اموزش رفع آفتاب سوختگی رنگ خودرو

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ پیستون
پیستون جزئی از موتورهای رفت و برگشتی، پمپ‌ها و کمپرسورهای رفت و برگشتی،

استوانه‌های نیوماتیکی و مکانیزم‌های مشابه‌ آن است. این قطعه در داخل سیلندر قرار

می‌گیرد و حرکت رفت و برگشتی را انجام می‌دهد. پیستون بخش متحرکی است که در

داخل یک سیلندر قرار می‌گیرد. نقش پیستون در موتورها، انتقال نیرو از گازهای در حال

انبساط در داخل سیلندر به میل‌لنگ با استفاده از یک میلهٔ رابط یعنی همان شاتون است.

در پمپ‌ها و کمپرسورها، نقش پیستون برعکس شده و نیرو از میل‌لنگ به پیستون منتقل

می‌شود تا سیال داخل سیلندر را فشرده یا تخلیه نماید.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ پیستون – piston

♦ شمع
شمع‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم احتراق محسوب می‌شوند.

ایجاد جرقه جهت احتراق مخلوط سوخت و هوا را بر عهده دارد. وقتی شما استارت می‌زنید

باعث ایجاد جرقه‌ای در شمع‌ها شده که این خود سبب احتراق مخلوط هوا و سوخت درون

سیلندرها و در نهایت روشن شدن موتور می‌شود. تعداد شمع‌ها در هر خودرو با تعداد سیلندرها

برابر است، اگر چه که بعضی از کمپانی‌های سازنده برای هر سیلندر از دو شمع استفاده می‌کنند.

به مرور زمان شمع‌ها تحلیل رفته و کهنه می‌شوند و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. وقتی شمع‌ها

تحلیل می‌روند به سختی باعث احتراق مخلوط هوا و سوخت می‌شوند. که نتیجه این امر روشن

نشدن یا بد روشن شدن موتور خودرو است. اگر یکی از شمع‌ها از کار بیفتد ماشین کماکان روشن

شده اما به سختی حرکت می‌کند. در بعضی از ماشین‌ها تعویض شمع‌ها کاری فشرده و سخت است.

گاهی مستلزم باز کردن سری شمع‌ها نیز است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ شمع – spark plug

♦ تسمه تایم
تسمه تایم قطعه‌ای از جنس لاستیک است. این قطعه به صورت دندانه‌ای می‌باشد تا

مانع از لغزیدن تسمه شود. وظیفه اصلی آن اطمینان حاصل کردن از زمان‌بندی صحیح باز

و بسته شدن سوپاپ‌ها با توجه به حرکت پیستون‌ها در سیلندر است. به طور خلاصه می‌توان

گفت که این قطعه میل‌لنگ و میل‌سوپاپ را به منظور زمان‌بندی دقیق به یکدیگر متصل می‌کند.

در نتیجه تسمه تایم حرکات پایین و بالای موتور را با یکدیگر هماهنگ می‌کند. البته در حال

حاضر گروهی از خودروهای جدید در موتور به جای تسمه از زنجیر تایم استفاده می‌کنند

که ماندگاری بسیار طولانی‌تری دارد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ تسمه تایم – timing belt – timing chain – cambelt

♦ فلایویل
فلایویل یکی از مهم­ترین قطعات در خودرو می‌­باشد که نقش انتقال قدرت از موتور خودرو به

گیربکس را ایفا می‌­کند. فلایویل قطعه­‌ بشقاب مانند سنگینی است که به وسیله­ پیچ و مهره

به میل ­لنگ متصل شده است. وظیفه آن ذخیره و یکنواخت ساختن حرکات موتور و همچنین

دارای نشانه‌ای جهت عملکرد سنسور سرعت برای ثبت دور موتور می‌باشد. برای این قطعه

از چرخ طیار و چرخ لنگر نیز در زبان فارسی استفاده ­می­‌شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ فلایویل – flywheel

♦ شاتون
شاتون قطعه‌ای است اهرمی شکل که در موتور خودروها پیستون را به میل لنگ متصل می‌کند.

این قطعه وظیفه اتصال پیستون و میل لنگ به یکدیگر را به عهده دارد. گفته می‌شود که نیروی

خطی پیستون را به نیروی چرخشی میل لنگ تبدیل می کند. این قطعه تا حد امکان سبک

ساخته می‌شود ولی در عین حال به اندازه لازم سخت و محکم (جنس فولاد) می‌باشد.

این استحکام برای شاتون ضروری است تا ضربات ناشی از احتراق را تحمل کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *