♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
دلایل رایج ریپ زدن ماشین چیست؟
۱. مشکل در سیستم اگزوز
سیستم اگزوز، از طریق منیفولد (چندراهه) اگزوز، گازهای خروجی را از سرسیلندر
جمع میکند و مانند یک قیف، این گازها را بهسمت بیرون از سیلندرها هدایت میکند.
در آنجا، گازها از طریق لوله جلویی آزاد میشوند و به مبدل کاتالیزوری انتقال مییابند.
مبدل کاتالیزوری با حذف عناصر مضر گازها مانند مونوکسید کربن و مونوکسید هیدروژن،
آنها را به گازهای بیاثر تبدیل میکند.
در نهایت این گازها به انبار اگزوز (صداخفهکن) منتقل میشوند که صدای خروج آنها
را کاهش میدهد و سپس از طریق لوله اگزوز بیرون میفرستد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۲. مشکل در سیستم سوخت
سیستم سوخت، وظیفه ذخیره و تأمین سوخت خودرو را برای کارکردن موتور برعهده دارد.
ابتدا سوخت با هوا مخلوط میشود، به ذرات ریز اتمی تبدیل شده و در نهایت تبخیر میشود.
این فرایند در سیستم ورودی موتور اتفاق میافتد. سپس این مخلوط در سیلندر موتور فشرده
و مشتعل میشود و انرژی حرکتی موردنیاز پیستونها را فراهم میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
علل ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف
حالا بیایید علل مشکلاتی را که در این دو سیستم ایجاد شده و به ریپ زدن ماشین منجر میشود بررسی کنیم.
۱. نشتی در منیفولد (چندراهه) اگزوز
اگر منیفولد اگزوز که گازهای خروجی را جمع میکند نشتی داشته باشد، میتواند
باعث ریپ زدن ماشین شود. در این وضعیت صدای موتور افزایش مییابد، چراغ چک
روشن میشود و عملکرد اگزوز ضعیف خواهد بود. اگر منیفولد اگزوز ترک خوردگی یا
نشتی داشته باشد، رانندگی با آن بسیار خطرناک است، زیرا گازهای داغ فرّار میتوانند
اجزای پلاستیکی اطراف خروجی را ذوب کنند. حتی ممکن است دود اگزوز وارد کابین خودرو شود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
برای رفع مشکل اگزوز ماشین، باید آن را به تعمیرگاه ببرید. درآنجا منیفولد اگزوز را تعمیر یا
تعویض خواهند کرد. هر چند تعمیر آن موقت است و بهزودی باید آن را عوض کنید.
۲. خرابی مبدل کاتالیزوری
اگر موتور ریپ میزند یا بد کار میکند و همزمان بوی تخممرغ گندیده به مشامتان میرسد،
مشکل از مبدل کاتالیزوری است. در بیشتر مواقع چراغ چک هم روشن میشود.
وقتی مبدل خراب میشود، نمیتواند هیدروکربنهای موجود در اگزوز را بسوزاند و بنابراین
گوگردی را که موتور آزاد کرده است از بین نمیبرد. به همین دلیل بوی شدید تخممرغ فاسد
را حس میکنید. در ابتدا با خرابی مبدل ماشن فقط ریپ میزند، اما درنهایت با مسدود
شدن کامل آن، دیگر ماشین روشن نمیشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۳. خرابی سنسورهای اکسیژن
سنسورهای اکسیژن میزان غلیظ یا رقیق بودن گازهای خروجی را وقتی
که از محفظه احتراق خارج میشوند، اندازهگیری میکنند. سیستم رایانه
اتومبیل از این اطلاعات برای تنظیم میزان سوخت وارد شده به موتور استفاده میکند.
اگر سنسور کثیف باشد یا از کار بیفتد، سوخت زیاد یا خیلی کم وارد موتور میشود و باعث ریپ زدن آن میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
سنسورهای اکسیژن باید بهطور مرتب عوض شوند. اگر ریپ زدن به این دلیل باشد،
فقط کافی است سنسورها را تمیز کنید یا اگر زیاد آسیب دیدهاند، آنها را تعویض کنید.
۴. انژکتورهای کثیف
انژکتورهای سوخت، سوخت را بهداخل سیلندرها اسپری یا پاشش میکنند.
این سوخت با هوا مخلوط شده و مشتعل میشود. نازلهای انژکتور سوخت
با گذشت زمان مسدود میشوند و باعث ریپ زدن ماشین میشوند. اگر مشکل
از انژکتور باشد، معمولا ماشین بهخوبی شتاب نمیگیرد و به اصطلاح ماشین جان ندارد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
اگر زود به آن رسیدگی کنید، میتوان با تمیزکردن انژکتورها مشکل را برطرف کرد.
در غیر این صورت، باید آنها را تعویض کنید.
۵. شمعهای معیوب یا کثیف
شمع باعث اشتعال سوخت در محفظه احتراق میشود. اگر درست کار نکند یا کثیف باشد،
بهخوبی نمیتواند سوخت را مشتعل کند و ماشین به بدسوزی میافتد یا ریپ میزند.
سرشاخههای شمع باید مرتب تمیز و هر از گاهی تعویض شوند.
اگر شمعها هنوز فرسوده نشدهاند میتوان با تمیزکردن آنها مشکل را رفع کرد. اگر نه، باید آنها را تعویض کنید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۶. سنسور جریان هوای کثیف
این سنسور میزان هوایی را که به سیستم انژکتوری سوخت وارد میشود
اندازهگیری میکند. این اطلاعات به رایانه اتومبیل منتقل میشوند و رایانه
تشخیص میدهد که مقدار مناسب سوخت که باید به محفظه احتراق برسد
چقدر است. اگر این سنسورها کثیف شده باشند، اطلاعات اشتباه را به رایانه
ارسال میکنند و بنابراین نسبت مخلوط هوا به سوخت بهدرستی تنظیم نمیشود.
در این شرایط ممکن است مخلوط زیاد رقیق یا غلیظ باشد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۷. نشت در سیستم خلاء
خودرو معمولا یک مجموعه از شیلنگهای خلاء دارد که با گذشت زمان ممکن است
فرسوده شده و نشت کنند. نشتی در سیستم خلاء خودرو، به بد کار کردن یا ریپ
زدن ماشین منجر میشود. دلیلش این است که مخلوط سوخت و هوا ممکن است خیلی غلیظ یا رقیق باشد.
اینها دلایلی بودند که معمولا در هر شرایطی که ماشین ریپ میزند، مخصوصا
در هنگامی که شتاب میگیرید یا سرعتتان را بالا میبرید، ممکن یک یا چند مورد از آنها در آن دخیل باشند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
دلایل رایج ریپ زدن ماشین در هنگام روشن کردن
اما دلایل دیگری هم وجود دارند که بیشتر زمانی که تازه ماشین را استارت زدهاید و
روشن کردهاید باعث ریپ زدن ماشین میشوند. در زیر به چند مورد از این دلایل اشاره میکنیم:
۱. وجود رطوبت در درپوش دلکو
وقتی فقط در آبوهوای بارانی ماشین را روشن میکنید و ماشین ریپ میزند،
احتمالا در درپوش دلکوی آن رطوبت وجود دارد. این رطوبت در عملکرد سیستم احتراق اختلال ایجاد میکند.
صبر کنید تا درپوش دلکو خشک شود یا اینکه با پارچه آن را خشک کنید. برای جلوگیری
از این مشکل، حتیالامکان سعی کنید وقتی باران میبارد ماشین را جایی سرپوشیده پارک کنید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۲. آسیبدیدگی تسمه تایم
کاپوت را بالا بزنید و تسمه تایم را بررسی کنید. تسمه تایم قطعهای بسیار مهم
در ماشین است، اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، ماشین روشن نمیشود
یا ریپ میزند. اگر آسیب دیده باشد باید تعویضش کنید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۳. کویل معیوب
اگر کویل ماشین مشکل داشته باشد یا جریان کافی را برای وایر شمع تأمین نکند،
باعث میشود ماشین در هنگام استارت زدن ریپ بزند.
۴. فیلترهای سوخت کهنه
اگر مرتبا فیلترهای سوخت را عوض نکنید، دیگر کارآیی همیشگی را نخواهند داشت.
فیلترها اجازه نمیدهند ذرات گردوغبار و زنگزدگی به سیستم سوخت وارد شود.
بنابراین اگر نتوانند کار خود را بهدرستی انجام دهند، باعث خرابی پمپ سوخت و
انژکتورهای سوخت میشوند که ریپ زدن ماشین را بعد از استارت در پی خواهد داشت.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
در این نوشته سعی کردیم شما را با عمده دلایل ریپ زدن خودرو آشنا کنیم که
با شناخت آنها، بتوانید سریعا مشکل را برطرف کنید. اما توجه داشته باشید در
مواجه با مشکلاتی چون روشن شدن چراغ چک و یا این مشکل، چنانچه نتوانستید
آن را برطرف کنید، باید به نزدیکترین تعمیرگاه مراجعه کرده تا از بروز هزینههای سنگین جلوگیری کنید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718