♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

 

صافکاری بدنه و شاسی با وسایل برقی –پنو ماتیکی (بادی) و هیدرولیکی

دربیشتر موارد آسیب ها ناشی از تصادفات به قدری بالا است که تمام بدنه اتومبیل معیوب میشود

در این حالت اگر شاسی و بدنه اتومبیل از هم جدا شدنی باشد شاسی از حالت فرم بودن خارج

می شود و چنانچه شاسی و بدنه یک پارچه باشد کل بدنه تغیر شکل داده است دراین حالت صافکار

–باید اول شاسی را به حالت اولیه برگرداند و این مستلزم اندازه گیری دقیق و پیدا کردن محل های

انحراف شاسی است که به چند طریق صورت می گیرد .بنابراین بهتر است اول شاسی را بشناسیم

و بعد روش پیدا کردن نقطه اثر تصادف و اصلاح آن را طبق اصول صافکاری انجام دهیم .

 ♦ شاسی خودرو

به طور کلی خودرو از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از 1-بدنه 2-موتور 3-شاسی

بدنه خودرو : بدنه خودروهای سواری تشکیل شده از قسمت های مختلفی مثل اسکلت جوشکاری شده

-درها –گلگیرها سقف –و غیره ولی بدنه خودروهای باری شامل اتاق راننده و اتاق بار است .

♦ تعریف موتور

مجموعه ای از قطعات مکانیکی است که انرزی شیمیای را به انرزی حرارتی و مکانیکی تبدیل می شود

یا به عبارت دیگر موتور دستگاهی است که با مصرف سوخت –قدرت و حرکت تولید می کند .

شاسی خودرو :شاسی در اصل یک چهار ضلعی است و از فولاد سخت به شکل ناودانی

ساخته می شود که قسمت هایی مثل موتور –سیستم انتقال قدرت –سیستم فنربندی و

سیستم ترمز و فرمان روی ان نصب می شود –مانند بسیاری از اتومبیل ها ی سواری قدیمی

مثل جیپ و کامیون و اتوبوس ها را میتوان نام برد .شاسی مستقل تشکیل شده از دو تکه آهن

ناودانی بلند که به صورت موازی ازجنس فولاد سخت ولی سبک ساخته می شود و به

وسیله دو رام در دو سر آن به یکدیگر متصل می شوند

شاسی معمولا در قسمت عقب کمی بالاتر است و این به خاطر ایجاد فضای بیشتر برای

دیفرانسیل و فنرها است .در بعضی از اتومبیل های قدیمی برای استحکام شاسی در چند

نقطه به رام های زیادتری مجهز می کند در صورتی که در اتومبیل های جدید رام های تقویتی وسطی

به کار برده نمی شود .بلکه اتاق را محکم با بست های خوب به شاسی متصل می کنند .ولی

در شاسی های سرخود در اصل جزئی از اسکلت اتاق است .برای سبک تر بودن وزن اتومبیل و

به خاطر این که نیروی محرکه آن افزایش پیدا کند .در طراحی شاسی سرخود از ورق های نازک

فلزی که ان ها را به روش شکل دادن (پروفیل )تولید می کنند .

البته قسمت هایی از شاسی باید از ورق هایی که با ضخامت بیشتری دارند مثل کف و

محوطه موتور و همچنین تکیه گاه های محورهای جلو و عقب که بیشترین نیرو و فشار بر

آن ها اعمال می شود درست می کنند .خودرو های سواری در مقایسه با خودروهای سنگین

نیروی کمی را تحمل می کنند و روی شاسی آن ها بار استاتیکی کمتری وارد می شود . بنابراین

خودروهای سواری می توانند با سرعت زیاد حرکت کنند و اصولا طراحی شاسی سرخود به همین منظور بوده است .

♦ مزایای شاسی و اتاق مستقل

هزینه های تمام شده و اجرت کار به خاطر یک جا و مستقل بودن ساخت شاسی و

اتاق و صرفه جویی در زمان می شود

 

چون تعویضات قطعات به علت خراب شدن –به وسیله پیچ و مهره است زمان و مخارج کمتری دارد .

 

♦ معایب شاسی و اتاق مستقل

به علت سنگین بودن خودرو نیروی محرکه آن برای شتاب گرفتن کمتر است

 

طراحی  ایمنی خودرو به علت سنگین بودن قطعات دشوار است و در هنگام تصادف احتمال اینکه

سرنشینان دچار حادثه شوند زیادتر است .

 

ساخت قطعات و اسکلت آن نیاز به پرس های سنگین و ماشین آلات گرانتری است .

 

به علت اتصال قطعات توسط پیچ و مهره به سر و صدای زیاد و همچنین استهلاک بیشتری دچار می شود .

♦ شاسی نیمه جدا شدنی

نوع دیگری از شاسی ها وجود دارد که آن ها را شاسی نیمه جدا شدنی گویند .

کارخانجات خودرو سازی rover برای اولین بار با خودروهایی را تولید کرده که شاسی آن ها

از دو قسمت تشکیل شده است الف :شاسی و اتاق (ثابت )ب:قسمت های جدا شدنی از شاسی .

اجزای ثابت :1- کف 2- ستون ها 3- دیواره های صندوق عقب 4- دیواره جلوی موتور .

قسمت های جدا شدنی :1- سقف خودرو 2-  گلگیرها 3- پنجره جلویی و غیره که این ها

به وسیله پیچ و مهره به قسمت ثابت بسته می شوند .

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان