکسید شدن رنگ بدنه خودرو‬‎

   شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

 

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش بازیابی رنگ خودرو لارستان

اگر این اکسید شدن ادامه پیدا کند و توجهی به ترمیم آن نشود می تواند پوشش محافظ رنگ را کاملا از بین ببرد و سطح بدنه خودرو در این صورت در مقابل خوردگی و زنگ زدگی آسیب پذیر می شود.

 

Image result for ‫اکسید شدن رنگ بدنه خودرو‬‎

شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

 

برای از بین بردن و ترمیم آثار اکسید شدن رنگ بدنه خودرو می توان از پولیش و نانو سرامیک استفاده کرد.

 

Image result for ‫اکسید شدن رنگ بدنه خودرو‬‎

  شناخت عوامل آسیب رسان به رنگ بدنه خودرو

 

آموزشگاه فنی نخبگان متخصص در امور آموزشی کارشناسی رنگ بدنه خودرو و ریکاوری رنگ بدنه خودرو از بین متقاضیان خانم و آقا از سراسر کشور دانشجو می پذیرد.

 

• اشعه ماورای بنفش

با وجود لایه ی شفاف کیلر روی رنگ بدنه خودروهای جدید نگرانی بابت اکسید شدن و آسیب های ناشی از این پدیده کمتر شده اما عامل مخرب و خطرناک دیگری وجود دارد که همیشه و در همه فصول سال بخصوص گرم ترین فصول، رنگ بدنه خودرو را به شدت تهدید میکند و این پدیده چیزی نیست جز اشعه ماوراء بنفش خورشید.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
ارتباط با متخصصان