♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

محل نصب پلاک باید جایی باشد که هم به خوبی در معرض دید باشد و هم مسیر

جریان هوای عبوری از روی رادیاتور را مسدود نکند .معمولا محل نصب پلاک جلوی

خودرو را بر روی سپر جلو و محل پلاک عقب خودرو را بر روی لبه عمودی درب

صندوق عقب تعبیه می نمایند .در ضمن محل نصب پلاک مخصوصا پلاک عقب خودرو

باید دارای چراغ باشد تا در تاریکی شب پلاک خودرو قابل رویت باشد .هممچنین محل نصب پلاک باید دارای ابعاد مشخصی باشد .

زیرا پلاک دارای یک اندازه استاندارد می باشد .البته این استاندارد در

کشورهای مختلف متفاوت است و حتی گاهی اوقات در یک کشور با

تغییر قوانین اندازه استاندارد پلاک نیز تغیر می کند .طبق استانداردهای اروپایی

ابعاد صفحه پلاک باید 120*520 میلیمتر باشد و طبق استاندارد امریکایی

ابعاد صفحه پلاک 152*305 میلیمتر است .

♦ طراحی فضای سرنشینان

یکی از قسمت هایی که باید در طراحی بدنه و شاسی خودرو لحاظ گردد

محفظه سر نشینان می باشد اندازه این محفظه علاوه بر تعداد سرنشینان

به نوع خودرو بستگی دارد استاندارد SEAg1100  به عنوان یک استاندارد مرجع –ابعاد

و اندازه های مهم در محفظه سرنشینان را بر اساس نوع خودرو مشخص نموده است .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

البته در این استاندارد علاوه بر ابعاد محفظه سرنشینان در خصوص ابعاد سایر

قسمت های بدنه خودرو نیز توضیحاتی ارائه گردیده است .در طراحی فضای سر نشین موقعیت صندلی

– پدال های گاز و ترمز غربیلک فرمان صفحه زیر داشبورد بوده و بتواند شرایط ایمن و راحتی را

برای سرنشین فراهم نماید .

در خودروهای سواری و اسپورت کمتر بوده و در خودرو های شاسی بلند و کامیون ها بیشتر می باشد .

محدوده اندازه ها و ارتفاع های متداول در خودرو ها که در طراحی بدنه خودرو می تواند

مبنای کار قرار گیرد بدین شرح می باشد .

♦ شناخت قطعات اصلی موتور خودرو به صورت مختصر و مفید
اصولاٌ دارنده یک خودرو می‌بایست حداقل قطعات اصلی موتور خودرو را بشناسد.

در ادامه شناخت موتور خودرو با وظایف و کارکرد قطعات کلیدی موتور آشنا شود.

در این صورت هنگام مواجه با مشکل در موتور خودروی خود، از قبیل صدای موتور خودرو،

می‌تواند برخورد درست‌تری با مشکل داشته باشد. در اینجا ما با معرفی موتور خودرو بحث را آغاز می‌کنیم.

♦ موتور خودرو چیست؟
هر خودرویی قسمتی دارد که موتور در آن جای گرفته است. موتور، یعنی مهم‌ترین قسمت ماشین،

از یک سری قطعات به هم متصل شده تشکیل شده است. با شرح کوتاهی از

قطعات اصلی موتور خودرو ماشین شما هم می‌توانید مثل یه کارشناس در

کاپوت خودرو خودتان را باز کنید و به بررسی مشکل موتور خودرو خود بپردازید.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ بلوک سیلندر
بلوک سیلندر محلی است که در آن سیلندرها تعبیه شده است. حرکت رفت و برگشت پیستون

درون سیلندرها انجام می‌شود. بد نیست بدانید حرکت پیستون، انرژی خود را از احتراق

حاصل از سوخت و اکسیژن می‌گیرد. به عبارت دیگر این بلوک قطعه­‌ای ریخته­‌گری از جنس

چدن یا آلومینیوم می‌­باشد که در مواقع فوند‌انسیون تشکیل یک موتور احتراق داخلی را

به وجود می­‌آورد. به طوری که محل نصب میل‌لنگ، رینگ پیستون و شاتون، سرسیلندر، کارتل،

منیفولد گاز و کلیه قطعات جانبی را فراهم می­‌سازد. از این رو دقت در ساخت و ماشین کاری

بلوکه سیلندر و همچنین نوع آلیاژ آن به جهت تحمل سرما و گرمای بیش از حد جهت جلوگیری

از ترکیدن از اهمیت بالایی برخوردار می‌­باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ بلوک سیلندر – engine block

♦ سرسیلندر
سرسیلندر محل قرارگیری اتاقک احتراق، شمع و سوپاپ‌های دود و هوا که

در انجام واکنش احتراق نقش دارند، می‌باشد. این قطعه آلومینیومی قسمت

بالای بلوک سیلندر که محفظه اتاق احتراق و سوپاپ‌های دود و بنزین، منیفولد

گاز و هوا، میل سوپاپ‌ها، محل نصب شمع موتور و تایپیت‌ها را شامل می‌شود.

همچنین بخاری آب و روغن نیز داخل قطعه سرسیلندر جهت خنک کاری محفظه

احتراق موتور خودرو طراحی شده است.

♦ سرسیلندر – cylinder head

♦ واشر سرسیلندر
به طور خلاصه قطعه واشر سرسیلندر باعث آب‌بندی سطوح اتصال سرسیلندر به

بلوک سیلندر می‌شود. از طرف دیگر مانع نشت مایعات به خارج از بلوک سیلندر می‌گردد.

اگر بخواهیم کمی بیشتر توضیح دهیم جنس این قطعه از مواد نسوز و بسیار با کیفیت فولادی

می‌باشد. به خاطر نقش مهم آن که جلوگیری از قاطی شدن آب و روغن و آب بندی محفظه

احتراق می‌باشد، باید از بهترین مارک‌های شناخته شده در بازار استفاده گردد. هر چند

که این قطعه هم دارای طول عمر مفید است. می‌بایست به دلیل مستهلک شدن به

موقع تعویض گردد تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری به عمل آید.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ واشر سرسیلندر – Head Gaskets

♦ میل لنگ
این قطعه یکی از اصلی‌ترین اجزا موتورهای احتراق داخلی است. وظیفه اصلی آن

تبدیل حرکت خطی پیستون‌ها به حرکت دورانی می‌باشد. به این مفهوم که این قطعه نیرویی

که بر اثر حرکت رفت و برگشت پیستون ایجاد می‌شود را به حرکت دورانی برای چرخش و حرکت

چرخ‌ها تبدیل می‌کند. همانند میل سوپاپ، میل‌لنگ نیز یک قطعه مصرفی نیست و به

ندرت پیش می‌آید که خراب شود. خرابی این قطعه زمانی رخ می‌دهد که روغن کافی

به یاتاقان‌های میل ‌لنگ نرسد. بر اثر خشک کار کردن خودرو یاتاقان زده و میل ‌لنگ را دچار خراش و آسیب نماید.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ میل لنگ – Crankshafts
♦ میل سوپاپ
با نام دیگر به نام میل بادامک وظیفه اصلی باز و بسته کردن سوپاپ‌های ورودی و

خروجی را دارا می‌باشد. در حقیقت این قطعه توسط بادامک‌هایی که دارد، زمان باز و

بسته شدن سوپاپ‌های دود و هوا را انجام می‌دهد. سوپاپ‌های ورودی همان سوپاپ‌های ورود

سوخت و هوا به داخل سیلندر است. سوپاپ‌های خروجی همان سوپاپ‌های خروج دود از سیلندر

است. عواملی که می‌تواند به میل‌سوپاپ آسیب برساند، اُفت فشار روغن و یا کمبود

روغن در موتور خودرو می‌باشد.

خودروی شما تمیز تر باقی می ماند 
خاصیت پوشش های نانوسرامیکی تنها ماهیت محافظتی نیست. بلکه به دلیل

ساختار مولکولی و شیمیایی خاصی که دارد، از چسبیدن مواد، اشیا و ذرات ریز و درشت ممانعت

به عمل می آورد. به اصطلاح به آن خاصیت آبگریز گویند. این عملکرد منحصر به فرد به

دلیل ایجاد تغییر در ساختار مولکولی سطح خودرو می باشد. به این صورت که اجازه ورود

عوامل مخرب به منافذ رنگ بدنه ماشین داده نمی شود و از این طریق خودرو همواره تمیز

به نظر می رسد. به بیان ساده تر باید گفت که کثیفی ها جایی پیدا نمی کنند تا به آن بچسبند

و در نتیجه از بدنه خودرو به پایین می لغزند. در نهایت این که با در اختیار داشتن

چنین ویژگی منحصر به فردی هیچ ترسی از حضور در جاده ها نخواهیم داشت،

زیرا هیچ عامل مخربی به بدنه ماشین شما نخواهد چسبید.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 بر طرف ساختن نیاز به واکس خودرو 
قدیمی و سنتی ترین اقدام برای ایجاد محافظت از رنگ خودرو استفاده از

واکس های موجود در بازار است. مشکل اصلی این روش دوام و پایداری کم واکس ها،

در کنار قدرت محدود و معدود آن ها در ایجاد محافظت از خودرو است. در نتیجه اگر واکس

خودرو انتخاب ما باشد، ناچاریم سالانه چندین نوبت خودروی خود را به واکس آغشته کنیم.

حال آنکه اگر به پوشش های سرامیکی روی بیاوریم تا چندین سال به محافظت از رنگ خودرو

فکر هم نخواهیم کرد.

 مقرون به صرفه بودن

شاید در نگاه اول به دلیل پر زرق و برق بودن نام، این دیگاه ایجاد شود که استفاده از

پوشش های نانوسرامیک انتخابی است پر هزینه. درحالی که در مقایسه با

واکس مقرون به صرفه تر است. بیایید حساب و کتاب کنیم. اگر بخواهیم از واکس

استفاده کنیم در سال از یک تا 3 ماه یک بار به خرید واکس احتیاج خواهیم داشت.

یعنی هر سال 4 بار و هر بار 200 دلار هزینه خواهید کرد. در واقع سالی 800 دلار.

در 5 سال شما 4000 دلار هزینه واکس داده اید. حال آن که یک بار استفاده از

پوشش سرامیکی چند سال ماشین شما را پوشش خواهد داد. و نیاز به تجدید

در این مدت نخواهد داشت. سرامیک خودرو هزینه ای درحدود 1500 دلار در پی خواهد داشت.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ طراحی فضای داخل خودرو

در طراحی داخل اتاق خودرو باید چند جنبه مختلف مد نظر قرار گیرد تا شرایط برای

سرنشینان مطلوب باشد مهم ترین

مواد عبارتند از :

ایمنی :

برای این منظور باید نقاط نوک تیز داخل اتاق حذف گردد .فاصله سرنشین تا پنجره ها

رعایت گردد . کمربند ایمنی و کیسه هوا تعبیه گردد .

دسترسی مناسب :

سرنشینان و راننده باید به تجهیزات – کلیدها –صفحات نمایشگر و… داخل اتاق به

راحتی دسترسی داشته باشد .

دید مناسب برای راننده :

موقعیت قرار گیری راننده باید به گونه ای باشد که از دید کافی برخوردار بوده و

به محیط اطراف مسلط باشند .

ارگونومی :

وضعیت نشستن سرنشینان –شکل صندلی ها –موقعیت قرار گیری غربیلک فرمان –

دسته راهنما –دسته دنده –ترمز دستی و …باید به گونه ای باشد که بهترین شرایط

برای سرنشینان فراهم گردد و تعامل انسان با تجهیزات اطرافش در بهترین حالت باشد .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

سیستم تهویه مطبوع :

سیستم سرمایش و گرمایش خودرو –دریچه های آن قدرت فن و …باید

به گونه ای باشد که بتواند شرایط هوای داخل اتاق خودرو را همواره در وضعیت مطلوبی نگه می دارد .

تزیینات :

در خصوص تزیینات داخل اتاق خودرو علاوه بر کیفیت و دوام –زیبایی نیز دارای اهمیت

ویژه ای است .زیبایی تزیینات داخل خودرو میتواند برای مشتریان جذابیت ایجاد نماید .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

 ۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718    

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان