اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ ویژگی های تایر

۱_ تایر بخشی از شاسی می باشد که وزن خودرو را تحمل کرده، و موجب حرکت خودرو می شود.

۲_ تنها تایری های خودرو می باشند که با سطح جاده در تماس هستند.

۳_ در سرعت های بالای خودرو، جاده های لغزنده و بار زیاد وارد بر خودرو، نقش تایر در کنترل و هدایت خودرو اهمیت بسیاری می یابد.

۴_ یکی از وظایف تایر عملکرد شبیه به فنر آن می باشد، که ضربات اولیه جاده را جذب و خنثی می نماید.

۵_ مقداری پهنای لاستیک در هدایت و فرمان پذیری خودرو، کنترل نیروهای وارد شده از طرف جاده و تحمل وزن خودرو نقش تعیین کننده ای دارد.

۶_ کیفیت ترمز کردن و شتاب گیری خودرو به نحو محسوسی به کیفیت تایر و نوع اج آن بستگی دارد.

۷_ تایر فاقد اج در مقابل نیروهای مختلفی که در هنگام شتاب گیری، ترمز کردن و دور زدن وارد می شود. نیروی چسبندگی کمتری دارد، که باعث افزایش لغزش آن می گردد. این لغزش، نیروی کششی تایر را کاهش می دهد.

۸_ تایر با چسبیدن به سطح جاده باعث افزایش کشش چرخ شده، و از سر خوردن خودرو جلوگیری می کند، در ضمن امکان شتاب گیری، ترمز کردن دور زدن مناسب را نیز فراهم می کند.

۹__ تایر در هنگام برخورد با ناهمواری های سطح جاده تغیر شکل یافته، و از انتقال ضربه حاصل از برخورد با ناهمواری ها به سرنشینان و خودرو جلوگیری می نماید.

۱۰_ چرخ و تایر یک مجموعه هستند که خرابی هر یک بر عملکرد مناسب دیگری تاثیر گذار است.

۱۱_ تایر قسمت های زیادی از صداهای مزاحم را حذف کرده، و از ورود آنها به قسمت سرنشینان خودرو جلوگیری می نماید.

♦ نیرو های وارد بر تایر

۱_ نیروی کششی: این نیرو در هنگام شتاب گیری از طرف تایر بر سطح  جاده وارد می شود.

۲_ نیروی فشاری: این نیرو در هنگام ترمز کردن از طرف جاده و شاسی بر تایر وارد می شود.

۳_ نیروی جانبی: این نیرو در هنگام دور زدن خودرو در تایر بوجود می اید، و از لغزیدن چرخ به طور عرضی جلوگیری می کند.

♦ انواع تایر بر اساس لایه گذای

دو نوع اصلی ساختار تایر که در سطح وسیعی کاربرد دارند، تایر های رادیال و بایاس می باشند.

تایر رادیال:

برای ناظر غیر حرفه ای همه ی تایرها یکسان اند. اما اگر به دقت توجه شود، خواهید دید که ساختمان تایرهای مدرن تا چه حدی برروی بهبود فرمان پذیری، راحتی سوار، کشش،سایش آج و اقتصاد سوخت، نسبت به تایر هایی که در چند سال پیش تولید می شدند، تاثیر داشته اند.

امروزه تایرهایی تولید می شوند که در ساختمان آنها پیش از ۲۰۰ ماده ی اولیه بکار رفته است، و شامل کمربندهای فولادی با ساختار پیچیده، لایه های بافته شده و الگوهای آج طراحی شده با کامپیوتر هستند. سازندگان تایر در رقابتی شدید، به دنبال طرح های رقابتی زیادی در زمینه ی عملکرد تایر و آج می باشند.

♦ هشدار

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *