♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

کار هایی که سنسور با کمک ایسیو انجام می دهد :

– هنگامی که از خودرو استفاده می کنید و کولر آن را می زنید ، دما آب به حد نرمال می رسد

و باعث غیر فعال شدن سیستم تهویه مطبوع هوا می شود و باعث خنک شدن موتور ماشین می شود .

سنسور یه کار دیگر برای ماشین نیز انجام می دهد که آن این است که دور دوم فن را فعال می کند

که با گذشت دمای آب آن نرمال می شود و در دور دوم باز فعالت دارد که فعالیت آن از سری

اول بیشتر و بهتر می باشد .

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

– سری جدید  خودرو های تولید شده این گونه می باشد که ای سی یو باعث

تنظیم آن شد و در دور دوم زمان سرد بودن کم می شود و دور موتور را پایین می آورد .

– اکثر این سنسور ها 3 پایه هستند که 2 پایه آن برای دمای آب ارسال می شود و ECU

را به کیلومتر تبدیل می کند .

– در اکثر خودرو ها یونیت فن آن ها جدا بوده و از چند سنسور و با دما های مختلف کار شده است .

– خودروهایی که کاربراتوری هستند ، و سنسور آن مثل سویچ می باشد که

عملکرد آن با ترموستات فرقی ندارد و وقتی فن به حد دما می رسد ،

فن آن روشن باقی می ماند .

– در خودرو های تازه تولید شده و قدیمی از سنسوری به نام رادیاتور

استفاده می شود که به سنسور ها کمک می کند و باعث خنک شدن موتور می شود .

– خودرو هایی امروزی ، وقتی سنسور با ای سی یو قطع شود ،

فرمان روشن می شود و نمی گذارد به شما و ماشین شما آسیب رسیده شود .

نکته : در خودروهایی که تازه تولید شده اند ، سنسور آن رادیاتور

نام دارد و دیگر به آن سنسور نمی گویند فقط در بعضی از مواقع گفته می شود .

 

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

تعمیرات ECU

ساختار پیچیده خودرو های امروزی و استفاه از عناصر هوشمند همچون پردازنده های

سریع و دقیق الکترونیکی ، سنسور ها و عملکرد الکتریکی می باشد .

این ساختار دارای دو جنبه می باشد :

1- مشکلات سخت افزاری

خیلی کم رخ می دهد ، در هنگامی که یکی از در ایور های حسگر ها

یا عملکرد ها بسوزد ، که در این صورت شکل ظاهری آن کاملا مشخص

می باشد و یا اگر ارتباطی در آن باشد را قطع خواهد شد .

2- مشکلات نرم افزاری

حدود بالای 90 درصد از مشکلاتی که ایسیو دارد ، علتش نرم افزاری می باشد .

مشکلات نرم افزاری معمولا با دستگاه های برنامه ریزی ای سی یو یا پروگرامر قابل حل می باشد .

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ریکاوری رنگ خودرو

ایسیو دارای دو حافظه می باشد که شامل موارد زیر می باشد :

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

1- حافظه دائم :

این نوع حافظه که مانند سیستم عامل و SETUP کامپیوتری های پی سی می باشد

که با قطع کردن برق آن نیز حل نخواهد شد . اما در صورتی که خراب شود ، می توان

گفت که ایسیو آن سوخته است . حافظه دائم شامل جدول بزرگی همجون

LOOK UP TABLE می باشد که بودن آن ها در جدول ها و خانه ها مهم می باشد .

 

2- حافظه موقت :

این نوع حافظه با قطع برق باطری از بین می رود اما مجددا قابل استفاده می باشد .

به روش آن که برگرداندن حافظه ، روش تجدید حافظه می باشد .

حافظه موقت شناسایی استپ موتور ، دنده ها و حالات عملی موتور و محاسبات

لحظه ای برای تنظیمات لحظه ای می باشد و همچنین باید معایب موقت و دائم سیستم انژکتور را نگهدار کند .

سازندگان معروف ای سی یو چه شرکت های می باشد :

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

1- شرکت NIPPON DENSO  در کشور چین

2- شرکت SAGEM در کشور فرانسه

3- شرکت MAGNETI MARELLI  در کشور ایتالیا

4- شرکت SIEMENS در کشور آلمان

5- شرکت FORD در کشور آمریکا

6- شرکت DELCO در شرکت آمریکا

7- شرکت BOSCH در کشور آلمان

موارد زیر مدار بعضی از عناصر پر کاربردی مداری زیر می باشد :

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

1- سیم : عبور جریان به راحتی یک قسمت مدار قسمت دیگر آن

2- سیم های متصل : لکه سیاه به هنگامی که سیم ها به هم متصل هستند کشیده می شود .

3- سیم های بدون اتصال : در یک دیاگ فرام به طور معمول ترجیح داده می شود

.جا هایی که سیم ها هم دیگر را قطع نمی کنند از حالت بر آمدگی استفاده شود ،

اما علامت سمت چپی نیز درست است ولی ممکن است شما در یک نقشه کشی

لکه سیاه را فراموش کرده باشید لذا علامت سمت راست بهتر است .

4- باطری : منبع انرژی الکتریکی سلول های انرژی معمولا به اشتباه باتری گفته می شوند ،

اما باتری در واقع 2 یا چند سلول متصل به هم است .

5- باطری سری : باتری که انرژی الکتریکی را تامین کرده و از چندین سلول تشکیل شده است .

6- منبع DC : منبع تغذیه انرژی DC مستقیم یا ثابت می باشد .

7- منبع AC : منبع تغذیه انرژی AC متناوب می باشد .

8- فیوز : یک وسیله محافظتی که در هنگام عبور جریان بیش از حد تایین شده قطع می شود .

9- ترانس فورماتور : دو حلقه از سیم که با یک هسته آهنی متصل است .

ترانس فورماتور جهت کاهش یا افزایش ولتاژ استفاده می شوند .

10- زمین

11- لامپ : یک مبدلی که انرژی الکتریکی را به نور تبدیل می کند .

12- لامپ ( شاخص ) : یک مبدلی که انرژی الکتریکی را به نور تبدیل می کند .

13- گرم کن : یک مبدل انرژی الکتریکی به گرما

14- موتور : یک مبدل انرژی الکتریکی به انرژی جنبشی ( حرکتی )

15- زنگ : مبدل انرژی الکتریکی به صوتی

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

سیستم کنترل 

برای رسیدن به نسبت صحیح اختلاط سوخت و هوا ، واحد کنترل الکترونیکی نیاز

به اطلاعاتی از نحوه کارکرد موتور و بار وارده بر آن را دارد . اطلاعات از طریق سنسورها.

( تغییر ولتاژ ) در اختیار ECU قرار می‌گیرد .

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ترکیب رنگ خودرو کرج

پیش از توضیح سنسور های مختلف سیستم کنترل بهتر است در رابطه با

ECU اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم . 

ECU خودرو چیست و چگونه عما میکند .

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

ECU یا به عبارت دیگر مغز فعال موتور، وظیفه نحوه انتقال سوخت به داخل بلوک

سیلندر و میزان اختلاط آن با هوا و بعضی وظایف دیگر مانند اعلام اخطار ها و بررسی

میزان سوخت و … را بر عهده داشت . یکی از عملگرهای در ارتباط با این بخش ،

در رابطه با ارتباط آن با انژکتور خودرو باید گفت که با استفاده از اطلاعات ارسالی

توسط سنسورهای انژکتور ، ECU محاسبات دقیقی جهت تعیین میزان سوخت

مصرفی موتور انجام می‌دهد . پس از انجام این محاسبات ، این کامپیوتر خودرو

با استفاده از دستورات ارسالی به انژکتور ، مقدار پاشش و زمان پاشش سوخت را تعیین می‌نماید .

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

 با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیل‌های امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن‌ در

سیستم کنترلی اتومبیل به‌وجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است

که نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد.

تمامی قطعات الکترونیکی خودرو ، دارای یک خروجی هستند که در صورت عیوب

احتمالی سیگنالی به کنترل کننده مرکزی یا ECU  ارسال می کند. این قطعه 

پس از دریافت سیگنال خطا ، آن را در قالب کد های خطا یا DTS به دستگاه

عیب یاب گزارش می کند و همزمان چراغ عیب یاب را برای آگاهی راننده روشن می کند. 

 

کدهای خطا به پردازنده مرکزی گزارش می شوند و همچنین گزارشات به دستگاه عیب

یاب ارائه می شود و تعمیر کار به راحتی می تواند عیب خودرو را مشاهده کند.

از آنجایی‌که نحوه پاشش سوخت ( زاویه پاشش ) و موقعیت قرارگیری انژکتور تاثیر

بسزائی روی فرآیند اختلاط سوخت و هوا و در نتیجه احتراق موتور دارد ، لذا زاویه

پاشش و موقعیت مونتاژی انژکتور نیز اهمیت ویژه‌ای در عملکرد یک موتور دارد .

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

ECU با توجه به سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو

را تحلیل کرده و پاسخ‌های لازم را به خروجی‌ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زن‌ها و …

اعمال می‌کند . سنسورهای کیت‌های انژکتوری مختلف هستند که هر چه تعداد آنها

بیشتر باشد این مغز کامپیوتری خودرو بهتر می‌تواند شرایط موتور را درک کند . 

 

انواع سنسور های سیستم کنترل و ECU خودرو

سنسور دریچه گاز (سنسور ساسات) :
وظیفه این سنسور اندازه‌گیری حجم هوای ورودی به داخل موتور از میزان باز بودن

دریچه است که ECU با توجه به این سنسور و سنسور دور موتور حجم هوای ورودی را محاسبه می‌کند.

سنسور اکسیژن:
واحد کنترل الکترونیکی (ECU) با توجه به ولتاژ ارسالی از این سنسور میزان اکسیژن

خارج شده از موتور را پردازش کرده و غنی یا رقیق بودن سوخت را اصلاح می‌کند.

سنسور دور موتور:
این سنسور مقدار گردش موتور را در دقیقه (RPM) به ECU ارسال می‌کند.

با این وجود تمام این سیستم ها با هر نامی که یدک می کشیدند از حسگرهای

با فناوری بالا، کامپیوتر خودرو و اقدامات مکانیکی برای افزایش ایمنی رانندگی بهره می گرفتند.

معمولا درباره کم فرمانی (Understeer) با بیش فرمانی (Oversteer) خودروها شنیده ایم

اما حقیقت این است که هر ماشینی به خصوص در جاده های لغزنده تمایل به دور شدن از مسیر خود دارد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

مهمترین نقش ESC در ایمنی رانندگی، کاهش تعداد و شدت تصادفات است. تقریباً همه

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو

در بعضی از مواقع در شرایط رانندگی نامطبوع و لغزنده بوده ایم، خواه باران باشد، جاده

یخ زده ناگهانی یا جاده برفی. کنترل پایداری الکترونیکی، به همراه سایر دستگاههای

ایمنی و نظارتی موجود در وسایل نقلیه امروزی، به رانندگان کمک می کند تا کنترل خود را در جاده حفظ کنند.

 

کم فرمانی و بیش فرمانی یعنی چه؟

کم فرمانی زمانی رخ می دهد که چرخ های جلو از کشش کافی برخوردار

نیستند و ماشین به جای دور زدن به حرکت در مسیر مستقیم ادامه دهد.

بیش فرمانی نیز درست برخلاف آن است: خودرو بیشتر از آنچه که راننده می خواهد

دور می زند و این باعث می شود که چرخ عقب لغزیده و خودرو بچرخد. ESC یا همان

کنترل پایداری الکترونیکی خودرو وظیفه دارد که این دو مشکل را حل کرده یا به کمترین میزان ممکن برساند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی به تنهایی کار نمی کند بلکه از سایر دستگاههای ایمنی

و نظارتی خودرو مانند ترمز ضد قفل و کنترل کشش برای اصلاح مشکلات حرکت خودرو قبل

از وقوع تصادفات استفاده می کند.

مرکز سیستم ESC نیز در مرکز خودرو قرار دارد: سنسور کنترل yaw. این سنسور تقریبا

در نزدیک ترین مکان به مرکز خودرو قرار دارد. در صورتی که روی صندلی راننده نشسته باشید،

سنسور کنترل yaw ممکن است زیر آرنج دست راست شما، جایی بین شما و سرنشینان خودرو قرار دارد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان