اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ برش و صافکاری به وسیله چرخ سمباده (سنگ زنی)

سریع ترین روش برای برش و صافکاری قطعات فلزی استفاده از سنگ سمباده های دایره ایی است.معمولی ترین کار سنگ زنی عبارتند است از تیز کردن افزار ها و بریدن و کار روی قطعات ابداده و بدون اب است.

منظور از سنگ زدن برطرف کردن ناهمواری های سطوح کار است. بیشتر کارخانجات از سنگ سمباده گردان استفاده می کنند.

معمولا چون سرعت محیطی سنگ سمباده خیلی زیاد است و بر حسب متر بر ثانیه تعیین می شود و چون روی کار اصطکاک زیادی دارد باعث سرخ شدن براده ها می شود.

از طرفی خطر شکستن و از جا در رفتن سنگ سمباده در حین کار زیاد است باید موارد ایمنی زیر را به طور دقیق در نظر گرفت که عبارتند است از:

۱_  باید در جهت مخالف لبه برنده سنگ زد در غیر این صورت باعث پلیسه می شود.

۲ _ نقدار فشار باید کم باشد تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود.

۳_  در سنگ زدن مرطوب مایع خنک کاری باید به اندازه کافی جاری باشد. اگر مایع خنک کاری به طور قطره قطره بچکد در قطعه کار ترک هایی در اثر تنش داخلی ایجاد می شود.

۴_ قبل از بستن سنگ باید توجه کرد که سنگ ترک خورده نباشد.

۵_  باید سنگ سمباده را در مورد ازمایش قرار دهید تا کاملا مطمعن شوید که در حین گردش لنگی نداشته باشد.

۶_  برای حفاظت چشم ها از عینک و محافظ های توصیه شده استفاده نمایید.

۷_  پوشش حفاظ روی سنگ سمباده همیشه باید در جای خود محکم باشد.

۸_  سنگی  که در حال گردش است نباید با دست لمس و یا روی زمین رها شود.

♦ محاسبه سرعت محیطی و تعداد گردش سنگ های سمباده

همانطور که بیان شد سرعت برحسب متر بر ثانیه  می باشدو معمولا بین ۱۵ تا ۲۵ متر بر ثانیه است. اگر سرعت محیطی سنگ سمباده را به وی  قطر سنگ را بر حسب میلی متر و تعداد دور سنگ را به ان بر حسب دور در دقیقه نشان دهیم. فرمول سرعت محیطی بر حسب متر بر ثانیه می شود.

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ روشن کردن مشعل

برای روشن کردن مشعل مراحل زیر را مورد توجه قرار دهید.

۱_ سربک مخصوص را با کمی مایل روی ورقی که ضخامت ان بین ۳ تا ۶ میلی متر باشد، روشن کنید.

۲_  شیر کپسول های اکسیژن و اسیتلن را باز نموده و فشار گاز را باتوجه به اندازه سربک تنظیم نمایید در موقع باز کردن فلکه کپسول ها نباید مقابل راگولاتور بایستند. زیرا یکی از معایب رگولاتورها این است که در هنگام جریان گاز در درون انها، امکان پرت شدن شیشه و برخورد به سر و صورت جوشکار وجود دارد. پس لازم است موقع بازکردن شیر فلکه ها در کنار باشید و به ارامی انهارا باز کنید.

۳_ معمولا گاز اکسیژن و استیلن در کپسول ها فشرده است و با فشار پر می شوند.بنابراین موقع باز کردن شیر فلکه ها دفعتا گاز وارد رگولاتور شده و به انها صدمه وارد میکند.

پس باید اول شیر کپسول اسیتلن را یک دور و شیر کپسول اکسیژن را به طور کامل باز کنید و سپس جوشکار باید برای تنظیم فشار گاز مورد نیاز را از طریق رگولاتور انجام دهد.

۴_ شیر گاز استیلن روی مشعل را به اندازه سه چهارم دور باز کرده و فندک را در فاصله حدود ۲ نیم سانتی متر انتهای سربک نگه داشته ان را روشن نمایید.

۵_ سربک را به طور دقیق قرار دهید و سعی کنید نحو صحیح قرار گرفتن ان را بیاموزید و الگو خود قرار دهید.

۶_ اگر شیر گاز استیلن به قدر کافی باز نباشد شعله با دود همراه است در این صورت باید بلافاصله شیر گاز استیلن را به اندازه ایی باز کرد تا شعله ابی و کمی متمایل به سربک شود.

روشن کردن مشعل بهتر است روی میز باشد و سربک را به طرف پایین قرار دهید در غیر این صورت ممکن است به خود و یا اطرافیان صدمه وارد شود.

۷_ برای روشن کردن مشعل هرگز نباید از شعله مشعل همکارتان استفاده کنید زیرا ممکن است باعث سوزاندن دست یا لباس همکار شوید.

۸_ زمانی که عمل جوشکاری را در فضای بسته و محدود انجام می دهید اگر مشعل خاموش شد نباید برای روشن کردن ان از فلز سرخ شده استفاده کرد.زیرا این عمل باعث می شود مقداری گاز نسوخته در فضا پخش شود و ممکن است انفجار صورت پذیرد.

۹_ همیشه به یاد داشته باشید روشن کردن مشعل در فضای باز صورت گیرد و تنظیم ان به عهده جوشکار است.

♦ دوره آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

دوره آموزشی ریکاوری رنگ خودرو

برگزاری دوره های آموزش ریکاوری رنگ خودرو شامل آموزش ریکاوری رنگ های سوخته با مواد نانو ، اجرای پولیش حرفه ای نانو (برطرف نمودن خط و خش ،رنگ مردگی ) شفاف سازی چراغ ها صفر شویی کابین و موتور با مواد نانو بدون استفاده از آب و اجرای نانو سرامیک (نانو سرامیک محافظ رنگ خودرو بوده و ایجاد خط و خش بر روی رنگ خودرو جلوگیری میکند خودرو در این حالت نیاز به کاروا ندارد در مقابل اسید و آتش مقاوم می شود).

دوره آموزش ریکاوری رنگ خودرو تحت برند نانو کار در کلیه شهر های ایران قابل ارائه میباشد

۱۰_ ممکن است شعله با صدا بسوزد. علت صدا در شعله فشار بیش از اندازه گاز هایی است که به سر مشعل وارد می شود البته چنین شعله ایی مطلوب نیست بنابراین باید ان را تنظیم کرد.

۱۱_ اگر به اصطلاح شعله پس زد علامت ان صدای زیری شبیه هیس شنیده می شود در این حالت باید فورا مشعل را خاموش کرد. تعلل در خاموش کردن موجب انفجار می شود. 

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ ویژگی های تایر

۱_ تایر بخشی از شاسی می باشد که وزن خودرو را تحمل کرده، و موجب حرکت خودرو می شود.

۲_ تنها تایری های خودرو می باشند که با سطح جاده در تماس هستند.

۳_ در سرعت های بالای خودرو، جاده های لغزنده و بار زیاد وارد بر خودرو، نقش تایر در کنترل و هدایت خودرو اهمیت بسیاری می یابد.

۴_ یکی از وظایف تایر عملکرد شبیه به فنر آن می باشد، که ضربات اولیه جاده را جذب و خنثی می نماید.

۵_ مقداری پهنای لاستیک در هدایت و فرمان پذیری خودرو، کنترل نیروهای وارد شده از طرف جاده و تحمل وزن خودرو نقش تعیین کننده ای دارد.

۶_ کیفیت ترمز کردن و شتاب گیری خودرو به نحو محسوسی به کیفیت تایر و نوع اج آن بستگی دارد.

۷_ تایر فاقد اج در مقابل نیروهای مختلفی که در هنگام شتاب گیری، ترمز کردن و دور زدن وارد می شود. نیروی چسبندگی کمتری دارد، که باعث افزایش لغزش آن می گردد. این لغزش، نیروی کششی تایر را کاهش می دهد.

۸_ تایر با چسبیدن به سطح جاده باعث افزایش کشش چرخ شده، و از سر خوردن خودرو جلوگیری می کند، در ضمن امکان شتاب گیری، ترمز کردن دور زدن مناسب را نیز فراهم می کند.

۹__ تایر در هنگام برخورد با ناهمواری های سطح جاده تغیر شکل یافته، و از انتقال ضربه حاصل از برخورد با ناهمواری ها به سرنشینان و خودرو جلوگیری می نماید.

۱۰_ چرخ و تایر یک مجموعه هستند که خرابی هر یک بر عملکرد مناسب دیگری تاثیر گذار است.

۱۱_ تایر قسمت های زیادی از صداهای مزاحم را حذف کرده، و از ورود آنها به قسمت سرنشینان خودرو جلوگیری می نماید.

♦ نیرو های وارد بر تایر

۱_ نیروی کششی: این نیرو در هنگام شتاب گیری از طرف تایر بر سطح  جاده وارد می شود.

۲_ نیروی فشاری: این نیرو در هنگام ترمز کردن از طرف جاده و شاسی بر تایر وارد می شود.

۳_ نیروی جانبی: این نیرو در هنگام دور زدن خودرو در تایر بوجود می اید، و از لغزیدن چرخ به طور عرضی جلوگیری می کند.

♦ انواع تایر بر اساس لایه گذای

دو نوع اصلی ساختار تایر که در سطح وسیعی کاربرد دارند، تایر های رادیال و بایاس می باشند.

تایر رادیال:

برای ناظر غیر حرفه ای همه ی تایرها یکسان اند. اما اگر به دقت توجه شود، خواهید دید که ساختمان تایرهای مدرن تا چه حدی برروی بهبود فرمان پذیری، راحتی سوار، کشش،سایش آج و اقتصاد سوخت، نسبت به تایر هایی که در چند سال پیش تولید می شدند، تاثیر داشته اند.

امروزه تایرهایی تولید می شوند که در ساختمان آنها پیش از ۲۰۰ ماده ی اولیه بکار رفته است، و شامل کمربندهای فولادی با ساختار پیچیده، لایه های بافته شده و الگوهای آج طراحی شده با کامپیوتر هستند. سازندگان تایر در رقابتی شدید، به دنبال طرح های رقابتی زیادی در زمینه ی عملکرد تایر و آج می باشند.

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ طراحی فضای داخل خودرو

در طراحی داخل اتاق خودرو باید چند جنبه مختلف مد نظر قرار گیرد تا شرایط برای سرنشینان مطلوب باشد مهم ترین مواد عبارتند از :

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

محل نصب پلاک باید جایی باشد که هم به خوبی در معرض دید باشد و هم مسیر جریان هوای عبوری از روی رادیاتور را مسدود نکند .معمولا محل نصب پلاک جلوی خودرو را بر روی سپر جلو و محل پلاک عقب خودرو را بر روی لبه عمودی درب صندوق عقب تعبیه می نمایند .در ضمن محل نصب پلاک مخصوصا پلاک عقب خودرو باید دارای چراغ باشد تا در تاریکی شب پلاک خودرو قابل رویت باشد .هممچنین محل نصب پلاک باید دارای ابعاد مشخصی باشد .

زیرا پلاک دارای یک اندازه استاندارد می باشد .البته این استاندارد در کشورهای مختلف متفاوت است و حتی گاهی اوقات در یک کشور با تغییر قوانین اندازه استاندارد پلاک نیز تغیر می کند .طبق استانداردهای اروپایی ابعاد صفحه پلاک باید ۱۲۰*۵۲۰ میلیمتر باشد و طبق استاندارد امریکایی ابعاد صفحه پلاک ۱۵۲*۳۰۵ میلیمتر است .

♦ طراحی فضای سرنشینان

یکی از قسمت هایی که باید در طراحی بدنه و شاسی خودرو لحاظ گردد محفظه سر نشینان می باشد اندازه این محفظه علاوه بر تعداد سرنشینان به نوع خودرو بستگی دارد استاندارد SEAg1100  به عنوان یک استاندارد مرجع –ابعاد و اندازه های مهم در محفظه سرنشینان را بر اساس نوع خودرو مشخص نموده است .

البته در این استاندارد علاوه بر ابعاد محفظه سرنشینان در خصوص ابعاد سایر قسمت های بدنه خودرو نیز توضیحاتی ارائه گردیده است .در طراحی فضای سر نشین موقعیت صندلیپدال های گاز و ترمز غربیلک فرمان صفحه زیر داشبورد بوده و بتواند شرایط ایمن و راحتی را برای سرنشین فراهم نماید .

در خودروهای سواری و اسپورت کمتر بوده و در خودرو های شاسی بلند و کامیون ها بیشتر می باشد .

محدوده اندازه ها و ارتفاع های متداول در خودرو ها که در طراحی بدنه خودرو می تواند مبنای کار قرار گیرد بدین شرح می باشد .

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ فواید استفاده از پوشش سرامیک برای بدنه خودروها

اگر از افرادی هستید که یک خودروی اسپرت و لوکس دارید و از رانندگی با اون نهایت لذت رو میبرید. حتما به این موضوع فکر کرده اید که خودروی شما تا کی می تواند همین قدر جذاب و درخشان و لوکس برایتان باقی بماند . بالاخره روزی لطمه ها و تخریب های جزئی محیطی دست به دست هم می دهند و چهره خودروی شما را دستخوش تغییرات ناخوشایند می کنند.

صنعت دیتیلینگ خودرو در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی کرده است و جدیدترین تکنولوژی اش در زمینه محافظت و ترمیم رنگ خودرو، پوشش نانو سرامیک میباشد که به عنوان بهترین لایه محافظ برای بخشهای داخلی و خارجی اتومبیل شناخته میشود. طوری که تحت هر شرایطی با هر میزان استفاده، بدنه خودروی شما مثل روز اول بدرخشد.
گروه وگاگلوبال ترکیه با ۲۰ سال سابقه به عنوان یکی از برترین شرکت های فعال در زمینه پولیش، ترمیم رنگ و پوشش محافظ سطحی خودرو میباشد، که در این راستا دو دسته محصول با کیفیت با برند وگاپرو و نانو سرامیک پروتکت را جهت  فروش و اجرای خدمات خود در کلینیک ارائه می دهد.

در ادامه به بیان دلایلی می پردازیم که افراد علاقه مند به اتومبیل؛ یا آن هایی که اصطلاحا ماشین باز می خوانیمشان باید به ایجاد پوشش های سرامیکی نگاه ویژه ای داشته باشند.

 مزیت اصلی استفاده از پوشش نانو سرامیک برای بدنه ماشین ها

۱ – بهترین راه ایجاد محافظت از رنگ خودرو
ایجاد پوشش نانو سرامیک، روی بدنه خودرو باید به منزله یک محافظ قدرتمند برای حفاظت از سطح خارجی خودرو به حساب بیاید. این پوشش نه تنها از رنگ خودرو در برابر خراش رنگ، آفتاب سوختگی، لک شدن، ضربه پرتاب اجسام و … محافظت می کند، بلکه می تواند در مقیاسی بزرگتر سلامت کلی خودرو را به ارمغان بیاورد. هر روز، می تواند روز ایجاد آسیب به خودرو باشد. تصادف، عوامل خوردگی و مواد شیمیایی مخربی که در معابر و راه های برون شهری با بدنه ماشین تماس پیدا می کنند همه و همه می توانند سبب ساز تخریب هایی شدید شوند. در چنین شرایطی وجود یک لایه سرامیکی، که از دل پیشرفت های تکنولوژیک نانو بیرون آمده می تواند صحت و سلامت خودرو را تضمین کند.

۲ – دوام و ماندگاری بالای پوشش نانو سرامیک
همانطور که می دانید پوشش های نانو سرامیکی تنها نمونه های موجود در بازار نیستند. اما بدون شک با کیفیت ترین آن ها قلمداد می شوند. این مواد سرامیکی بر خلاف نمونه های سنتی مثل واکس خودرو، در برابر شرایط اسیدی و جوی نامساعد قدرتمند عمل می کنند و با هر اتفاقی از بین نمی روند. کوتاه سخن اینکه با استفاده از پوشش های نانو سرامیکی چندین سال می توان از صحت و سلامت بدنه خودروی خود اطمینان داشت. به طور مثال اگر از واکس ماشین استفاده می کنید باید سالی چند بار آن را تجدید کنید.

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

۳_ خودروی شما تمیز تر باقی می ماند 
خاصیت پوشش های نانوسرامیکی تنها ماهیت محافظتی نیست. بلکه به دلیل ساختار مولکولی و شیمیایی خاصی که دارد، از چسبیدن مواد، اشیا و ذرات ریز و درشت ممانعت به عمل می آورد. به اصطلاح به آن خاصیت آبگریز گویند. این عملکرد منحصر به فرد به دلیل ایجاد تغییر در ساختار مولکولی سطح خودرو می باشد. به این صورت که اجازه ورود عوامل مخرب به منافذ رنگ بدنه ماشین داده نمی شود و از این طریق خودرو همواره تمیز به نظر می رسد. به بیان ساده تر باید گفت که کثیفی ها جایی پیدا نمی کنند تا به آن بچسبند و در نتیجه از بدنه خودرو به پایین می لغزند. در نهایت این که با در اختیار داشتن چنین ویژگی منحصر به فردی هیچ ترسی از حضور در جاده ها نخواهیم داشت، زیرا هیچ عامل مخربی به بدنه ماشین شما نخواهد چسبید.

۴ – بر طرف ساختن نیاز به واکس خودرو 
قدیمی و سنتی ترین اقدام برای ایجاد محافظت از رنگ خودرو استفاده از واکس های موجود در بازار است. مشکل اصلی این روش دوام و پایداری کم واکس ها، در کنار قدرت محدود و معدود آن ها در ایجاد محافظت از خودرو است. در نتیجه اگر واکس خودرو انتخاب ما باشد، ناچاریم سالانه چندین نوبت خودروی خود را به واکس آغشته کنیم. حال آنکه اگر به پوشش های سرامیکی روی بیاوریم تا چندین سال به محافظت از رنگ خودرو فکر هم نخواهیم کرد.

۵ – مقرون به صرفه بودن

شاید در نگاه اول به دلیل پر زرق و برق بودن نام، این دیگاه ایجاد شود که استفاده از پوشش های نانوسرامیک انتخابی است پر هزینه. درحالی که در مقایسه با واکس مقرون به صرفه تر است. بیایید حساب و کتاب کنیم. اگر بخواهیم از واکس استفاده کنیم در سال از یک تا ۳ ماه یک بار به خرید واکس احتیاج خواهیم داشت. یعنی هر سال ۴ بار و هر بار ۲۰۰ دلار هزینه خواهید کرد. در واقع سالی ۸۰۰ دلار. در ۵ سال شما ۴۰۰۰ دلار هزینه واکس داده اید. حال آن که یک بار استفاده از پوشش سرامیکی چند سال ماشین شما را پوشش خواهد داد. و نیاز به تجدید در این مدت نخواهد داشت. سرامیک خودرو هزینه ای درحدود ۱۵۰۰ دلار در پی خواهد داشت. کدام به صرفه است؟

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ فواید استفاده از پوشش سرامیک برای بدنه خودروها

اگر از افرادی هستید که یک خودروی اسپرت و لوکس دارید و از رانندگی با اون نهایت لذت رو میبرید. حتما به این موضوع فکر کرده اید که خودروی شما تا کی می تواند همین قدر جذاب و درخشان و لوکس برایتان باقی بماند . بالاخره روزی لطمه ها و تخریب های جزئی محیطی دست به دست هم می دهند و چهره خودروی شما را دستخوش تغییرات ناخوشایند می کنند.

صنعت دیتیلینگ خودرو در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی کرده است و جدیدترین تکنولوژی اش در زمینه محافظت و ترمیم رنگ خودرو، پوشش نانو سرامیک میباشد که به عنوان بهترین لایه محافظ برای بخشهای داخلی و خارجی اتومبیل شناخته میشود. طوری که تحت هر شرایطی با هر میزان استفاده، بدنه خودروی شما مثل روز اول بدرخشد.
گروه وگاگلوبال ترکیه با ۲۰ سال سابقه به عنوان یکی از برترین شرکت های فعال در زمینه پولیش، ترمیم رنگ و پوشش محافظ سطحی خودرو میباشد، که در این راستا دو دسته محصول با کیفیت با برند وگاپرو و نانو سرامیک پروتکت را جهت  فروش و اجرای خدمات خود در کلینیک ارائه می دهد.

در ادامه به بیان دلایلی می پردازیم که افراد علاقه مند به اتومبیل؛ یا آن هایی که اصطلاحا ماشین باز می خوانیمشان باید به ایجاد پوشش های سرامیکی نگاه ویژه ای داشته باشند.

 مزیت اصلی استفاده از پوشش نانو سرامیک برای بدنه ماشین ها

۱ – بهترین راه ایجاد محافظت از رنگ خودرو
ایجاد پوشش نانو سرامیک، روی بدنه خودرو باید به منزله یک محافظ قدرتمند برای حفاظت از سطح خارجی خودرو به حساب بیاید. این پوشش نه تنها از رنگ خودرو در برابر خراش رنگ، آفتاب سوختگی، لک شدن، ضربه پرتاب اجسام و … محافظت می کند، بلکه می تواند در مقیاسی بزرگتر سلامت کلی خودرو را به ارمغان بیاورد. هر روز، می تواند روز ایجاد آسیب به خودرو باشد. تصادف، عوامل خوردگی و مواد شیمیایی مخربی که در معابر و راه های برون شهری با بدنه ماشین تماس پیدا می کنند همه و همه می توانند سبب ساز تخریب هایی شدید شوند. در چنین شرایطی وجود یک لایه سرامیکی، که از دل پیشرفت های تکنولوژیک نانو بیرون آمده می تواند صحت و سلامت خودرو را تضمین کند.

۲ – دوام و ماندگاری بالای پوشش نانو سرامیک
همانطور که می دانید پوشش های نانو سرامیکی تنها نمونه های موجود در بازار نیستند. اما بدون شک با کیفیت ترین آن ها قلمداد می شوند. این مواد سرامیکی بر خلاف نمونه های سنتی مثل واکس خودرو، در برابر شرایط اسیدی و جوی نامساعد قدرتمند عمل می کنند و با هر اتفاقی از بین نمی روند. کوتاه سخن اینکه با استفاده از پوشش های نانو سرامیکی چندین سال می توان از صحت و سلامت بدنه خودروی خود اطمینان داشت. به طور مثال اگر از واکس ماشین استفاده می کنید باید سالی چند بار آن را تجدید کنید.

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

در چند سال اخیر با گسترش فناوری‌های مختلف در صنعت اتومبیل‌سازی، کارشناسان و متخصصان در سراسر جهان توانسته‌اند راه‌ کار‌هایی برای از بین‌بردن لکه‌ها و بر طرف کردن خط و خش‌های بوجود آمده بر روی بدنه خودرو‌ها ابداع کنند که عمومی‌ترین آن‌ها استفاده از پولیش و واکس مخصوص اتومبیل‌ها است برای مدت هایی مدید، بهترین روش برای محافظت از رنگ خودرو در برابر شرایط مخرب محیطی، استفاده از واکس خودرو بود. هرچند در مورد واکسها اگر با درجه کیفیت بالا و به صورت مناسب استفاده می شدند، تا حد قابل قبولی جواب می داد.اما محدودیت هایی هم وجود داشت. نسل جدیدی از پوشش های محافظ خودرو در حال جایگزینی با واکس هستند. در ادامه نگاهی دقیق تر به جزییات پروسه این تغییر و جایگزینی می پردازیم.

 

♦ آخرین پیشرفت ها در زمینه محافظت از رنگ خودرو

هنگامی که مالک یک اتومبیل، عبارت لایه محافظ رنگ خودرو، یا پوشش رنگ خودرو را می شنود، ذهنش به طرف لایه ای از تفلون، یا به طور کلی یک لایه محافظ الحاقی معطوف می شود. حال آن که در این جا منظور از محافظت سطحی، ایجاد ساختاری مولکولی است که ماده ای پدید می آورد، غیر قابل نفوذ در برابر عوامل مخرب محیطی و در نتیجه، دارای حداقل آسیب پذیری . این پوشش های اینچنینی که به پوشش های سرامیکی هم مشهور هستند، با استفاده از تکنولوژی نانو به پر کردن حفره های سطحی بدنه خودرو مبادرت می ورزند و بدنه ای شفاف و آینه ای پدید می آورند.

شایان توجه است؛ هنگامی که از پوشش سرامیکی فوق سخن می گوییم؛ منظورمان سرامیکی است که با استفاده از تکنولوژی نانو با بهترین کیفیت تولید شده است و اگر توسط افراد متخصص روی خودروی شما اعمال و نصب شود می تواند برای مدتها محافظت از خودروی شما را تضمین کند. به طور دقیق باید گفت محافظت در برابر اشعه ی UV و شرایط نامساعد جوی و محیطی همه و همه در اثر استفاده از این پوشش سرامیکی محقق خواهند گشت.

خاصیت منحصر به فرد دیگری که می توان برای این پوشش ها برشمرد super hydrophobic و همچنین anti-graffiti می باشند. به این معنی که اگر مایعی بخواهد به سطح خودروی شما بچسبد و سبب ساز آسیب شود؛ با وجود این لایه سرامیکی، بدنه چسبندگی ندارد و به راحتی مایع از سطح جدا میشود و می افتد. به واقع با اندکی تلاش تمامی مواد اضافی و زاید خودرو از بین خواهند رفت. کلام آخر این که خودروی شما دیرتر کثیف خواهد شد و هنگام کثیفی به راحتی تمیز می شود. علاوه بر حل و مرتفع ساختن این مشکلات ساده، وجود لایه ی سرامیکی در برابر مواد مخرب شیمیایی و حتی برخوردهای سنگین؛ از بدنه ی خودروی شما محافظتی قدرتمندانه نمایش می دهد.

همان طور که می دانید؛ هنگامی که از پوشش های سرامیکی استفاده می کنیم نتیجه کارمان شبیه استفاده از واکس ها نیست و به این معنی نیست که ما تنها یک لایه روی بدنه و رنگ خودرو قرار دهیم؛ بلکه در رنگ بدنه ی خودرو تغییرات ساختاری و مولکولی ایجاد می کنیم. این امر دوام و ماندگاری پوشش سرامیکی روی بدنه اتومبیل را افزایش داده و همچنین سبب ساز ارتقای عملکرد محافظتی می شود.

باید گفت که این پوشش های سرامیکی توسط سازمان SGS مجوز دریافت کرده اند و این سازمان بزرگترین تشکیلات مسئول در برابر آزمایشات مربوط به تولیدات شرکت ها و کارخانه ها است.

نحوه ایجاد این لایه سرامیکی با ساختار مذکور، به این شکل است که یک ماده پلیمری با دست روی بدنه خودرو مالیده می شود و این ماده در اثر فعل و انفعالات شیمیایی که با رنگ کارخانه ای خودرو انجام میدهد، لایه ای مقاوم، و سخت جهت محافظت از رنگ در برابر عوامل خارجی بر روی بدنه ایجاد خواهد کرد. علاوه بر زیبایی و درخشش فول العاده ظاهری که ایجاد می کند. برای دیدن نمونه کارهای انجام شده در کلینیک وگا می توانید به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید.

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ نکات اساسی در طراحی بدنه خودرو

در نگاه اول اتاق و بدنه خودرو مجموعه ای ساده به نظر می آید که طراحی و ساخت آن بسیار راحت و بدون نکته است ولی واقعیت چیز دیگری می باشد .زیرا اولا بدنه خودرو نیز دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و مواردی وجود دارد که اگر در طراحی بدنه به آنها توجه نشود آن طرح نمی تواند طرحی کامل و جامع باشد .ثانیا یک اصل کلی در طراحی وجود دارد و آن اینکه هر چقدر ابعاد بیشتری برای انجام یک طرح در نظر گرفته شود .آن طرح جامع تر و دقیق تر میباشد .بر عکس اگر در یک طراحی تکات خاصی از قلم بیافتد و در نظر گرفته نشود ممکن است تا اشاره ای به مهمترین مواردی که لازم است در طراحی اتاق در نظر گرفته شود  این موارد عبارتند از:

۱ – باید تا حد ممکن در ساخت اتاق و بدنه از سازه های سبک و توخالی و درعین حال مقاوم استفاده گردد تا مانع افزایش وزن خودرو شود زیرا سنگین شدن وزن خودرو مشکلاتی را به دنبال دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش مصرف سوخت می باشد.

۲ – در جاهای که نیاز به استحکام بیشتری داریم سعی گردد به جای استفاده از ورق های ضخیم تر – افزایش استحکام را از طریق ایجاد تغییر فرم های مو ضعی در ورق بوجود آوریم و در صورت نیاز از پروفیل های تقویتی استفاده نماییم

۳ – از آنجایی که خودرو به صورت یک مجموعه دینامیکی بوده و دائما در حال ارتعاش و لرزش می باشد .برای اتصال بین ورق ها و قطعات بدنه نبایستی از جوش های دارای ساختار خشک و شکننده همچون جوش برق استفاده شود و توصیه می گردد برای اتصالات اصلی همچون کلاف ها و ستون ها از جوش co2 و در سایر موارد برای اتصال ورق ها از نقطه جوش استفاده گردد .زیرا نقطه جوش ها در مقابل ارتعاشات دارای مقاومت خوبی هستند .

۴ – در طراحی شکل قطعات و نحوه اتصال آنها به یکدیگر بایستی توجه داشت که محل جوش و اتصال دو قطعه به یکدیگر در نقاطی که دچار تمرکز تنش هستند و یا نیروی زیادی به آنجا وارد می شود قرار نگیرد .زیرا در این صورت احتمال شکست جوش به شدت افزایش می یابد .

۵ – در طراحی قطعات لازم است که برای کلیه قطعات و مجموعه ها مخصوصا قطعات حساس تحلیل تنش انجام پذیرد .بر اساس این تحلیل ها و با توجه به نیرو و گشتاورهایی که در نقاط مختلف بدنه خودرو وارد می شود می توان استحکام تمامی نقاط بدنه خودرو را بررسی نمود و اگر در نقطه ای اتاق دچار ضعف استحکامی است می توان با استفاده از پروفیل های تقویتی –فرم دادن به ورق و یا با افزایش ضخامت ورق مشکل را بر طرف نمود .

۶ – بایستی بر روی اتاق یک تحلیل ارتعاشی نیز صورت پذیرد و فرکانس طبیعی اتاق محاسبه گردد زیرا در غیر اینصورت ممکن است فرکانس طبیعی اتاق به طور اتفاقی در محدوده فرکانس ارتعاشات و لرزش های وارد بر خودرو قرار گرفته و باعث ایجاد پدیده تشدید و یا رزونانس گردد.این لرزش های شدید میتواند باعث ایجاد سرو صدا شده و آرامش سر نشینان را بر هم زند از سوی دیگر می تواند باعث شکست جوش و سایر اتصالات گردیده و عمر قطعات را کاهش دهد .

 

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه