♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

آیرودینامیک چیست؟

همانطور که اشاره شد، آیرودینامیک دانشی است که به مطالعه اجسام متحرک

در هوا و یا هوای متحرک اطراف اجسام می‌پردازد. زمانی که هوا از روی یک جسم

با سرعت مشخصی عبور می‌کند، روی آن جسم اثرات مختلفی می‌گذارد. از جمله

آن‌ها می‌توان به نیروهای آیرودینامیکی، لایه مرزی و نویز اشاره کرد.

توجه شود که محاسبه پارامترهای مختلف در علم آیرودینامیک را می‌توان از

طریق اجرای آزمایش‌های تجربی در تونل‌های باد انجام داد. راه دیگر برای محاسبه

پارامترهای آیرودینامیکی این است که معادلات حاکم بر سیال مانند معادله 

ناویر استوکس در علم دینامیک سیالات محاسباتی، به صورت عددی مورد مطالعه قرار بگیرند.

همانطور که اشاره شد، بسیاری از مفاهیم و معادلات حاکم در مکانیک سیالات،

کاربرد بسیار زیادی در آیرودینامیک نیز دارند. از جمله این معادلات و مفاهیم می‌توان به

معادلات پیوستگی و بقای جرم، معادلات ناویر-استوکس، مومنتوم خطی، مومنتوم زاویه‌ای،

مفهوم توربولانس، تئوری لایه‌مرزی و فرضیات گاز ایده‌آل اشاره کرد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

بشر از سال‌های دور، مفاهیم و اصول آیرودینامیک را در ابزار و وسایل مختلفی

مانند قایق‌های بادی، بادبان‌ها و آسیاب‌های بادی مورد استفاده قرار داده است.

اما آغاز مطالعات علمی در زمینه آیرودینامیک به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد.

در آن زمان، انسان‌ها در ذهن خود رویای پرواز و ساخت ماشینی سبک‌تر از هوا

را در ذهن خود می‌پروراندند و این موضوع امری دور از دسترس و آرزویی محال به نظر می‌رسد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

اولین تلاش‌ها برای مطالعه خواص و ویژگی‌های سیال در مطالعات Aristotle و 

Archimedes دیده می‌شود. در حالی که در یادداشت‌های آن‌ها اثری از نام علم

آیرودینامیک دیده نشده است. از جمله اولین دانشمندانی که در زمینه علم آیرودینامیک

فعالیت کردند، می‌توان به «ایزاک نیوتن» (Isaac Newton) اشاره کرد که به مطالعه

روی نیروهای مقاوم مانند نیروی «درگ» (Drag) پرداخته است.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

دانشمندان دیگری نیز مانند «برنولی» (Bernoulli)، «اولر» (Euler)، «ناویر» (Navier) و

«استوکس» (Stokes) در تاریخ حضور دارند که روابط بسیار مهمی را در مکانیک سیالات

و علم آیرودینامیک بیان کردند. برای مثال معادله ناویر استوکس در اوایل قرن 18 به دست آمد،

این در حالی است که یافتن جواب این معادله هنوز یک مسئله جدی در آیرودینامیک و مکانیک

سیالات باقی مانده است.

میل به پرواز، نیروی محرکی بود که باعث پیشرفت بسیار زیادی در علم آیرودینامیک شد.

در اوایل دهه 1800، مهندسان و دانشمندان زیادی روی نیروهای موجود در پرواز مطالعه کردند.

در همین دوران پارامترهایی مانند درگ، «لیفت» (Lift) و «تراست» (Thrust) متولد شدند

و روابط بین آن‌ها نیز مورد مطالعه قرار گرفتند. اولین «تونل باد» (Wind tunnel) در سال 1871

ساخته شد. علاوه بر این، تئوری درگ توسط دانشمندانی مانند «رایلی» (Rayleigh) و

«کیرشهف» (Kirchhoff) به وجود آمد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

پرواز با گلایدر توسط اتو لیلینتال

دانشمند آلمانی به نام «اتو لیلینتال» (Otto Lilienthal) در اواخر قرن 18، اولین نفری

بود که موفق به پرواز با گلایدر شد و بعد از تحقیقات او، در سال 1903، «برادران رایت»

(Wright brothers) برای اولین بار با هواپیمای موتوردار پرواز کردند.

هواپیمای دو طبقه در اولین روزهای پرواز توسط برادران رایت

مطالعه در زمینه آیرودینامیک و نیروهای آیرودینامیکی اطراف «ایرفویل» (Airfoil) در اینجا متوقف نشد.

دانشمندانی مانند «کوتا» (Kutta)، «ژوکوفسکی» (Zhukovsky) و «پرانتل» (Prandtl) به

مطالعه جریان اطراف بال هواپیما پراختند. در این زمان، وقوع جنگ‌های جهانی اول و دوم

باعث پیشرفت بسیار زیادی در هواپیماها و دانش آیرودینامیک شد.

.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

پیشرفت بسیار عظیم بعدی در علم آیرودینامیک در سال 1946 به وقوع پیوست.

در این زمان، برای اولین بار، مانع صوت در سرعت و ساخت هواپیماها از بین رفت.

هواپیمای آمریکایی Bell X-1 هواپیمایی است که قدرت خود را از موتور راکت دریافت می‌کند

و اولین هواپیمای مجهزی است که توانسته سرعتی بیشتر از سرعت صوت را تجربه کند.

در این زمان، مفاهیمی مانند جریان «فروصوت» (Subsonic) و «فراصوت» (Supersonic) به

صورت دقیق مورد مطالعه قرار گرفتند و پیشرفت در این زمینه در سالهای بعد، تکمیل گردید.

 

هواپیمای Bell X-1

در ادامه، با حضور کامپیوترها و پیشرفت در این علم، محاسبات عددی معادلات حاکم

در آیرودینامیک و مکانیک سیالات، امکان پذیر شد. در این زمان مدل‌های مختلف در

«دینامیک سیالات محاسباتی» (Computational Fluid Dynamics) و نرم‌افزارهای

مختلف برای حل معادلات حاکم، به وجود آمدند. اکنون، CFD نقش بسیار پر رنگی در

تمامی پیشرفت‌هایی بازی می‌کند که جریان هوا در آن‌ها حضور دارند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

پارامترهای آیرودینامیکی

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، آیرودینامیک علمی است که مطالعه نیروهای

وارد بر سطح جامدی می‌پردازد که در معرض جریان هوا قرار دارد. برای بررسی و فهم

بهتر این اثرات و مقایسه آن‌ها در اجسام و شرایط مختلف، نیاز به تعریف پارامترهای

ریاضی داریم. از جمله این پارامترها می‌توان به درگ، لیفت، «گشتاور» (Moment)،

«مرکز فشار» (Center of Pressure) و «ضریب فشار» (Pressure Coefficient) اشاره کرد.

نیروی درگ

یکی از پارامترهای بسیار مهم در آیرودینامیک، مقاومت سیال در برابر حرکت یک جسم

در آن است که به درگ و یا نیروی درگ شهرت دارد. نیروی درگ را نیروی پسا نیز می‌نامند.

این موضوع در وبلاگ فرادرس و در مطلب نیروی درگ مورد مطالعه قرار گرفته است. این

نیرو در جهت خلاف حرکت جسم، نسبت به سیال، وارد می‌شود و عموما باعث افت در کارایی دستگاه می‌شود.

نیروی درگ به شکل جسم و سرعت نسبی جسم و سیال وابسته است.

نیروی لیفت

یکی دیگر از نیروهای وارد بر جسم متحرک در هوا، نیروی لیفت یا نیروی برآ است.

این نیرو، عمود بر جهت جریان سیال در ورودی جسم قرار دارد. عبارت لیفت، اشاره

به کاربرد این نیرو در صنعت هوایی دارد. این نیرو، پرواز یک جسم سنگین‌تر از هوا را

امکان‌پذیر می‌سازد. نیروی لیفت در ابزارهای مختلف صنعتی دیگری مانند ملخ‌ها،

پره‌های هلیکوپتر و یا توربین‌های باد نیز مشاهده می‌شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

نیروی لیفت اطراف یک ایرفویل

به صورت کلی می‌توان بیان کرد که عبور هوا از روی یک جسم نامتقارن و یا یک جسم

متقارن که زاویه حمله دارد، نیروی لیفت را تولید می‌کند. 

گشتاور

گشتاور آیرودینامیکی، با استفاده از نیروهای آیرودینامیکی وارد شده بر جسم که

تمایل به چرخش جسم دارند، تولید می‌شوند. این جسم می‌تواند بال هواپیما، ماشین

و یا یک پره توربین باد باشد. چرخش، زمانی رخ می‌دهد که این نیروی چرخان در خارج از

مرکز فشار یا مرکز آیرودینامیکی وارد می‌شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

گشتاور آیرودینامیکی

برای مثال، تصور کنید که جریان هوا از روی یک خودرو در حال حرکت است.

در این صورت، جریان هوا توزیعی از نیروها را روی قسمت‌های مختلف خودرو وارد می‌کند.

برای مثال در ورودی و در قسمت چراغ‌ها، نیرویی توسط هوا به خودرو وارد می‌شود و

این نیرو تمایل به چرخش خودرو دارد.

مرکز فشار

مرکز فشار نقطه‌ای است که نیروی تولید شده توسط مجموع فشارهای سطح،

در آن وارد می‌شود. این نیرو با استفاده از انتگرال سطح میدان فشار گردابه‌ای قابل

محاسبه است. محاسبه این نیرو، کاربرد زیادی در تعیین پایداری یک جسم آیرودینامیک دارد.

برای مثال در طراحی آیرودینامیکی یک گلوله، فاصله بین مرکز فشار و مرکز گرانش می‌تواند

باعث گشتاور چرخشی در آن شود و در نتیجه دقت این حرکت پرتابی بسیار پایین خواهد بود.

به صورت ساده می‌توان مفهوم مرکز فشار را مشابه با مفهوم مرکز گرانش در نظر گرفت.

مرکز گرانش، نقطه‌ای از جسم است که میانگین وزن یک جسم در آن وارد می‌شود.

به عنوان مثال مرکز جرم یک چکش، در مکانی دورتر از وسط آن قرار دارد، زیرا دسته چکش

وزن بسیار کمتری نسبت به سر آن دارد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

به صورت مشابه، مرکز فشار نیز نقطه‌ای است که میانگین نیروهای آیرودینامیکی مانند

نیروهای درگ و لیفت در آن وارد می‌شوند. مرکز فشار در کاربرد هوایی، امکان تعادل هواپیما

را برای مهندسان فراهم می‌سازد. شکل زیر مرکز فشار و مرکز گرانش یک راکت را نمایش می‌دهد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان