♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ میل سوپاپ – Camshafts

♦ پیستون
پیستون جزئی از موتورهای رفت و برگشتی، پمپ‌ها و کمپرسورهای رفت و برگشتی،

استوانه‌های نیوماتیکی و مکانیزم‌های مشابه‌ آن است. این قطعه در داخل سیلندر قرار

می‌گیرد و حرکت رفت و برگشتی را انجام می‌دهد. پیستون بخش متحرکی است که در

داخل یک سیلندر قرار می‌گیرد. نقش پیستون در موتورها، انتقال نیرو از گازهای در حال

انبساط در داخل سیلندر به میل‌لنگ با استفاده از یک میلهٔ رابط یعنی همان شاتون است.

در پمپ‌ها و کمپرسورها، نقش پیستون برعکس شده و نیرو از میل‌لنگ به پیستون منتقل

می‌شود تا سیال داخل سیلندر را فشرده یا تخلیه نماید.

♦ پیستون – piston

♦ شمع
شمع‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم احتراق محسوب می‌شوند.

ایجاد جرقه جهت احتراق مخلوط سوخت و هوا را بر عهده دارد. وقتی شما استارت می‌زنید

باعث ایجاد جرقه‌ای در شمع‌ها شده که این خود سبب احتراق مخلوط هوا و سوخت درون

سیلندرها و در نهایت روشن شدن موتور می‌شود. تعداد شمع‌ها در هر خودرو با تعداد

سیلندرها برابر است، اگر چه که بعضی از کمپانی‌های سازنده برای هر سیلندر از دو شمع

استفاده می‌کنند. به مرور زمان شمع‌ها تحلیل رفته و کهنه می‌شوند و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

وقتی شمع‌ها تحلیل می‌روند به سختی باعث احتراق مخلوط هوا و سوخت می‌شوند.

که نتیجه این امر روشن نشدن یا بد روشن شدن موتور خودرو است. اگر یکی از شمع‌ها از

کار بیفتد ماشین کماکان روشن شده اما به سختی حرکت می‌کند. در بعضی از ماشین‌ها

تعویض شمع‌ها کاری فشرده و سخت است. گاهی مستلزم باز کردن سری شمع‌ها نیز است.

♦ شمع – spark plug

♦ تسمه تایم
تسمه تایم قطعه‌ای از جنس لاستیک است. این قطعه به صورت دندانه‌ای می‌باشد تا مانع از

لغزیدن تسمه شود. وظیفه اصلی آن اطمینان حاصل کردن از زمان‌بندی صحیح باز و بسته شدن

سوپاپ‌ها با توجه به حرکت پیستون‌ها در سیلندر است. به طور خلاصه می‌توان گفت که این

قطعه میل‌لنگ و میل‌سوپاپ را به منظور زمان‌بندی دقیق به یکدیگر متصل می‌کند. در نتیجه

تسمه تایم حرکات پایین و بالای موتور را با یکدیگر هماهنگ می‌کند. البته در حال حاضر گروهی

از خودروهای جدید در موتور به جای تسمه از زنجیر تایم استفاده می‌کنند که ماندگاری بسیار طولانی‌تری دارد.

♦ تسمه تایم – timing belt – timing chain – cambelt

♦ فلایویل
فلایویل یکی از مهم­ترین قطعات در خودرو می‌­باشد که نقش انتقال قدرت از موتور خودرو

به گیربکس را ایفا می‌­کند. فلایویل قطعه­‌ بشقاب مانند سنگینی است که به وسیله­ پیچ و

مهره به میل ­لنگ متصل شده است. وظیفه آن ذخیره و یکنواخت ساختن حرکات موتور و

همچنین دارای نشانه‌ای جهت عملکرد سنسور سرعت برای ثبت دور موتور می‌باشد.

برای این قطعه از چرخ طیار و چرخ لنگر نیز در زبان فارسی استفاده ­می­‌شود.

♦ فلایویل – flywheel

♦ شاتون
شاتون قطعه‌ای است اهرمی شکل که در موتور خودروها پیستون را به میل لنگ متصل می‌کند.

این قطعه وظیفه اتصال پیستون و میل لنگ به یکدیگر را به عهده دارد. گفته می‌شود که نیروی

خطی پیستون را به نیروی چرخشی میل لنگ تبدیل می کند. این قطعه تا حد امکان سبک

ساخته می‌شود ولی در عین حال به اندازه لازم سخت و محکم (جنس فولاد) می‌باشد.

این استحکام برای شاتون ضروری است تا ضربات ناشی از احتراق را تحمل کند.

• تاریخچه رنگ خودرو

در اوایل صنعت خودرو ، رنگ به صورت دستی اعمال می شد و برای هفته ها در دمای
اتاق خشک می شد زیرا این یک رنگ تک ماده ای بود که با تبخیر حلال خشک می شود. 
از آنجا که تولید انبوه اتومبیل باعث می شود فرآیند غیرقابل کنترل باشد ، رنگ در اجاق ها خشک شد.
 امروزه معمولاً رنگهای دو جزء (کاتالیز شده) فقط در چند ساعت یا در دمای اتاق یا در
غرفه های گرم ، توسط بازوهای روباتیک و درمان می شوند.

تا چند دهه پیش از سرب ، کروم و سایر فلزات سنگین در رنگ خودرو استفاده می شد. 

قوانین زیست محیطی این امر را ممنوع کرده است که منجر به جابجایی به رنگهای مبتنی بر آب شده است. 

تا 85٪ از رنگ لاک می تواند در هوا تبخیر شود و جو را آلوده کند. رنگ مینا برای محیط بهتر

و در اواخر قرن بیستم رنگ لاک را جایگزین کرده است.  لعاب پلی اورتان اکریلیک مبتنی بر آب ،

اکنون تقریباً به صورت جهانی به عنوان زیربنای دارای روکش فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. 

• برخورد با نور ماوراء بنفش

اگر می خواهید اتومبیل خود را از محو شدن حفظ کنید ، یک کاری که باید انجام دهید

این است که بفهمید چه چیزی باعث پژمرده شدن آن می شود. 

مشهورترین عامل ایجاد رنگ در محو شدن پرتوهای ماوراء بنفش است و این یعنی نور خورشید.

بسیاری از افراد معتقدند که این تنها علت است ، اما اینطور نیست. آلاینده ها و سایر مواد

شیمیایی و مانده های بیوشیمیایی در محو شدن نقش دارند. 

مواردی مانند آلاینده ها در هوا (برای دیدن چشم خیلی کوچک است ، اما ذرات جامد موجود

در هوا که با گذشت زمان ایجاد می شوند) ، قطرات پرنده ، نمک و حشرات همه به یک روش

یا روش دیگر در محو شدن پایان اتومبیل شما نقش دارند. 

پاک کننده های ساینده می توانند مقصر دیگری باشند. این پاک کننده ها با از بین بردن بیش

از حد طبیعی طبیعی خودرو ، تمامیت رنگ های بدنه خودرو را تهدید می کنند.

 

• مراحل و روکش ها

جتهای پاشش با فشار زیاد به سمت بدن هدایت می شوند. بدون پیش پردازش مناسب ،

تقریباً نارسایی زودرس سیستم پایان تقریباً تضمین می شود. یک روکش فسفات برای محافظت

از بدن در برابر اثرات خوردگی ضروری است و سطح آن را برای E-Coat آماده می کند.

بدنه در عملیات رنگ برقی فرو رفته است ، سپس یک ولتاژ بالا اعمال می شود. بدن به عنوان

یک کاتد عمل می کند و رنگ آن به عنوان یک آند که بر روی سطح بدن می چسبد ، کار می کند. 

این یک فرآیند نقاشی سازگار با محیط زیست است. در E-Coat که به آن رنگی نیز گفته می شود ،

میزان استفاده تقریباً 99.9٪ است و در مقایسه با سایر فرآیندهای نقاشی مقاومت اسپری نمکی برتر دارد .

اگر به هیچ وجه ممکن است سعی کنید وسایل نقلیه خود را در سایه پارک کنید. اگر قرار است

مدت طولانی در آفتاب پارک شود ، یک کاور خودرو را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که یکی از محافظت

ماوراء بنفش را به دست آورده اید.

• دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست ؟

در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارآلات دقیق مهندسی در زمینه تشخیص رنگ خودرو 

دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال یا ضخامت سنج دیجیتال رنگ است که ظاهری کوچک دارد

و براحتی قابل حمل است.

این ابزارآلات دقیق مهندسی یا همان دستگاه‌های تشخیص رنگ دیجیتال، با دقت بسیار بالا

قادر به اندازه گیری ضخامت لایه های رنگ و نمایش آن تا دقت یک هزارم میلیمتر (میکرون) میباشند.

• از بین بردن مواد شیمیایی

حداقل هر دو هفته یکبار ماشین خود را به درستی بشویید. اگر ماشین شما در معرض مواد

شیمیایی زیادی (نمک جاده ، فعالیت شدید حشرات) قرار داشته باشد ، پس احتمالاً مایل

خواهید بود که این کار را حتی بیشتر از پیش انجام دهید. 

اگر ماشین را زیاد گاراژ نگه دارید ممکن است بتوانید طولانی تر بروید اما به یاد داشته باشید

که هنوز هم در معرض مواد شیمیایی موجود در هوا قرار دارد. این مواد شیمیایی به تدریج در پایان از بین می روند. 

اگر ماشین قصد دارد مدتی در خارج از خانه بنشیند ، یک کاور خودرو ایده خوبی است. 

استفاده از یک لایه روشن روی رنگ به محافظت در برابر مواد شیمیایی و (تا حدی) اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

• از ساینده جلوگیری کنید

بسیاری از پولیش های اتومبیل دارای ساینده در آنها هستند. این به آنها امکان می دهد

هر بار که صیقل دهید ، قسمتهای ریز از انتهای آن را از بین ببرند ، و یک سطح تازه و زیبا به نظر می رسد. 

مشکل اینجاست که این پوشیدن باعث از بین رفتن تمام محافظتی است که در انتهای شما

ایجاد می شود و رنگ ها را در برابر اثرات پیری آسیب پذیرتر می کند. سعی کنید حداقل سایشی

که می توانید از آن استفاده کنید یا در صورت امکان از جلا دادن در کنار هم خودداری کنید.

• واکس اتومبیل خود

موم به شما درخشش می بخشد که رنگ جلا می گیرد. این چند مزیت نسبت به

لهستانی دارد. هیچ یک از سطوح را از طریق سایش جدا نمی کند. در عوض ، یک لایه

اضافی بر روی سطح اتومبیل شما می افزاید. 

این محافظت اضافی را فراهم می کند. مراقب باشید از اپیلاسیون بیش از حد جلوگیری کنید ،

زیرا می تواند به مرور زمان ایجاد شود و بر ظاهر خودرو تأثیر بگذارد.

شما نمی توانید وقت را احمق کنید و در نهایت با محو شدن رنگ آن ، عواقب رنگی به

شما وارد می شود. کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا این روند کند شود. 

با مراقبت مناسب می توانید ماشین خود را خیلی طولانی تر به دنبال داشته باشید.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان