آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
وسایل اندازهگیری سطح مایع
ماده 8: مخزن هر گازکش باید مجهز به یک یا چند نوع از وسایل اندازهگیری
ذیل که حداکثر سطح مجاز مایع را در مخزن دقیقاً نشان میدهد باشد:
- لوله دوار Rotary Gauge
- لوله افزان و قابل تنظیم Sliptube Gauge
- لوله با طول ثابت Fixed tube Gauge
فشار طرح (حداکثر فشار گاز) وسایل اندازهگیری سطح مایع باید حداقل مساوی
فشار طرح مخزن مربوطه باشد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
تلمبهها و کمپرسورها
ماده 9: تلمبهها و کمپرسورها باید از نوعی باشد که مخصوص گاز ساخته شده
و از شکستن و آسیب دیدن در مقابل تصادفات محفوظ نگهداشته شود این تلمبهها
بجز آنهایی که از نوع گریز از مرکز میباشند باید مجهز به مجرای فرعی باشد که
شیر این مجرا در اثر فشار باز شده و جریان مایع را از لوله خروجی تلمبه به لوله ورودی آن و یا مخزن برقرار سازد.
صفحه مشخصات
هر مخزن باید دارای صفحه مشخصات باشد که جنس آن از فلز زنگ نزن بوده و
در سمت راست نزدیک به جلو مخزن بهوسیله زرد جوش یا جوشکاری که در دور
تا دور آن انجام گرفته به مخزن متصل شود و محل نصب آن باید طوری باشد که
اولاً همیشه محفوظ بماند و ثانیاً بهآسانی قابل دسترسی برای بازرسی باشد.
در وسایل نقلیه که حامل چند مخزن میباشد صفحه فوق باید جداگانه روی هر
یک از مخزنها طوری نصب شود که بهآسانی قابل دسترسی برای بازرسی باشد.
روی این صفحه باید با حروف درشت و خوانا به طور حک شده یا برجسته علاوه بر
اطلاعاتی که توسط استاندارد مربوطه تعیین شده است اطلاعات زیر هم نوشته شده باشد:
- سازنده مخزن گازکش
- شماره ردیف
- شماره و نام استاندارد مربوطه
- شماره مشخصات مصالح مخزن
- ظرفیت آبی مخزن
- تاریخ آزمایش اولیه مخزن
مخزن گازکش باید هر پنج سال یکبار تحت آزمایش “فشار آب” آزمایش نشت
و تمام آزمایشات نظری قرار گرفته و سوپاپ یا سوپاپهای اطمینان مخزن نیز هر دو
سال یکبار تنظیم و آزمایش شود. نتایج آزمایشات باید در کارت ثبت گردد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
چنانچه گازکش بهدلایلی مانند تصادف یا چپ شدن صدمه ببیند قبل
از شروع مجدد بکار باید تحت آزمایش کامل قرار گیرد و اگر گازکش یکسال یا
بیشتر از سرویس خارج شده باشد برای ادامه کار باید دوباره آزمایش شود.
وسایل برقی و روشنایی
کامیونها، یدککش ها و نیمه یدککشها نباید به هیچ نوع چراغ و وسیله
روشنایی بجز برقی مجهز باشد. مدار برقی باید دارای وسایل حفاظتی از
قبیل فیوز و قطع کننده اتوماتیک برای مواقع جریان شدید برق باشد و همچنین
سیمها باید دارای ظرفیت کافی برای عبور جریان مورد لزوم بوده و بطور مناسبی
روی گازکش نصب و عایقکاری گردد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
یدککش ها و نیمه یدککش ها
ماده14:وسایل اتصال و کنترل حرکت یدک کش ها و نیمه یدک کش ها باید دارای شرایط زیر باشد:
- علاوه بر میله یا میلههای محکمی که یدک کش را بهوسیله نقلیه متصل
- میکند باید زنجیرهایی نیز بین یدککش و وسیله نقلیه نصب گردد.
- مجهز به ترمزهایی باشد که کنترل آنها از اطاق راننده انجام گیرد.
- مجهز به چراغهای راهنمایی، ترمز و خطر باشد.
مخزن، شاسی، محور و فنرهای وسائط نقلیه حامل گاز مایع باید بهوسیله
اتصالهای فلزی به یکدیگر متصل باشد تا از لحاظ الکتریکی یک مدار بسته را تشکیل دهد.
سیستم خروج دود مشتمل بر صدا خفه کن و لوله خروج دود باید
از مخزن سوخت وسیله نقلیه و سایر مواد قابل اشتعال به اندازه کافی فاصله
داشته باشد. انتهای خروجی لوله دود بایستی در جهتی دور از مخزن و متعلقات
آن بوده و بیرون از بدنه و اطراف وسیله نقلیه نصب شده باشد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
هر وسیله نقلیه گازکش باید لااقل مجهز به یک آتش خاموش کن قابل حمل
با ظرفیت کافی برای خاموش کردن یکمتر مربع آتش نوع گازی یا بدون خاکستر
باشد و اگر بیش از یک خاموش کننده در وسیله نقلیه موجود باشد هر کدام از
آنها باید کافی برای خاموش کردن متر مربع آتشهای فوق باشد.
هر وسیله نقلیه گازکش باید همیشه حداقل 2 عدد کفشک مناسب
با خود همراه داشته باشد تا در مواقع توقف و یا تخلیه و بارگیری آنها را زیر چرخها قرار دهند.
وسائط نقلیه گازکش را نباید در داخل ساختمانها متوقف و نگهداری
نمود مگر اینکه ساختمان مجاز برای اینگونه توقفها شناخته شده باشد.
تخلیه مخزندارها و گازکشها باید طبق شرایط زیر انجام گیرد:
سطح ریل انشعاب راهآهن در محلی که مخزندار (واگن حامل مخزن گاز مایع)
برای تخلیه توقف میکند باید فاقد شیب باشد.
مادامی که لولههای تخلیه به مخزندار وصل میباشد باید در انتها و یا در
انتهای ریل انشعابی که این مخزندار روی آن قرار دارد تابلوهایی قرار داده
شود که روی آن جمله زیر نوشته شده باشد:
مخزندار گاز مایع در حال تخلیه
هنگامی که مخزندار برای تخلیه روی انشعابی راه آهن ایستاده باید
کفشک های مناسبی زیر چرخهای واگن قرار داد تا از حرکت آن جلوگیری بعمل آید.
در تمام مدتی که مخزن دار در حال تخلیه است یک نفر باید مراقب آن و لولههای تخلیه باشد.
خط لولهای که لولههای قابل ارتجاع تخلیه به آن متصل میباشد باید مجهز به
یک شیر یک طرفه باشد تا درصورت پاره یا سوراخشدن لوله قابل ارتجاع و یا
بستهای اتصال آن گاز مایع از مخزنی که در حال پر شدن است و یا از لوله
کشیهای مربوط به آن خارج نشود.
فاصله محل تخلیه تا ابنیه و املاک مجاور باید مطابق فواصلی باشد که
گفته شده است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
تخلیه و بارگیری گازکشها باید تحت شرایط زیر انجام گیرد.
هنگام تخلیه یا بارگیری گازکشها باید از وقتی که لوله های انتقال متصل میگردند
تا وقتی که عملیات تخلیه یا بارگیری خاتمه یافته و لوله جدا می گردد اقلاً یک نفر
دائماً مراقب لولهها و اتصالهای آنها باشد.
برای تسهیل انتقال مایع از مخزنی به مخزن دیگر هیچگاه نباید گاز مخزن پرشونده
را به فضای آزاد رها نمود.
در صورتی که برای انتقال گاز مایع از لولههای قابل ارتجاع استفاده میگردد این لولهها
باید از جنس نرم و در مقابل گاز غیرقابل نفوذ باشد و مقاومت این لولهها باید مناسب
برای کار با گاز مایع بوده و در انتهای خروجی مجهز به شیر قطع کننده جریان باشد.
حد مجاز پرکردن مخازن گازکش ها و مخزندارها باید طبق
مقررات حفاظتی مخازن ذخیره سازی گاز مایع
مخازن سازی گاز مایع باید از جنس فولادی باشد که قابلیت تحمل فشار گاز
لااقل 17.8 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع (250 بار بر اینچ مربع) را دارا بوده و طبق
استاندارد مصوبه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ساخته شده باشد.
مخازن ذخیره سازی گاز مایع را باید طبق شرایط زیر نصب و سوار کرد:
مخازن را باید روی پایه های بادوام از جنس مواد بنایی سخت یا بتون با اسکلت
فلزی سوار کرد. به هرحال جنس این پایهها باید در مقابل آتش سوزی مقاوم
بوده و زیر سازی آنها محکم باشد.
پایههای مخزن نباید مانع انقباض و انبساط آزادانه مخزن گردد.
هر مخزن را که ظرفیت آبی آن 7500 لیتر یا کمتر است میتوان روی پایههای
فلزی محافظت نشده در مقابل آتش سوزی سوار کرد مشروط بر آنکه اولا این
پایهها روی سطح یا زیر سازی بتونی نصب شده باشد و ثانیاً فاصله سطح زیرین
بدنه مخزن تا کف بتونی و یا زمین از 60 سانتیمتر تجاوز ننماید.
در مواردی که برای نصب مخزن انجام جوشکاری در محل ضروری باشد این
جوشکاری فقط میتواند روی ورقههای لایی یا دستکهای انجام گیرد که قبلا
توسط سازنده، به مخزن جوش داده شده است.
در مخازن ثابتی که به یکدیگر مربوط شدهاند باید پیشبینی های لازم
برای مقابله با انبساط، انقباض، لرزش یا نشت کردن مخازن و لولههای
مربوط کننده آنها بعمل آمده باشد. استفاده از لولههای غیر فلزی برای
مرتبط کردن مخازن ثابت به یکدیگر بکلی ممنوع است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
مخازن ذخیره سازی گاز مایع را باید در خارج از ساختمان یعنی در فضای باز
و طبق فواصل مندرج در جدول زیر نصب کرد:
محوطه اطراف مخازن گاز مایع را باید حداقل تا حدود 3 متر از مواد قابل
اشتعال از قبیل خاشاک و علف خشک پاک کرد.
قراردادن مخازن گاز مایع در کنار مخازن محتوی سایر مواد قابل اشتعال
یا نقطه اشتعال کمتر از 21 درجه سانتیگراد ممنوع است. حداقل فاصله بین
مخازن گاز مایع با ظرفیت آبی بیشتر از 500 لیتر تا مخازن مواد قابل اشتعال
دیگر با ظرفیت بیشتر از 1000 لیتر و نقطه اشتعال بیشتر از 21 درجه سانتیگراد باید 7 متر باشد.
با ایجاد جدول بندی و دیوارههای خاکی شیب و امثال آن باید از جمع شدن مواد
قابل اشتعال در زیر مخازن گاز مایع جلوگیری بعمل آید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
هیچ مخزن محتوی گازمایع نباید در داخل دیواره خاکی تعبیه شده برای مخازن
محتوی مایعات قابل اشتعال دیگر قرار داده شود.
ظرفیت آبی هر یک از مخازن ذخیره سازی گاز مایع نباید از 360000 لیتر تجاوز نماید.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.