آموزش ترکیب رنگ خودرو
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید
روش اول: استفاده از لامپ
برای این کار به یک لامپ کوچک ۲ ولتی نیاز دارید که با جریان ۲ یا ۳ آمپر کار کند.
میتوانید بدون سیم هم این کار را انجام دهید ولی راحتتر است که از یک تکه سیم
دو رشتهای نازک مخصوص لامپهای کوچک استفاده کنید. با چسب برق، یک سر سیم
مثبت را به ته سربی لامپ بچسبانید (این سیم معمولا روکش سفید دارد) و سر دیگر
آن را روی پایانه مثبت لامپ چسب بزنید. یک سر سیم منفی را (که روکش مشکی دارد)
به بدنه سرپیچ لامپ بچسبانید و سر دیگر را آزاد بگذارید. حالا سر آزاد سیم منفی را روی
پایانه منفی باتری بزنید. اگر لامپ کاملا روشن شود یعنی ماشین برق دزدی دارد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
بدی این روش این است که مشخص نمیکند کدام قسمت از خودرو برق میدزدد.
روش دوم: تست تخلیه باتری از نظر شدت جریان (آمپراژ)
در این روش تمام مدارهای الکتریکی مختلف را بررسی میکنیم که ببینیم کدام یک با
وجود خاموش بودن در حال استفاده از برق باتری هستند. فقط یادتان باشد مدارهای
مربوط به برخی از قابلیتهای خودرو مانند ساعت یا استریوی ماشین را که پس از
خاموشکردن خودرو همچنان روشن میمانند نیاز نیست بررسی کنید. جریان برقی که از آنها میگذرد زیاد نیست.
برای شروع، کابل منفی باتری را از پایانه منفی جدا کنید. این کابل مشکی است و
روی باتری با علامت (-) مشخص شده است. حالا پراب (میله اتصال) مشکی آمپرمتر/
مولتیمتر را به سرباتری منفی متصل کنید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
سپس پراب قرمز دستگاه را به پایانه کابل باتری که آن را جدا کردید متصل کنید.
کافی است سر میله را به حلقه فلزی کابل منفی باتری اتصال دهید.
سوکت پراب مشکی را به ورودی که در کنار آن کلمه com نوشته شده است
متصل کنید و سوکت پراب قرمز را به بالاترین ورودی آمپر (معمولا ۲۰ آمپر است و
در کنار آن کلمه Max نوشته شده است) وصل کنید. مولتی متر را روشن کنید.
روی صفحه نمایش باید عدد صفر آمپر نمایش داده شود.
حالا کلید سلکتور را روی یک شماره پایینتر بچرخانید. باز هم این کار را تکرار کنید
تا زمانی که حضور جریان برق را تشخیص دهید. اگر ماشین برق دزدی نداشته باشد،
این عدد نباید بیشتر از ۵۰ میلیآمپر شود.
اگر جریان بیشتر از این آمپر است، بدان معناست که در یک یا چند مدار الکتریکی
مشکلاتی وجود دارد. برای بررسی مدارها باید با فیوزها کار کنید. این بار باید
پرابهای مولتیمتر را با یک جفت گیره پلاستیکی روی باتری ثابت کنید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
هشدار: هنگامیکه مولتیمتر بهشکل سری به باتری وصل است، تحت
هیچ شرایطی نباید موتور خودرو، رادیو، بخاری یا هر چیز دیگری روشن
شود یا حتی درب خودرو را باز کنید. این کار ممکن است مولتیمتر را منفجر کند.
حالا برای یافتن مدار معیوب، ابتدا با جعبه فیوز زیر کاپوت شروع کنید. یکییکی فیوزها را
با یک گیره بیرون بکشید و هر بار مولتیمتر را ببینید. سپس فیوز را دوباره نصب کنید و
فیوز بعدی را بکشید. هر فیوزی که با بیرونکشیدن آن عدد آمپر به زیر حد نرمال برسد، آن مدار معیوب است.
نکته: این طبیعی است که در هنگام کشیدن هر فیوز، عدد مولتیمتر چند میلیآمپر افت کند.
به آن توجه نکنید و به دنبال افت اعدادی بیشتر از ۳.۰۳ تا ۰.۰۳ باشید.
اگر خودروی شما در زیر داشبورد سمت راننده و سمت مسافر جعبه فیوز دارد،
باید آنها را هم بررسی کنید. ابتدا مولتیمتر را از باتری جدا کنید و سپس درب
طرف راننده را باز کنید. از یک گیره یا ابزار مشابه برای فشاردادن و نگهداشتن
سوییچ درب استفاده کنید. همینکار را برای درب سمت مسافر هم انجام دهید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
بهایندلیل که در طی آزمایش با این جعبهفیوزها کار داریم و اگر دربها را بازوبسته
کنیم مدام باید مولتیمتر را جدا کنیم.
مولتیمتر را روی شیشه جلو متصل کنید که با هر فیوزی که بیرون میکشید،
بتوانید بهراحتی صفحهنمایش آن را بخوانید. همه مراحلی را که توضیح دادیم روی این فیوزها هم پیاده کنید.
روی درب جعبهفیوزها، تمام اطلاعات مربوط به مدارهای ابزارهای جانبی مختلف از جمله رادیو،
چراغها و هر چیز دیگر نوشته شده است. به این ترتیب میتوانید بفهمید کدام وسیله دارد
از ماشین برق دزدی میکند.
نمودار سیمکشی هر مدار هم در کتابچه راهنمای خودرو رسم شده است. با بررسی
آنها میتوانید بفهمید کدام بخش مشکل دارد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
روش سوم: تست تخلیه باتری از نظر افت ولتاژ
روش آمپراژ با اینکه بسیار محبوب است، بیشتر برای مدلهای قدیمی خودرو کاربرد
دارد که به یک یا دو واحد کامپیوتری مجهز بودند. در خودروهای جدید که تعداد واحدهای
کنترل بیشتر است معمولا باید ۳۰ دقیقه صبر کنید تا واحدها بهطورکامل خاموش شوند.
بااینحال باز هم ممکن است هنگام آزمایش، یکسری از واحدها را بهشکل اتفاقی فعال کنید.
همچنین اگر یکی از واحدها در حال تخلیه باتری است، قطعکردن باتری برای تست آمپراژ
باعث خاموششدن آن واحد میشود که اجازه نمیدهد منبع برق دزدی را پیدا کنید، زیرا
آن واحد ریسِت (تنظیم مجدد) میشود.
با آزمایش افت ولتاژ دیگر نگران واحدهای کامپیوتری نخواهیم بود.
این روش برای خودروهای قدیمی هم کار میکند.
برای این کار پرابهای مولتیمتر شما باید نوک تیز داشته باشند
تا به خوبی با دو نقطه کوچک پشت هر فیوز تماس پیدا کنند وگرنه ممکن است خوانش نادرستی انجام دهید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
این آزمایش افت ولتاژ را که بهدلیل افزایش مقاومت ناشی از گرمای جریان الکتریکی
در یک مدار ایجاد میشود به شما نشان میدهد.
کتابچه راهنمای خودرو را بررسی کنید که ببینید دقیقا چقدر باید منتظر بمانید تا تمام
واحدها خاموش شوند (معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است، اما در برخی اتومبیلها به ۸ ساعت زمان نیاز است).
مولتیمتر را روی مقیاس میلیولت تنظیم کرده و روشن کنید.
ابتدا افت ولتاژ را در فیوزهای مربوط به مدارهای ساعت یا استریو و بخش کامپیوتری
خودرو امتحان کنید که هر یک از آنها جریان بسیار کمی از برق را دارند. از عدد آنها
میتوانید بهعنوان مرجع استفاده کنید. دو نقطه تست پشت هر فیوز را با سر نوکتیز
پرابهای مولتیمتر تماس بدهید (فیوزها را خارج نکنید) و به صفحهنمایش نگاه کنید.
حالا با فیوزهای زیر داشبورد و زیر کاپوت این کار را انجام دهید. اگر مدارها در حال برق
دزدی نباشند افت ولتاژ روی صفر میلیولت خواهد بود. هرجا افت ولتاژ اتفاق بیفتد،
آن قطعه در حال برق دزدی است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.