♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

در موتورهای بنزینی، سوخت با هوا مخلوط شده و وارد سیلندر می­شود و اشتعال بر

اثر یک جرقه الکتریکی توسط شمع ایجاد می­گردد. در موتورهای دیزل، سوخت به شکل

پودر شده و به درون سیلندر تزریق شده و اشتعال در اثر درجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل می­شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

نام اشتعال بر اثر فشار بالا بر اساس عملکرد موتور انتخاب شده است.

موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده­اند که در نتیجه فشار بالا،

درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می­رود. درجه حرارت به قدر

کافی بالا بوده تا پس از تزریق سوخت به داخل محفظه احتراق، اشتعال رخ دهد.

بنابراین می­توان اینگونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد. به همین

دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیده­اند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل به این ترتیب عمل می کند که ابتدا گازوییل از

باک توسط پمپ برقی گرفته شده و پس از عبور از فیلتر وارد پمپ فشار بالا می شود.

این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می­گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می­برد و به

درون ریل سوخت­رسانی فشرده  می­کند. این ریل مشترک بین تمام سیلندرها است و

تمام انژکتورها به این ریل انشعاب دارند. انژکتورها مکانیکی- الکترومغناطیسی بوده

و به فرمان واحد کنترل موتور عمل می کنند. در زمانی که باید تزریق سوخت صورت گیرد

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش ترکیب رنگ خودرو زنجان

با گردش میل سوپاپ و رسیدن بادامک میل سوپاپ به روی نشیمنگاه انژکتور و فشرده کردن،

این نشیمنگاه با ادامه گردش سوپاپ ؛ سوخت وارد شیر کنترل انژکتور شده و با تنظیم

دقیق فشار و زمان تزریق در ابتدا و انتها و در طول تزریق بهترین شرایط را برای یک

احتراق عالی نسبت به شرایط موتور ، خودرو و محیط فراهم می­کند . واحد کنترل

موتور اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از حسگرهای مختلف دریافت کرده و

ابزاهای مختلفی از جمله انژکتور را کنترل می کند .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

زمان مکش:

در این زمان سوپاپ گاز باز بوده و پیستون از نقطه مرگ بالا به طرف نقطه مرگ پایین حرکت میکند.در این لحظه خلاء نسبی ایجاد شده که باعث میشود هوا وارد سیلندر شود.

زمان تراکم:

 با حرکت پیستون به طرف نقطه مرگ بالا و فشرده شدن هوای وارد شده، فشاری بین 30 تا60 اتمسفر و درجه حرارت به   500تا700 درجه سانتی گراد برسد. هر دو سوپاپ در این مرحله بسته هسنند.

زمان قدرت: 

با حرکت پیستون به طرف نقطه مرگ پایین سوخت اتمیزه از انژکتور به سیلندر تزریق میگردد. در این مرحله ازکار موتور فشار به60تا100اتمسفر و احتراق خود به خودی انجام میگیرد. در مرحله سوم از کار موتور دیزل نیز هر دو سوپاپ بسته هستند.

زمان تخلیه :

که با حرکت پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف نقطه مرگ بالا دود و پسماندهای احتراق به دو دلیل عمده سیلندر را ترک میکنند.

  • فشار باقی مانده در سیلندر
  • حرکت پیستون به طرف بالا وکوچک شدن حجم سیلندر.

هدف از به كارگيري سيستم سوخت رساني در موتور ديزل ،انتقال سوخت از باك

به موتور است تا آنجا به داخل محفظه احتراق پاشيده شود و بسوزد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  1. طرز کار مدار فشار ضعیف

باک در زیر شاسی و پمپ انژکتور در روی شاسی در ارتفاع بالاتر نصب میگردد.

از آنجایی که کار پمپ انژکتور یک پمپ فشار قوی است و برای کشیدن سوخت

از باک طراحی نشده است لذا ضروری است که سوخت توسط پمپ اولیه با فشار

کارشناسی رنگ خودرو :  سیستم تعلیق

1تا 7 اتمسفر از باک کشیده شده و به کانال مکشی ارسال گردد. بنابراین پمپ اولیه

در مدار فشار ضعیف این وظیفه را به عهده دارد که سوخت را از باک گرفته و با فشار

گفته شده به فیلتر رسانده و پس از عمل فیلتراسیون (تصفیه) آن را به کانال مشترک پمپ انژکتور برساند.

در مدار فشار ضعیف سوپاپ سرریز به کار رفته که دارای یک پیستون و فنر است.

وظیفه این سوپاپ ثابت نگه داشتن فشار در مدار اولیه و بخارات مدار و هواگیری احتمالی در آن  بر طرف مینماید.

  1. پمپ اولیه

در مدار فشار ضعیف بین باک و فیلتر قرار دارد و وظیفه آن کشیدن سوخت از باک و

رساندن به مجرای مشترک پمپ انژکتور است. پمپ اولیه به دو صورت پیستون دار

و دیافراگمی که نوع پیستون دار متداول پر مصرف تر است. به این پمپ در تعمیرگاهها

پمپ سه گوش نیز گفته میشود. این پمپ به دو صورت ساده و دوبل که در موتورهای

بزرگ پر مصرف دیزلی نوع دوبل استفاده میگردد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  1. فیلتر مدار سوخت رسانی

این قطعات با دقت و تلرانس بسیار کم طراحی و ساخته میشوند. برای مثال

لقی بین پلانجر و بارل حدود یک میکرون است (یک هزارم میلی متر).

این دو قطعه با دقت بالا و بدون داشتن وسیله آبندی کننده ای مانند رینگ،

فشار سوخت را تا 1000بار یا بیشتر افزایش میدهند. بنابراین لازم است

سوختی که به مدارات خصوصاً فشار قوی وارد میگردد عاری از هرگونه مواد

جامد و شناور و خالص باشد. در غیر این صورت جداره داخلی بارل و سطح

خارجی پلانجر به سرعت خش برداشته و از قدرت تراکم پمپ میکاهد.

عضو دیگری که در مدار فشار قوی به کار رفته و دارای دقت بالایی میباشد،

انژکتور و سوزن آن است. این قطعه نیز در مقابل ذرات شناور همراه سوخت آسیب پذیر است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

معایبی که در صورت خرابی فیلتر به وجود می آید:

 

  • افت فشار تولیدی پمپ و در کل افت قدرت در موتور
  • دود کردن موتور در اثر داشتن نشتی در انژکتورها و عدم آبندی سوزن انژکتور در سیت آن
  • شتاب گیری ضعیف به علت کاهش قدرت تولیدی
  • نامنظم کار کردن موتور به ویژه در دور آرام به علت یکنواخت تزریق شدن حداقل سوخت مورد نیاز در سیلندرها
  • افزایش کلی مصرف سوخت
کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش نقاشی رنگ خودرو

 

  1. سه روش تصفیه سوخت

فیلتر یک مرحله ای ، فیلتر چند مرحله ای ، فیلتر موازی

 روش یک مرحله ای :

 تمام ناخالصی ها در یک فیلتر از سوخت جدا میشوند.  برای اجرای این کار در

مسیر عبور سوخت دو مرحله المنت فیلتر قرار داده می­شوند. در المنت اول سوخت

از فیلتر پارچه ای عبور کرده وتا 80% ناخالصی های درشت سوخت گرفته میشود .

در مرحله دوم سوخت از منافذ نمدی عبور کرده وتا20% باقی مانده ناخالصی های

ریز نیز جدا میشوند. در هر سه روش ممکن است فیلتر دارای جمع کننده آب(کندانس) و یا فاقد آن باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

روش فیلتر نمودن دو مرحله ای:

 فیلتر دو مرحله ای به صورت دو واحد جدا از هم در مدار قرار گرفته و سوخت را

به نوبت تصفیه میکند. سوخت در این نوع فیلتر ابتدا وارد فیلتر اولیه و ناخالصی های

درشت در المنت فیلتر جذب میشود و سپس به توری دوم یا المنت ثانویه میرود وذرات

شناور را جذب میکند این فیلترها به صورت سری قرار میگیرند.

روش فیلتر نمودن موازی (یک مرحله ای ):

 در موتورهای پر قدرت با توان بالا تر از 320 اسب بخار یک فیلتر جوابگوی دبی

مصرفی مدار سوخت نمیباشد. بنا براین از دو فیلتر موازی استفاده شده تا به

کمک این فیلتر ها سوخت لازم تصفیه شود و از خروجی مشترکی سوخت تصفیه شده به پمپ انژکتور برسد.

 

سيستم سوخت رساني موتور ديزل وظايفي به شرح زير دارد:

  • رساندن سوخت تميز موتور
  • تنظيم وكنترل مقدار سوختي كه به موتور مي رسد
  • زمان بندي سوخت پاشي ، به طوري كه احتراق در بهترین لحظه از چرخه كار موتور انجام مي شود
  • پاشيدن ، پودر كردن و توزيع سوخت در محفظه احتراق
  • كنترل موتور

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان