کارشناسی رنگ خودرو شیراز

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

•تفاوت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری بنزینی با دیزل:

۱-یکی از مهمترین تفاوت های این دو سیستم زمان پاشش سوخت است.

بطوریکه در موتور های دیزل,عمل پاشش سوخت بعد از عمل تراکم انجام می شد

ولی در موتور های انژکتوری بنزینی,پاشش سوخت در همان مرحله مکش و قبل از تراکم انجام می پذیرد.

۲- در موتور های دیزل سیستم جرقه زنی وجود ندارد و فرآیند احتراق بصورت خود به خود و در اثر

پدیده خودسوزی رخ می دهد,ولی در موتور های بنزینی دارای سیستم انژکتور شروع فرآیند

احتراق با استفاده از عمل جرقه زنی توسط شع می باشد.به همین دلیل در موتور های دیزل,

از سوختی استفاده می شود که میل به اشتعال بالایی داشته باشد و برعکس در موتور های

بنزینی از سوختی استفاده می شود که دارای مقاومت در برابر خودسوزی زیادی است.

۳- از آنجایی که در موتور های دیزل پاشش سوخت بر روی هوای فشرده شده انجام می پذیرد,

نیاز به فشار های خیلی بالا داریم که برای این منظور لازم است از یک پمپ اولیه و یک پمپ انژکتور استفاده شود.

ولی با توجه به این که در موتور های بنزینی 

پاشش سوخت قبل از عمل تراکم انجام می شود صرفا از یک پمپ استفاده می شود و فشار

سوخت فقط تا حدود ۲الی۳ اتمسفر بالا می رود.

۴- در سیستم دیزل گاهی اقات از پمپ های ردیفی و گاهی دیگر از پمپ های آسیابی

استفاده می شود ولی در سیستم انژکتوری بنزینی,معمولا از پمپ آسیابی استفاده می شود.

•مزایای سیستم انژکتوری:

۱-عملکرد بهتر موتور:

در این سیستم با به کار گیری سنسور های مختلف پارامتر هایی همچون دور موتور

با وارد بر موتور میزان باز بودن دریچه گاز,دما و فشار در تمامی لحظات اندازه گیری 

می شود.در نهایت مقدار سوختی که قرار است توسط انژکتور به داخل محفظه 

احتراق تزریق گردد دقیقا مطابق شرایط کاری موتور بر اساس پارامتر های

اندازه گیری شده می باشد.بنا براین در این سیستم با توجه به هماهنگی

موجود بین شرایط کاری موتور و مقدار سوخت تزریق شده توسط انژکتور 

می توان شاهد عملکرد بهتر موتور بود.

۲-افزایش راندمان موتور:

هنگامی که مقدار سوخت تزریق شده به محفظه احتراق دقیقا به اندازه مورد نیاز 

باشد و زمان تزریق سوخت نیز در بهترین لحظه و متناسب با شرایط کاری

موتور انجام پذیرد واضح است که کیفیت احتراق افزایش یافته و قدرت بیشتری 

تولید می گردد.افزایش قدرت تولید شده و افزایش توان خروجی موتور به معنای افزایش

راندمان موتور خواهد بود.

۳-کاهش مصرف سوخت:

واضح است هنگامی که مقدار سوخت مورد نیاز و زمان پاشش آن دقیقا مشخص باشد

می توان سوخت را به مقدار لازم و در موقعیت مناسب تزریق نمود.با این کار از تزریق

سوخت اضافی و هدر رفتن آن جلوگیری می شود.

۴-کاهش میزان آلایندگی:

یکی از مهمترین عوامل  افزاینده میزان آلایندگی گاز های خروجی موتور خودرو وجود هیدروکربن های

نسوخته می باشد.این اتفاق هنگامی رخ می دهد که سوخت بیش از مقدار مورد نیاز و یا در زمان های

نامناسب به درون محفظه احتراق پاشش گردد.در صورتیکه در سیستم های انژکتوری با کنترل دقیق مقدار

سوخت و زمان پاشش آن از بروز این مشکل جلوگیری به عمل می آید.در نتیجه درصد هیدروکربن های

نسوخته و یا حتی نیمه سوخته در سیستم انژکتوری کمتر بوده و آلایندگی کمتری را ایجاد می نماید. 

۵-قابلیت تطابق بیشتر با شرایط کاری موتور:

کنترل مقدار سوخت تزریق شده و هم زمان پاشش آن متناسب با شرایط کاری موتور

خواهد بود هنگامی که خودرو در حال شتاب گیری های ناگهانی است و یا بار وارد به موتور

بصورت لحظه ای در حال تغییر است مقدار سوخت تزریق شده نیز متناسب با شرایط

و به سرعت تغییر می کند.و حتی باعث استارت زدن بهتر موتور در هوای سرد و شرایط

نامساعد می شود این مقدار سوخت تزریق شده دقیقا مطابق  شرایط موتور و درجه حرارت آن می باشد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-۰۳۱۳۳۳۳۲۷۱۸

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *