اموزش ترکیب رنگ خودرو

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

چرا موتور کاربراتوری در هوای سرد نیاز به ساسات دارد؟

 در هوای سرد سوختی که توسط کاربراتور به صورت مخلوط در هوا وارد سیلندر می‌شود،

در مسیر سرد منیفولد ورودی و در تماس با دیواره سرد کاربراتور تقطیر شده و در نتیجه

سوخت کافی به موتور نمی‌رسد. در این زمان نیاز به مخلوط غلیظ‌تر با درصد سوخت

بالاتر نیاز است تا پس از فرایند عبور از مسیرهای سرد، همچنان غلظت مناسب برای

عملکرد بهینه موتور را داشته باشد. این نیاز تنها برای شروع به کار موتور در هوای سرد

ضروری است. چرا که پس از روشن شدن موتور و آغاز احتراق‌های پی‌ در پی دمای آن

بالا رفته و سرمای محیط تاثیری بر مخلوط سوخت و گاز و غلظت آن نخواهد داشت.

بنابراین تنها لازم است که ساسات برای مدت کوتاهی مسیر ورود هوا به کاربراتور را بسته نگه دارد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

با فعال شدن ساسات، کاربراتور، مخلوط مورد نیاز سیلندر را به صورت بخار خشک

که حالت ایده‌آل موتور در این شرایط است به سیلندر رسانده و احتراق مناسب

با انرژی کافی برای شروع به کار موتور اتفاق می‌افتد. در واقع بسته ماندن این

درچه توسط ساسات که بالای ونتوری ثابت کاربراتور قرار دارد، مکش سوخت

کاربراتور را افزایش داده و مخلوط غلیظ‌تری را در اختیار موتور قرار می‌دهد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

انواع ساسات

باز و بسته شدن دریچه هوای کاربراتور بصورت مکانیکی یا خودکار کنترل می شود.

به این معنی که ساسات دو نوع مکانیکی و خودکار دارد. البته که استفاده از این

قطعه در حال حاضر منسوخ شده است اما همچنان شاهد نوع خودکار آن در خودروهای

کاربراتوری جدید‌تر هستیم. اما نوع مکانیکی را تنها می‌توان در نسخه‌های بسیار قدیمی‌تر

مانند پیکان دید. روند کار و اجزای این دو نوع ساسات به شرح زیر است.

۱. ساسات مکانیکی

در این نوع، بستن دریچه هوای کاربراتور به صورت دستی و با اختیار راننده انجام می‌شود.

به این ترتیب که در این سیستم دکمه‌ای روی داشبورد خودرو تعبیه می‌شد که به دریچه

ساسات متصل بود. با کشیدن این دکمه، ساسات بسته شده و مسیر هوای ورودی به

کاربراتور مسدود می‌شد. با استارت خوردن و شروع به کار موتور، راننده دکمه ساسات

را رها می‌کرد و دریچه هوای کاربراتور برای ادامه کار عادی موتور باز می‌شد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

۲. ساسات خودکار

امروزه در تمام خودروهای کاربراتوری ( هرچند محدود) از ساسات‌های خودکار استفاده می‌شود.

این ساسات‌های فعالیت خود را با تنظیمات صورت گرفته در منیفولد خروجی و ورودی انجام می‌دهند.

اجزای این نوع ساسات عبارتند از:

  • پوسته
  • پیستون
  • فنر ترموستاتی
  • دریچه

درون پوسته این ساست یک پیستون و فنر ترموستاتی قرار دارد که به دریچه آن وصل هستند.

با مکش هوای سرد درون منیفولد ورودی، فنر کوک شده و پیستون را به سمت دریچه

هدایت کرده آن را می‌بندد. اما پس از گرم شدن موتور، گرمای منیفولد خروجی، فنر را

رها کرده و دریچه ساسات نیز باز می‌شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

ساسات جایگزین ساسات در خودروهای انژکتوری

گفته شد که ساسات در سیستم‌های کاربراتوری قطعه‌ای است که با تامین مخلوط

غنی‌تر و غلیظ‌تر از سوخت برای موتور، روشن شدن خودرو در در هوای سرد را ساده‌تر می‌کند.

همچنین این قطعه تنها در سیستم‌های کاربراتوری کاربرد دارد و در خودروهای انژکتوری که

وظایف کاربراتور توسط انژکتور انجام می‌شود طبعا وظیفه ساسات نیز به صورت اتوماتیک و

به دستور ECU صورت می‌گیرد. اجزایی که در این سیستم جدید وظیفه ساسات را برعهده

داشته و به منظور سهولت استارت خوردن و روشن شدن موتور درگیر هستند عبارتند از:

  • سنسور دمای آب
  • سنسور دور موتور
  • استپر موتور
  • سنسور دریچه گاز

به این ترتیب که ECU با دریافت اطلاعات رسیده از حسگر مربوط به دمای آب، دریچه گاز و دور موتور شرایط موتور را بررسی کرده و دستورات لازم را به استپر که عملگرای معادل ساسات است فرستاده تا شرایط ایده‌آل موتور را در مخلوط سوخت و هوا فراهم آورد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

علائم خرابی ساسات

خرابی ساسات یا به اصطلاح گیر کردن آن علائم مشخص و روشنی دارد که به این ترتیب هستند:

– خاموش شدن موتور در دورهای آرام. این اتفاق ممکن است در دمای بالا یا پایین موتور رخ دهد.

– خاموش شدن موتور بلافاصله پس از روشن شدن آن

– مصرف غیر عادی و بالای بنزین

از آنجا که ساسات به صورت مستقیم بر درصد اختلاط سوخت و هوا نقش دارد، هر گونه علامتی که دال بر تنظیم نادرست و مشکل در این مخلوط باشد می‌تواند به خرابی ساسات مربوط شود.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -۰۳۱۳۴۴۱۷۸۸۷۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-۰۳۱۳۳۳۳۲۷۱۸

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *