آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

همراهان همیشگی آرین تست ، امروز با نگاهی متفاوت به خودرو و مسائل مربو به آن در خدمت شما هستیم با طرح مقاله ای تحت عنوان آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

نوع ارتباط انسان با تمام چیزهایی که در اطراف اوست متفاوت و بستگی به احساس و علاقه ی شخص دارد. خودرو از جمله مواردی ست که توانسته ارتباطی عمیق بین خود و انسان ایجاد کند.

به لحاظ ما خودرو یک سازه ی فلزی بی جان بوده که به دلیل کاربردی که در زندگی انسان دارد ؛ جایگاه خود را بین افراد یک جامعه پیدا کرده.

چه بسا می توان این سازه ی فلزی را بسان موجودی جاندار فرض کرد. که توانایی و قدرت راه رفتن ، غذا خوردن ، نفس کشیدن ، و حتی بیمار شدن را دارد. شاید تشبیه جالبی نباشد اما حقیقت این است که این سازه ی فلزی که توانسته زندگی انسان را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرر دهد ؛ دارای رفتارهایی شبیه جانداران است . 

بنابراین باید نسبت به سلامت ، کیفیت ، قدرت و امنیت خودرو حساس بود و توجه کرد. زمانی که کارکرد خودرو دچار ضعف و نقصان می شود یعنی دچار بیماری شده و باید دلائل آن بررسی و اقدامات لازم انجام شود ؛ تا بتواند کارایی و قدرت اولیه خود را بازیابی کند. 

 آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان امروز با این نگاه متفاوت به این سازه ی فلزی بی نظیر در همین راستا با مقاله ی آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو در صدد توضیح و بررسی بیماری های ایجاد شده برای خودرو می باشد.

با ما تا پایان مطلب امرو ( آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو ) همراه باشید. امیدواریم مطالب امروز آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو مورد توجه شما کاربران و همراهان همیشگی آرین تست باشد.

• نقص فنی خودرو یا بیماری خودرویی؟

نقص فنی خودرو می تواند به شکل های مختلفی بروز نماید که باید برای رفع و برطرف کردن آن باید منشاء و عامل آن را پیدا کرد و برای بهبود آن اقدام کرد.

 

 

از جمله نقص های معمولی که می تواند برای یک خودرو رخ دهد عبارتست از :

۱- عدم روشن شدن خودرو

در صورتی که تحت هیچ شرایطی خودرو روشن نمی شود ؛ احتمالا دارای ایراداتی از این قبیل می باشد:

• ایراد در رله دوبل که در این صورت چراغ چک هم روشن نمی شود.

• خالی بودن باک بنزین

• خرابی سنسور دمای آب

• عملکرد نادرست سوئیچ اینرسی

• گیر کردن شفت استپر موتور خودرو

• ایراد در سنسور دور موتور

• خرابی ECU

• قطع شدن تغذیه ECU

• خرابی کوئل و سیم کشی های آن

• پاره شدن تسمه تایم

• عدم عملکرد صحیح پمپ بنزین

 

 

۲- اول صبح خودرو روشن نمی شود در حالیکه در طی روز اینطور نیست و سریع روشن می شود.

در این حالت فشنگی آب را چک کنید.

۳- اول صبح با چندین استارت روشن شده و با گاز دادن زیاد خاموش می شود.

مپ سنسور را چک کنید.

۴- خارج شدن دود سیاه از اگزوز خودرو هنگامی که خودرو سرد است و یا گرم شده است.

سنسور دمای آب یا برنامه ایپرام ECU را چک کنید. 

 

 

۵- عدم روشن شدن خودرو در هوای سرد.

فشنگی یا سنسور دمای آب را چک کنید.

۶- خاموش شدن خودرو به محض روشن شدن در اول صبح یا هوای سرد.

استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز و یا سنسور دمای آب را چک کنید.

۷- موتور خودرو به صورت ناقص روشن می شود و یا با رها کردن سوئیچ خاموش می شود.

وجود ایراد در کوئل یا نیم سوز شدن کوِِئل

۸- روشن نشدن خودرو در هنگام استارت گرم

سنسور دور موتور را چک کنید. چراکه ممکن است بر اثر گرمای زیاد کیفیت خود را از دست داده باشد و یا براده هایی به نوک ان چبیده باشد.

۹- خام سوزی خودرو

بنزین در مسیر خود تا سر سیلندر جریان دارد ولی بنا به دلایلی مانند کثیف بودن، خرابی و ضعیف بودن انژکتور ناقص می سوزد. سنسور اکسیژن را چک کنید.

۱۰- خاموش شدن خودرو در دور کم

احتمال ایراد در دریچه گاز و همچنین گیر کردن شافت استپر موتور وجود دارد.

۱۱- خاموش شدم خودرو بر اثر وارد شدن ضربه ای مثل عبور از روی سرعت گیر.

عملکرد سوئیچ اینرسی را بررسی کنید.

۱۲- لرزش یا خاموشی خودرو با ایجاد بار اضافی در دور کم موتور.

استپر موتور خودرو بررسی شود. در این حالت اگر با تست دیاگ خطای استپر مشخص شود ؛ و در صورت تعویض استپر نیز این ایراد باقی بماند ، دمونتاژ کردن ECU و تعویض آی سی مربوط به استپر خودرو پیشنهاد می شود. 

 

 

۱۳- لرزش یا خاموشی خودرو با چرخاندن فرمان هیدرولیک در دور کم موتور خودرو.

 سنسور فشار فرمان هیدرولیک و یا استپر موتور خودرو را بررسی کنید. در این حالت اگر با تست دیاگ خطای استپر مشخص شود ؛ و در صورت تعویض استپر نیز این ایراد باقی بماند ، دمونتاژ کردن ECU و تعویض آی سی مربوط به استپر خودرو پیشنهاد می شود. 

۱۴- خاموشی خودرو هنگام کاهش سرعت و حین درگیر بودن دنده (به خصوص پشت چراغ قرمز)

سنسور سرعت خودرو (فیوز و سیم کشی چک شود)

۱۵- خاموشی یا کپ کردن خودرو هنگام رها کردن ناگهانی پدال

 احتمال خرابی سنسور موتور وجود دارد.

 

 

 

 

آموزشگاه فنی نخبگان

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *