آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

در ادامه مقاله منتشر شده قبل پیرامون نقص فنی خودرو یا بیماری خودرو امروز نیز با مقاله ی جدید آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو در خدمت شما کاربران و همراهان همیشگی و  عزیز هستیم.

• نقص فنی خودرو یا بیماری خودرویی؟

۱- کات آف شدن خودرو

کات آف ( cutoff ) در واقع زمانی است که سوپاپ ورودی موتور بسته می‌شود و برای چند لحظه ورود هوا یا سوخت به داخل پیستون قطع می‌شود.

در این حالت سنسور دور موتور یا ای سی یو را بررسی کنید.

۲- ثابت ماندن نشانگر دور موتور یا حالت شلاق زدن پیدا کردن

سنسور دور موتور را بررسی کنید.

۳- کم و زیاد شدن دود سیاه با گاز دادن

سنسور سرعت خودرو و یا کثیفی فیلتر بنزین را بررسی کنید.

۴- خودرو در سربالایی ها قادر به شتاب گیری نمی باشد.

مپ سنسور یا تسمه تایم و یا کثیفی فیلتر بنزین را بررسی کنید.

۵- ریپ زدن خودرو در سربالایی و حین دنده عوض کردن.

سنسور سرعت خودرو را بررسی کنید.

۶- عدم عملکرد صحیح موتور حین شتابگیری همراه با مکث و سکته است.

گرفتگی فیلتر بنزین و شمع و وایر زا بررسی کنید.

۷- دور موتور نامنظم و حالت ریپ زدن با برداشتن پا از روی گاز و یا در حین گاز خوردن

۸- افزایش مصرف سوخت و عدم کشش مناسب خودرو

بررسی خرابی و نیم سوز شدن کوئل، کثیف بودن فیلتر هوا، مشکل در شمع و وایرها و برنامه ای سیو را انجام دهید.

۹- دور موتور با روشن شدن کولر خودرو کاهش می یابد.

خرابی استپر موتور

۱۰- گاز خوردن موتور خودرو بدون فشار پدال گاز

خرابی استپر موتور، سنسور و موتور دریچه گاز، مپ سنسور، ایراد در سیم، پدال و دریچه گاز، نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز، سنسور دور موتور برنامه ریزی ایسیو، انژکتورها و سنسور کیلومتر را مورد بررسی قرار دهید.

۱۱- دور موتور در حالت درجا دچار نوسان می شود.

سوکت دریچه گاز سولفاته شده باشد، استپر موتور خراب باشد، نشتی هوا از اتصالات مجموعه سیستم هواکش، پتانسیومتر CO در پیکان و RD تنظیم نباشد، کثیف شدن سنسور دور موتور، خرابی انژکتورها و شمع‌ها بررسی شود.

۱۲- عدم عملکرد مناسب خودرو در حالت درجا

سنسور دور موتور و یا نرم افزار ایسیو بررسی شود.

۱۳- در حالت دور موتور بالا نوسان عقربه های دور موتور دچار نوسان می شوند.

سنسور دور موتور و یا نرم افزار ایسیو بررسی شود.

سنسور دریچه گاز بررسی شود.

۱۴- بالا رفتن دور موتور تا وضعیت کات اف در حالت گرمی موتور

 سنسور دریچه گاز را بررسی کنید.

۱۵- بالا نرفتن دور موتور از یک حالت خاص

پتانسیومتر دریچه گاز بررسی شود.

۱۶- خاموش شدن موتور خودرو با گاز دادن

بررسی این موارد بسیار مهم است.

• پتانسیومتر دریچه گاز 

• عملکرد ضعیف پمپ بنزین

• قطعی برق منفی دریچه گاز

۱۷- کارکرد موتور خودرو با لرزش شدید

در این حالت بررسی این موارد ضروری ست.

 • سنسور MAP( پارس ، سمند و پژو ۴۰۵ )

•  انژکتور 

•  شمع و وایرها

• خرابی ECU  از ناحیه آی سی انژکتور

۱۸- بالا رفتن بیش از حد دمای آب با وجود سلامت فنی خودرو

چک کردن و بررسی موارد زیر ضروری و در اولویت است.

• شمع ها

• ترموستات

• سنسور دمای آب

• ECU

۱۹- موتور در حال حرکت ریپ می زند.

• خرابی کاربراتور

• داغ شدن بیش از حد موتور

• کم کاری تنظیم کننده فشار بنزین تحت فشار

• اشتباه در زمانبندی احتراق

• وجود ایراد در ای سیو خودرو

• کثیفی فیلتر بنزین

• لغزش یا عدم قفل مبدل گشتاور در گیربکس اتوماتیک در زمان مناسب

• نشتی سیستم وکیوم

۲۰- کارکرد یکسره فن رادیاتور

رله فن، مقاومت فن، یا برنامه ایسیو بررسی شود.

۲۱- بالا رفتن دمای آب و آمپر و شنیده شدن صدایی شبیه غل غل کردن هنگام خاموشی خودرو

سوختن واشر سرسیلندر، خرابی سنسور دمای آب و سوختن آیسی دمای آب یا فن رادیاتور مورد بررسی قرار گیرد.

آموزشگاه فنی نخبگان

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *