♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ اهمیت صافکاری و ابزار صافکاری ماشین :

اغلب صاحبان خودورو، حداقل یک بار در زندگی سراغ تعمیرگاه های صافکاری بدنه رفته اند. تعمیرگاه هایی که با ابزارهای نسبتا زیاد، سرویس های یکسان در اختیار مشتری های خود قرار می دهند.

این سرویس های یکسان هرگز نتایج یکسانی ندارند. صافکاری خودرو یکی از مشاغل بسیار حساس و تخصصی در بین مشاغل مرتبط با خودرو به شمار می رود. این حرفه که نیازمند تجربه بسیار زیاد و تسلط کامل است، ابزارهای دقیق و مهمی هم نیاز دارد.

در این مطلب برخی از اصلی ترین ابزارهای این حرفه را بررسی می کنیم. اگر صاحب خودرو هستید این بررسی به شما کمک خواهد کرد ابزارهایی که یک صافکار استفاده می کند تا به شما خدمات ارائه کند را بهتر بشناسید و بتوانید سرویس بهتری دریافت کنید.

اگر صاحب خودرو نیستید هم این بررسی شما را با یکی از مهمترین و در عین حال پولسازترین مشاغل مرتبط با خودرو بیشتر آشنا می کند. اگر می خواهید صافکار شوید، باید اول ابزارهای مورد نیاز انواع صافکاری .

صافکاری خودرو به دو حالت کلی انجام می شود :

  • ♦ صافکاری با رنگ
  • ♦ صافکاری بی رنگ

♦ صافکاری با رنگ :

ناگفته پیداست که صافکار در صافکاری بی رنگ، بدون اضافه کردن رنگ جدید به بدنه خودرو ، آسیب به وجود آمده را برطرف می کند.

این نوع صافکاری اغلب در مواردی که بدنه خودرو در اثر ضربه فرورفته کاربرد دارد.

این نوع صافکاری هزینه به مراتب کمتری دارد و در زمان کمتری هم انجام می شود اما همانطور که گفته شد در همه موارد کارساز نیست.

ممکن است در برخی موارد صافکاری بی رنگ به دلیل آسیب به رنگ خودرو، تاثیر معکوس داشته باشد.

در صافکاری بدون رنگ که صافکار آن را با تراشید بخش هایی از رنگ بدنه خودرو و رنگ آمیزی مجدد انجام می دهد، ابزارهای بیشتری هم استفاده می شود.

 

♦ ابزار صافکاری بارنگ :

♦ شاسی کش :

شاسی کشی یعنی برگرداندن شاسی آسیب دیده‌ اتومبیل به حالت اولیه. این کار  معمولا با کمک جرثقیل یا جک انجام می ‌شود. به این جرثقیل ها شاسی کش گفته می شود. وقتی شدت ضربه  تصادف به حدی زیاد باشد که ستون ‌های اصلی بدنه اتومبیل جابه جا شوند،

صافکار باید سراغ شاسی‌ کشی برود. این مرحله، جزو مراحل اولیه صافکاری با رنگ است.

♦ سمباده :

سمباده های برقی یا دستی که بسته به میزان کار مورد نیاز انتخاب می شوند،

ابزارهایی هستند که صافکار به کمک آنها بخش های آسیب دیده را تمیز میکند. برای ترمیم آسیب ابتدا بخش های آسیب دیده سمباده کاری می شود تا بعد از برگرداندن قطعا آسیب دیده به حالت اول، دوباره رنگ آمیزی شوند.

♦ دستگاه جوش :

در برخی موارد بخش هایی از بدنه خودرو در اثر ضربه از بین رفته است. اگر این بخش ها خیلی کوچک باشند به کمک دستگاه جوش ترمیم می شوند.

♦ ابزار صافکاری بدون رنگ

♦ مشتی و قالب تنه :

بدنه اتومبیل ممکن است دچار فرو رفتگی یا برآمدگی هایی شود که لازم است صافکار آن را با استفاده از ابزاری مانند مشتی و قالب تنه به شکل اول خود بازگرداند.

با پیشرفت ساخت وسایل صافکاری دیگر مشتی و قالب تنه به عنوان ابزارهای منسوخ شده هنر صافکاری شناخته می شوند .

♦ میله های صافکاری :

این میله ها به عنوان اهرم صافکاری یا اهرم های چوموک کاری هم نام برده می شود. این میله ها برای صافکاری بدون رنگ درب‌ها، کاپوت، سقف، صندوق عقب، ستون و بدنه خودرو استفاده می‌ شوند.

استفاده از اهرم های چوموک در صافکاری نیاز به تخصص بالایی دارد.

♦ میله های صافکاری بدون رنگ پی دی آر در دو نوع تولید می شوند :

♦ میله های صافکاری پی دی آر مخصوص فرو رفتگی های تیز

♦ میله های صافکاری پی دی آر مخصوص فرو رفتگی های نرم

♦ ابزار صافکاری تگرگ کش چسبی

یکی از ابزارهای صافکاری دستگاه تگرگ کش چسبی است که جزو حرفه ای ترین ابزار صافکاری

روز دنیا می باشد. این دستگاه با استفاده از چسب، گیره هایی را به بدنه فر رفته خودرو می چسباند و با اعمال فشار توسط میله ها و کشنده های فلزی شکل بدنه را به سمت خارج می کشد و فرور فتگی‌های بزرگ را برطرف می کند.

♦ هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب،

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان