اموزش نقاشی رنگ خودرو

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ تاریخچه خودرو

خودرو به وسیله نقلیه چرخداری گفته می شود که موتور خودرو را حمل کرده

و بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود قادر به حرکت باشد

شاید بتوان اولین ایده مکتوب در مورد وسیله نقلیه ای که بدون نیروی انسان یا

حیوانات قادر به حرکت باشد را در ایلیاد اثر هومر یافت .در قسمتی از رمان هفاستوس

(خدای آتش و فلز کاری )یک سه چرخه متحرک می سازد و از ان برای جابجایی

استفاده می کند .شش هزار سال به طول انجامید تا رویای ساخت این وسیله به واقعیت بپیوندد.

 

در عالم واقع این وسیله برای اولین بار در سال ۱۶۷۸ توسط پدر فردیناند

فربیست مبلغ مسیحی بلزیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط نیروی

بخار کار می کرد .این خودرواولیه ۶۵ سا نتی متر طول داشت و به عنوان وسیله

سرگرمی برای امپراطور چین ساخته شده  بود .اولین اتومبیل واقعی با نیروی بخار

که برای جابجایی انسان و بار بکار گرفته شد در سال ۱۷۶۷توسط

نیکلاس جوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد .خودرو کان می توانست

۴ تن بار به همرا ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت در اورد .

اولین تصادف خودرویی جهان نیز با این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتاد.

 

شاسی و بدنه

نگهداشتن کلیه ی اجزای خودرو را بر عهده دارد .به گونه ای که بسیاری از

اجزاءهمچون موتور-گیریبکس و بعضی از تجهیزات جانبی برای تثبیت موقعیت شان

به صورت صلب به شاسی متصل می گردند و بعضی از اجزاء کثل اکسل ها –چرخ ها

و مکانیزم فرمان توسط فنر بندی (سیستم تعلیق )به شاسی متصل می شوند .

اتاق نیز که وظیفه حمل سرنشینان را بر عهده دارد یا به همراه شاسی یک

مجموعه یکپارچه را تشکیل می دهد و یا مجموعه ای مجزا می باشد که به شاسی متصل گردیده است .

۱-۲- انواع شاسی و بدنه :

مجموعه شاسی و بدنه می تواند به یکی از حالت های زیر باشد :

شاسی و بدنه یکپارچه :

در اکثر خودروهای سواری – قسمت شاسی به اتاق متصل بوده و با هم

مجموعه ی واحدی را تشکیل می دهند . دراین حالت مجموعه ی اتاق و شاسی

فقط بایستی وزن سرنشینان و وسایل تزئیناتی داخل اتاق –همچون

صندلی ها را تحمل نمایند .بنابراین نیروی زیادی بر کف شاسی وارد نمی شود .

در چنین مواردی شاسی از ورق هایی تشکیل شده است که به منظور

افزایش استحکام آن بر روی ورق ها تغییر شکل ها و برجستگی ها باعث

تجزیهی نیروهای وارد بر ورق به مولفه هایی در جهات مختلف می شوند .

در نتیجه میزان تنش های وارده در یک نقطه خاص کاهش خواهد یافت .

گاهی اوقات نیز برای افزایش استحکام ورق کف اتاق از پروفیل های تقویت کننده

در زیر از آن استفاده می شود .ولی در برخی دیگر از خودروها برای ورق کف

از ورق هایی با ضخامت بیشتر (در حدود ۲ میلیمتر)استفاده شده است .

 

ورق های کف در شاسی های یکپارچه به عنوان شاسی خودرو محسوب می گردد .

این ورق ها توسط جوش به ستون ها و دیواره های اتاق متصل می گردند و مجموعه ای

یکپارچه را پدید می آورند.دراین حالت به دلیل عدم وجود شاسی مجزا –وزن خودرو

کمتر شده و شاهد کاهش مصرف سوخت هستیم همچنین کاهش وزن باعث می گردد

که قدرت بیشتری از موتور صرف شتاب دهی به خودرو شود .از سوی دیگر دراین

مدل شاسی –قابلیت جذب انرژی

در هنگام تصادف زیاد بوده و انرزی ناشی از ضربه یبرخورد صرف تغییر

شکل ورقه ها شده و از انتقال این انرزی به سرنشینان جلوگیری می نماید .

 

۲-شاسی و بدنه مجزا (جدا شدنی )

در خودروهای سنگین همچون اتوبوس و کامیون ها که وزن زیادی به شاسی وارد می شود

لازم است یک شاسی مجزا که از استحکام کافی برخوردار است وجود داشته باشد .

دراین حالت شاسی یک اسکلت بندی فلزی بسیار محکمی است که کاملا از اتاق

مجزا بوده و مجموعه ی اتاق نیز همچون سایر مجموعه ها بر روی شاسی نصب می گردد .

اسکلت شاسی از اتصال پروفیل های و تیرهای فولادی با سطح مقطع I شکل –قوطی

نبشی یا ناودانی به یکدیگر تشکیل یافته است و می تئاند به شکل های مختلفی باشد .

در یکی از متداول ترین اشکال اسکلت بندی شاسی –دو تیر طولی در طرفین خودرو وجود

دارد که توسط رام های عرضی به یکدیگر متصل گردیده اند .

 

به این نوع شاسی مدل نردبانی گفته می شود . همچنین گاهی اوقات از مدل های

دیگری همچون ضربدری (شکل X) جناغی و یا مدل های اتصالی دیگر استفاده می شود .

توجه داشته باشید که لازم است شاسی دارای انعطاف پذیری مناسبی باشد تا بتواند

در برابر تنش های پیچشی که دراثر عبور چرخ ها از روی ناهمواری های جاده و یا در اثر

عوامل دیگر ایجاد می گردد از خود مقاومتی مطلوب نشان دهد .به همین دلیل معمولا

برای اتصال اجزای این نوع شاسی ها که دارای ابعاد بزرگی می باشند از اتصالات

پیچی و یا پرچی استفاده می شود وتا حد ممکن از بکارگیری اتصالات جوشی به

دلیل ترد و شکننده بودن اجتناب می گردد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -۰۳۱۳۴۴۱۷۸۸۷۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-۰۳۱۳۳۳۳۲۷۱۸    

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *