♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

برای اشنایی هرچه بهتر و بیشتر این محصول و لزوم استفاده از ان برای خودروهای دوگانه

سوز تبدیل کارگاهی این متن در پنج قسمت به شرح مفاهیم اولیه در باب احتراق کامل

در داخل سیلندرها ، اشنایی با میکسرهای ثابت گاز ، لزوم استفاده از میکسر اتوماتیک

به جای میکسرهای ثابت ، نحوه نصب محصول بروی خودرو ، اشنایی با کیت کنترل و نحوه

تنظیم میکسر و بررسی اپشن های در نظر گرفته شده در کیت کنترل و بررسی ارورها

در رابطه با نصب محصول بروی خودرو و تنظیمات دستگاه کنترلر ، تنظیم گردیده تا دیدی

علمی و اگاهانه نسبت به محصولات این شرکت داشته باشید چرا که رضایت مشتری

از محصولات و خدمات و پشتیبانی صد در صدی از انها باور قلبی ماست چرا که به این

شعار ایمان داریم ، محصولات ما ابروی ماست و تداوم کار در گروه فنی و مهندسی متال

چیپ در گرو رضایت مشتری از محصولات ان است .

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

احتراق کامل در داخل سیلندرها

در تمامی خودروهای چهار زمانه ای چندین عامل از دید کنترل برای احتراق کامل

درون سیلندرها وجود دارد که عبارت است از زمانبندی صحیح عملکرد سیستم

جرقه زنی در شرایط های مختلف و همچنین نسبت صحیح ترکیبی سوخت و

هوا داخل سیلندرها میباشد که ما در این متن بروی مفاهیم نسبت صحیح

سوخت به هوا که از ان با عنوان غلظت سوخت یاد خواهیم کرد تمرکز میکنیم.

در خودروها بسته به نوع سوخت مصرفی (بنزین – گاز) مقدار هوای مورد نیاز برای

احتراق بهتر متفاوت میباشد در خودروهای بنزین سوز نسبت بنزین به هوا (غلظت سوخت)

بطور متوسط 1 به 14 میباشد و این بدان معنی است که به ازای 1 مول بنزین باید

14 مول اکسیژن با ان ترکیب گردد تا احتراق کامل صورت گیرد چرا که تمام قدرت موتور

از احتراق صحیح درون سیلندرها که در نهایت از طریق پیستونها ، شاتونها ، میلنگ و

… خود را به چرخهای خودرو میرساند از ان ناشی می گردد و احتراق نادرست و ناقص

تاثیر مستقیم بروی قدرت کشش خودروی شما خواهد گذاشت و همچنین باعث افزایش

مصرف سوخت نیز خواهد شد چرا که قدرت کششی کم خودرو رضایت شما را براورده

نخواهد کرد و شما را مجبور به فشردن بیشتر پدال گاز خودرو خواهد کرد تمامی

توضیحات اخیر برای خودروهایی که با سوخت گاز (CNG-LPG) کار میکنند نیز صدق میکند

با این تفاوت که نسبت صحیح گاز به هوا 1 به 7 در شرایط عادی میباشد و این بدان

معنی است که باید هوای کمتری نسبت به کارکرد خودرو در حالت بنزین وارد

سیلندرها شده تا نسبت 1 به 7 برای احتراق کامل رعایت گردد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

بهم خوردن غلظت صحیح سوخت در خودروهای دو گانه کارخانه ای که

تمهیدات لازم در طراحی سخت افزاری قسمتهای مختلف موتور و همچنین

لحاظ کردن برنامه صحیح کنترلی در ECU برای کارکرد مناسب در دو حالت

بنزین و گاز که از سوی کمپانی های سازنده خودروها صورت گرفته است

به ندرت اتفاق می افتد و مشکلات این چنینی از انجایی شروع میشود

که خودروهای تک گانه بنزینی در تبدیل های کارگاهی (به غیر از دوگانه فابریک کارخانه)

به دوگانه سوز تبدیل می شوند که در ادامه با علت های ان اشنا خواهید شد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

در تبدیل های کارگاهی جهت تبدیل خودروهای پایه بنزین سوز به دوگانه سوز

چه از نوع انژکتوری و یا کاربراتوری برای نسبتی از سوخت به هوا که هم در حالت

بنزین و نیز در حالت گاز درست کارکند از وسیله ای به نام میکسر استفاده میگردد

که چند نوع ان را در شکل مقابل مشاهده می فرمایید میکسر دارای دو وظیفه

اصلی میباشد اولین وظیفه ان بعنوان رابطی است برای تزریق گاز از طریق منیفولد

هوا به داخل سیلندرها و دومین وظیفه ان در نقش یک مقاومت هوایی با تنگ کردن

مسیر استاندارد منیفولد هوا به داخل سیلندر میباشد میزان این مقاومت هوایی

به قدری میباشد که نسبت 1 به 9 را برای کار در دو حالت بنزین و گاز را فراهم

می اورد این نسبت یک نسبت استاندارد برای هر دو حالت نیست اما در عین

حال ارزان قیمت و از بابت اجرا بروی خودرو سریع و اسان میباشد مشکل اساسی

که بعد از چنین تبدیلی بوجود می اید افزایش مصرف سوخت  و همجنین افت قدرت

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

موتور در هر دو حالت خواهد بود جالب اینکه ما حساسیت جندانی نسبت به شرایط

پیش امده بعد از تبدیل خودرو به دو گانه سوز نداریم چرا که همیشه شاید فکر کرده ایم

که چون گاز از جنس هوا است و … این شرایط طبیعی است اما در اصل این شرایط به

علت عدم رعایت نسبت استاندارد غلظت سوخت در دو حالت و استفاده از یک وسیله

ثابت کنترلی که کنترل غلظت سوختش در حد این است که خودرو فقط کار کند جرا که

نسبت 1 به 9 برای کارکرد خودرو درحالت بنزین یک غلظت سوخت غلیظ که منجر به

افزایش مصرف سوخت ، افزایش مونواکسید کربن و در نهایت ایجاد یک احتراق ناقص

و در حالت گاز یک غلظت رقیق بدست میدهد که منجر به کاهش قدرت موتور ، عدم

استارت خوری مناسب در هوای سرد و مستهلک شدن زود هنگام قطعات خودرو و… می گردد.

در ادامه تمامی توضیحات بروی یک خودروی پژو 405 کاربراتوری (پژو 2000) 

با عکس های متنوع خواهد بود تا درک بهتر و واقعه ببنانه تری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

اشنایی با میکسرهای ثابت CNG

 

در تبدیل های کارگاهی جهت تبدیل خودروهای پایه بنزین سوز به دوگانه سوز

جه از نوع انژکتوری و یا کاربراتوری برای نسبتی از سوخت به هوا که هم در حالت

بنزین و نیز در حالت گاز درست کارکند از وسیله ای به نام میکسر استفاده میگردد

که چند نوع ان را در شکل بالا مشاهده می فرمایید میکسر دارای دو وظیفه اصلی

میباشد اولین وظیفه ان بعنوان رابطی است برای تزریق گاز از طریق منیفولد هوا به

داخل سیلندرها و دومین وظیفه ان در نقش یک مقاومت هوایی با تنگ کردن مسیر

استاندارد منیفولد هوا به داخل سیلندر میباشد میزان این مقاومت هوایی به قدری

میباشد که نسبت 1 به 9 را برای کار در دو حالت بنزین و گاز را فراهم می اورد این

یک نسبت استاندارد برای هر دو حالت نیست اما در عین حال ارزان قیمت و از بابت

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

اجرا بروی خودرو سریع و اسان میباشد مشکل اساسی که بعد از چنین تبدیلی بوجود

می اید افزایش مصرف سوخت و همجنین افت قدرت موتور در هر دو حالت خواهد بود

جالب اینکه ما حساسیت جندانی نسبت به شرایط پیش امده بعد از تبدیل خودرو به

دو گانه سوز نداریم چرا که همیشه شاید فکر کرده ایم که چون گاز از جنس هوا است و

… این شرایط طبیعی است اما در اصل این شرایط به علت عدم رعایت نسبت استاندارد

غلظت سوخت در دو حالت و استفاده از یک وسیله ثابت کنترلی که کنترل غلظت

سوختش در حد این است که خودرو فقط کار کند جرا که نسبت 1 به 9 برای کارکرد

خودرو درحالت بنزین یک غلظت سوخت غلیظ که منجر به افزایش مصرف سوخت ،

افزایش مونواکسید کربن و در نهایت ایجاد یک احتراق ناقص و در حالت گاز یک غلظت

.رقیق بدست میدهد که منجر به کاهش قدرت موتور ، عدم استارت خوری مناسب در

هوای سرد و مستهلک شدن زود هنگام قطعات خودرو و… می گردد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان