♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

آشنایی با اجزاء و کارکرد موتور استارت خودرو

اجزای تشکیل دهنده موتور استارت عبارتند از؛

  • پوسته اصلی
  • بالشتک‌ها: هسته‌های آهنی و سیم‌پیچ‌ها
  • پیچ اتصال بالشتک به پوسته
  • زغال‌ها
  • فنر و پایه نگهدارنده زغال
  • جازغالی پلاستیکی
  • آرمیچر
  • کلکتور آرمیچر (مجموعه لامل‌ها)
  • سیم‌پیچ‌های آرمیچر
  • هسته آرمیچر
  • شافت آرمیچر
  • دنده استارت
  • کلاچ

پوسته اصلی موتور استارت از استوانه فولادی تشکیل شده است که قطعات داخل آن قرار دارند.

به طور کلی قطعات داخل موتور استارت از دو قسمت اصلی تشکیل شده که شامل بالشتک‌ها و آرمیچر است. بالشتک‌ها که معمولا شامل ۴ باشتک است با پیچ‌هایی به پوسته اصلی وصل شده‌اند.

هر بالشتک‌ها از یک هسته آهنی (کفشک) و سیم‌پیچی به دور آن تشکیل شده است.

وظیفه باشتک هم این است که میدان مغناطیسی به وجود آورد که این کار با آهنربا شدن

بالشتک انجام می‌شود. از سیم‌پیچ‌های باشتک با کمک یک اتصال، برق خروجی از

اتوماتیک استارت عبور می‌کند که آمپر بالایی دارد و به همین دلیل باید از مفتول باشد،

نه یک سیم نازک. بالشتک‌ها با عبور جریان الکتریکی از سیم‌پیچ‌ها تبدیل به آهنربا شده

و میدان مغناطسی به وجود می‌آورند. در این میدان ایجاد شده توسط ۴ بالشتک هم

قطب‌های همنام روبه‌روی یکدیگر و قطب‌های غیرهمنام در مجاور یکدیگر تشکیل می‌شوند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

جهت سیم‌پیچ‌های مجاور که قطب‌های غیر همنام تولید می‌کنند هم مخالف یکدیگر و

جهت سیم‌پیچ‌های روبه‌رو که قطب‌های همنام تولید می‌کنند هم جهت پیچیده می‌شوند.

یک نکته این است که بالشتک‌ها هیچ ارتباطی با پوسته اصلی ندارند و نسبت به یکدیگر

عایق هستند. در بخش موتور استارت، به تعداد بالشتک‌ها، زغال یا جاروبک هم وجود دارد

که از جنس مس گرافیک‌دار هستند.

وظیفه زغال‌ها رساندن جریان برق به بر سر کالکتور آرمیچر است. زغال‌ها روی

سرسیم‌های بالشتک‌ها لحیم می‌شوند و جریان را از آنجا به آرمیچر منتقل می‌کنند.

هر زغال، یک فنر و یک پایه نگهدارنده از جنس پلاستیک هم دارد. زغال‌ها یکی در میان

منفی و مثبت هستند. زغال‌های مثبت با بدنه عایق‌بندی شده و زغال‌های منفی عایق‌بندی نشده

و با بدنه اتصال دارند. ۴ زغال هم داخل یک جازغالی پلاستیکی قرار گرفته‌اند. فنرهای پشت‌

زغال‌ها هم کمک می‌کنند که اتصال بین زغال و کلکتور آرمیچر قطع نشود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آرمیچر هم وظیفه تولید میدان مغناطسی را دارد و وسط موتور استارت قرار می‌گیرد

و دوران خواهد داشت. چرخش آرمیچر در حقیقت باعث چرخش دنده استارت شده و

در نهایت چرخش دنده استارت و درگیر شدن آن با فلایول (همان چرخ طیار یا لنگر که

روی میل‌لنگ است) باعث روشن شدن موتور اصلی اتومبیل می‌شود.  یک آرمیچر از

۴ قسمت تشکیل شده که عبارتند از:

۱-کلکتور که از یکسری لایه‌های مسی تشکیل شده و برق از زغال به این کلکتورهای

منتقل می‌شود. هر یک از لایه‌های مسی را «لامل» می‌گویند.

۲-سیم‌پیچ که به هر یک از لامل‌های کلکتور متصل شده‌اند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

۳-هسته که دقیقا از وسط آرمیچر عبور می‌کند و از ابتدا تا انتها کشیده شده است.

دنده استارت و کلاچ در انتهای همین هسته قرار دارد.

۴-شافت که آن هم در وسط آرمیچر قرار گرفته است و کلکتور دور آن قرار می‌گیرد.

دنده استارت هم با ۸ یا ۹ دندانه روی هسته آرمیچر قرار دارد و دارای دو حرکت است،

یکی حرکت چرخشی رو به جلو که توسط اهرم دوشاخه انجام می‌شود و یکی هم

حرکت دورانی سریع که با چرخش آرمیچر، این دنده هم شروع به چرخش کرده و فلایول

را می‌چرخاند. یادتان باشد که که دنده استارت برای اینکه بتواند موتور یک اتومبیل

سواری را روشن کند باید ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه بچرخد.

کلاچ استارت هم قطعه‌ای است که روی هسته آرمیچر قرار دارد و باعث می‌شود که

دنده استارت از یک طرف به آرمیچر قفل و از یک طرف دیگر هرز بچرخد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

شمع گرمکن چیست و چکار می‌کند؟

به طور مختصر می‌توان گفت که شمع گرمکن یک دستگاه گرما دهنده برای کمک به

استارت خوردن و شروع به کار موتور‌های دیزلی است. در موتورهای دیزلی، از شمع‌های

جرقه‌زن مثل موتورهای بنزینی برای عمل احتراق استفاده نمی‌شود. در واقع فشرده

سازی هوا باعث افزایش درجه حرارت دیزل شده و عمل احتراق در این موتورها اتفاق می‌افتد.

اما ممکن است موتورهای دیزلی در فصل سرما آنقدر سرد باشند که هوای داخل سیلندر، .

دمای لازم برای انجام عمل احتراق را نداشته باشد.

اینجاست که در این موتورها از قطعه‌ای به نام شمع گرمکن استفاده می‌کنند. این شمع‌

گرمکن‌ها داخل محفظه احتراق خودرو قرار دارند. شمع‌گرمکن‌ها در حقیقت یک نوع

سیستم گرمایشی محسوب می‌شوند که توسط جریان الکتریکی گرم شده و محفظه

احتراق را گرم می‌کنند تا موتور دیزلی بتواند با استارت خوردن شروع به کار کند.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان