♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

•اجزای سیستم سوخت رسانی گاز سوز:

هرچند که بین سیستم های سوخت رسانی گاز طبیعی با سیستم های سوخت رسانی

گاز مایع تفاوت هایی وجود دارد ولی در مجموع می توان گفت که کلیه سیستم های سوخت

رسانی گاز سوز دارای ابعاد و وجوه مشترکی می باشند.

بطوریکه در هر حال لازم است که سوخت بصورت متراکم شده و تحت فشار در یک مخزن

نگهداری شود و در هنگام استفاده از سوخت ضرورت دارد که ابتدا فشار گاز کاهش یابد.

1-مخزن گاز:

به منظور ذخیره سازی سوخت گاز نیاز به یک مخزن داریم این مخزن معمولا فلزی بوده

و به شکل استوانه ای و یا چنبره ای طراحی می شود اندازه و حجم آن نیز بستگی

به نوع خودرو و میزان مصرف سوخت آن دارد.بطوریکه هر چقدر خودرو بزرگتر

و با مصرف سوخت بالاتری باشد نیاز به مخزن بزرگتری داریم.

به منظور افزایش میزان ایمنی خودرو ضرورت دارد که کلیه پیچ ها

و اتصالات نگهدارنده مخزن خودرو در مقابل ارتعاشات مقاوم بوده 

و به راحتی شل نشوند.همچنین خود مخزن در مقابل ضربات و تنش های

وارده به اندازه مافی مقاوم بوده و از استحکام کافی برخوردار باشد. 

2-پر کن مخزن سوخت:

دریچه ورود سوخت می باشد که عملیات سوختگیری خودرو از طریق آن

انجام می گردد.این قطعه دارای یک قسمت اتصال دهنده می باشد که می توان

به گان جایگاه سوخت متصل گردیده و آب بندی شود.

3-شیر یکطرفه:

در مسیر لوله های بین پرکن و مخزن گاز قرار داده می شود.البته لازم است که

این شیر یکطرفه در نزدیکی دهانه ورودی مخزن نصب گردد تا در صورت ایجاد

هرگونه شکستگی و یا وجود ترک در لوله  ها نشتی گاز رخ ندهد.

این شیر یکطرفه به گونه ای است که در هنگام سوخت گیری اجازه ورود گاز

به مخزن داده می شود.ولی هیچ زمانی اجازه خروج گاز از مخزن امکان پذیر نمی باشد.

4-شیر دستی قطع جریان گاز:

معمولا دوعدد شیر دستی در مسیر های ورودی و خروجی مخزن گاز تعبیه می شود.

از این شیر ها برای قطع نمودن جریان گاز در مواقعی که لازم است تعمیرت انجام گردد و یا

ضرورت دارد که لوله ها ی مخزن و یا خود مخزن باز شوند استفاده می شود.

5-شیر اطمینان:

این شیر همچون یک سوپاپ اطمینان عمل میکند بطوریکه اگر فشار گاز درون مخزن از

یک واحد مشخص بالاتر رود این شیر می تواند گاز را با جریان مناسبی به خارج از مخزن هدایت

نماید.زیرا گاهی اوقات اثر بروز عواملی همچون انبساط گاز در هنگام گرم شدن فشار گاز

خیلی بیش از حد افزایش می یابد.

6-شیر قطع ناگهانی:

شیر اطمینان فقط اجازه خروج تدریجی گاز را فراهم می آورد تا بدین طریق از

افزایش بیش از حد فشار و بروز انفجار جلوگیری نماید.ولی در مواقعی همچون

تصادفات که مخزن گاز در اثر ضربه فشرده می گردد فشار گاز بصورت ناگهانی

افزایش می یابد.عملکرد این شیر به گونه ای طراحی شده است که در این مواقع 

با قطع مسیر خروج گا مانع نشت گاز و بروز آتش سوزی می گردد.

7-فشار سنج:

برای اندازه گیری فشار داخل مخزن گاز استفاده می شود.برای این منظور لازم است که

سنسور  آن درون مخزن گاز و گیج نشان دهنده آن در مقابل راننده نصب گردد. 

8-شناور:

شناور به صورت حباب پلاستیکی است که دارای یک بازوی فلزی می باشد.

این حباب پلاستیکی همراه بر روی سطح گاز مایع می ایستد.

9-رگلاتور:

قطعه ای که در مسیر خروجی مخزن گاز قرار گرفته و وظیفه آن کاهش

فشار گاز می باشد.به عبارت دیگر رگلاتور یک شیر فشار شکن می باشد

زیرا فشار گاز درون مخزن بسیار زیاد است و لازم است که قبل از ارسال

گاز به سیستم سوخت رسانی فشار آن کاهش یابد. 

10-فیلتر سوخت:

برای جلوگیری از ورود ذرات نا خالصی و آشغال به داخل سیستم سوخت رسانی

معمولا در مسیر ورود گاز به این سیستم یک فیلتر و یا صافی قرار داده می شود

تا مانع ورود آشغال گردد.

11-سیستم مخلوط کننده سوخت با هوا:

همچون بنزین باید قبل از تراکم و احتراق با هوا مخلوط گردد برای اجرای این منظور

ممکن است از یک سیستم کاربراتوری و یا یک سیستم انژکتوری استفاده شود.

12-سیستم انتخاب سوخت:

معمولا در موتور های دو گانه سوز که هم قابلیت استفاده از سوخت گاز را دارند و هم با بنزین

و یا گازوئیل کار می کنند یک کلید اتخاب سوخت وجود دارد که با این کلید می توان نوع سوخت مصرفی

خودرو را انتخاب نمود.

•تایپیت

تایپیت رابط بین میل بادامک واسبک خودرو می باشد.که یک سر آن با اسبک وسر دیگر

آن با بادامک های میل بادامک در تماس می باشد.در اثر گردش میل بادامک

تایپیت ها بر روی بادامک ها بالا و پایین رفته و باعث به حرکت در آمدن اسبک 

های خودرو می شوند.

•میل بادامک(میل سوپاپ)

میل بادامک محوری است که بر روی آن به ازای هر سوپاپ یک  بادامک وجود دارد.

با گردش میل بادامک بادامک ها نیز همواره آن به گردش در آمده و باعث به

حرکت درآمدن تایپیت ها,اسبک ها و سوپاپ ها می گردند وبدین طریق

عمل باز و بسته شدن سوپاپ های خودرو صورت می پذیرد.

در حقیقت میل بادامک وظیفه تنظیم زمان باز و بسته شدن

سوپاپ ها را بر عهده دارد. 

•تسمه تایمینگ

همانگونه که گفتیم حرکت میل بادامک توسط تسمه تایمینگ تامین می گردد. گاهی اوقات

نیز به جای تسمه از چرخدنده تایمینگ و یا زنجیر تایمینگ استفاده می شود.

تسمه تایمینگ دارای یک عمر کاری مفید می باشند بطوریکه باید پس از

پایان عمر کاری تعویض گردد.

•کارتل

طبق مطالب قبلی که گفتیم روی بلوک سیلندر موتور خودرو توسط در پوشی به نام سر سیلندر بسته میشود.

برای محفوظ نمودن زیر بلوک سیلندر نیز از پوسته ای کاسه شکل به نام کارتل استفاده می شود.

این قطعه هم محافظ قسمت زیرین موتور خودرو که میل لنگ قرار دارد,بوده و هم محل تجمع

روغن موتور خودرو می باشد. 

•دسته موتور

به منظور نصب موتور خودرو بر روی شاسی از قطعاتی به نام دسته موتور استفاده می شود.

دسته موتورها دارای دو قسمت فلزی می باشند که یکی از آنها به موتور

و دیگری به شاسی متصل می گردد.

در بین این دو قسمت فلزی نیز لاستیک فشرده استفاده می شود.

وجود این لاستیک فشرده تاثیر به سزایی در جلوگیری از انتقال ارتعاشات و لرزش موتور

به شاسی و بدنه خودرو دارد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

 

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ -03133332718– ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان