آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

• تکنولوژی پوشش ها ( آموزش ترکیب رنگ خودرو )

• پوشش دهی

فرآیند پوشش دهی بر روی سطوح مختلف به منظور حفظ و نگهداری سطوح

در برابر سایش و خوردگی و  افزایش سختی، مقاومت سایشی، مقاومت خوردگی، 

هدایت حرارتی و الکتریکی، قابلیت انعکاس نور و رنگ انجام می شود

• روش‌های پوشش دهی ( آموزش ترکیب رنگ خودرو )

 پوشش دهی با استفاده از روش‌های متعددی از قبیل:

۱- پوشش دهی در حالت جامد

۲- پوشش دهی از طریق غوطه وری

۳- روش رسوب دهی الکترولیتی

۴-  لایه رسوب و ضخامت ان

۵- جنس مواد پوششی در روش الکترولیتی

۶- پوشش دهی از طریق رسوب دادن بخار

۷- پوشش دهی از طریق پاشش

• پاشیدن شعله‌ای

• پاشیدن قوسی

• پاشیدن پلاسمایی

•• ساختار لایه پوشش

۸- پوشش با مواد پلیمری

۹- فسفاته کردن 

انتخاب روش پوشش دهی به جنس لایه پوشش و ماده اصلی بستگی دارد.

 

• اصول خوردگی

۱- خوردگی چیست؟

برخی از فلزات زمانی که در معرض شرائط جوی ، رطوبت هوا ، دی اکسید کربن و …

قرار می گیرند در اثر واکنش های شیمیایی ناخواسته لایه سطحی آنها به مواد دیگر تبدیل

می شود کهاین فرایند را اصطلاحا خوردگی می نامند. 

ترکیباتی که در اثر این فرایند در سطح فلز ایجاد می شود عموما از نوع اکسیدی است.

زنگ زدن نیز یک نوع فرآیند خوردگی است که تنها به خوردگی وسایل اهنی اطلاق می شود.

آهن یک فلز بسیار مفید است اما متاسفانه به آسانی و به سرعت زنگ می زند.

سالانه نزدیک به ۲۰ درصد از تولید جهانی آهن صرف جایگزینی و جبران وسایلی می شود

که در اثر زنگ زدن از بین رفته است. بنابراین کوشش تمام تولیدکنندگان ساخت وسایلی ست

که یا در مقابل زنگ زدن مقاومبوده و یا کمتر و دیرتر دچار خوردگی می شوند. 

تا به امروز بشر راهها و وسایل زیادی را برای حفاظت محصولات فلزی در مقابل زنگ زدن و

خوردگی در اختیار گرفته است.

 

• تعریف کلی خوردگی به چند بیان

۱- از بین رفتن یا پوسید یک ماده در اثر واکنش با محیطش

۲- از بین رفتن مواد در اثر عواملی که صد در صد مکانیکی نیستند.

۳- عکس متالورژی استخراجی

• مکانیزم خوردگی:

در نظر یک فرد عادی زنگ آهن ماده جامد قهوه ای رنگی ست که به علت وجود اکسیژن

و رطوبت در هوا و ترکیب آهن با آنها به وجد می آید. یک شیمیدان اینفرآیند را اکسیداسیون

آهن می نامد و زنگ آهن را تنها یک ماده جامد قهوه ای رنگ نمی شناسد ، بلکه آن را

به فرمول O3 Fe2 ، n h20 و به نام اکسید فریک آبدار می شناسد.

لایه اکسید اهن ذاتا غیر چسبنده است و به راحتی از سطح آهن کنده می شود در

نتیجه مجددا لایه زیرین آهن در معرض اکسژن و رطوبت موجود در هوا قرار می گیرد و

زنگ می زند. بدین ترتیب وسیله آهنی در مدت کوتاهی از بین می رود.

• مهارت ترکیب رنگ خودرو

داشتن تخصص، تجربه، مهارت و دانش کافی در ترکیب رنگ خودرو  یکی از ملزومات

اصلی در زمینه رنگ خودرو می باشد. قطعا داشتن این پارامترها در گرو اصلی ست به اسم آموزش.

آموزشگاه فنی نخبگان یکی از مهمترین و بزرگترین آموزشگاه های آموزش کارشناسی

تشخیص رنگ خودرو می باشد که پیشرو در امر آموزش کارشناسی رنگ خودرو در سراسر کشور است.

این آموزشگاه با سابقه ی درخشان و چندین ساله آماده ارائه آموزش های تخصصی کارشناسی رنگ خودرو به علاقمندان خانم و آقا از سراسر کشور می باشد. 

• جلوگیری از زنگ زدگی

ما اگر بخواهیم از زنگ زدگی یک وسیله آهنی جلوگیری کنیم باید یا مانع از آن شروع شویم

و یا اگر زنگ آن شروع شده است. به نحوی زنجیره واکنش های آن را پاره کنیم. فولاد نرم

یک ماده هتروژن است که بطور متوسط ۲% کربن ، ۴% منگنز و مقادیر ناچیزی فسفر ،

گوگرد ، سیلیکون ، نیکل ، کروم ، مولیبدن ، مس ، آلومینیوم ، قلع دارد.

باقی مانده این آلیاژ فلزی آهن است و به خاطر همین تنوع مواد موجود ، سطح اهن را

مجموعه ای از سطوح میکروسکوپی که فعالیت های شیمیایی مختلف دارند ، تشکیل می دهد.

همین تفاوت در  فعالیت یمیای نقاط مختلف باعث می شود که در حضور آب و اکسیژن موجود

در هوا پیل های شیمیایی موضعی بسیاری در سطح آهن تشکیل و بدین ترتیب فرایند خوردگی آهن شروع می شود.

 • مراحل مکانیزم خوردگی

۱- انجام فرایند خوردگی مستلزم انتقال الکتروناز طریق یک مدار الکتریکی توسط آب تکمیل می شود.

یعنی وجود آب یک ماده لازم برای خوردگی است. اگر این آب حاوی نمک های محلول در آب باشد

مانند آب دریا یا هوای نمکی یا سولفات فروی حاصل از واکنش ترکیبات آلوده کننده گوگردی با آهن ،

فرایند انتقال الکترون را آسان کرده و متناسب با آن سرعت فرایند خوردگی را افزایش می دهد. 

• اثرات تخریبی یون کلراید در آب

A – سطوح در حال خورده شدن را برای مدت طولانی تری مرطوب نگه می دارد. 

 

B – آنیون های کلراید به درون لایه های اکسید آهن که به عنوان لایه های حفاظتی

عمل می کنند نفوذ کرده و آنها را از بین می برند. 

 

C- از طریق SELF STIMULATION رشد حفره ها را تقویت می کند. ( یون های کلراید

به درون حفره ها نفوذ کرده و توازن بارهای الکتریکی لازم برای برقراری مدار الکتریکی بین آند و کاتد را فراهم می کند. )

 

۲- مقدار آب و اکسیزن لازم برای شروع و ادامه خوردگی بی نهایت کم است .

برای مثال ، برای سرعت متوسط ۷۰ میلی گرم خوردگی در یک سانتی متر مربع در یک سال ،

تنها یازده میلی گرم اب و ۳۰ میلی گرم اکسیژن لازم است.

 

• مطالعات خوردگی دارای سه وجه است:

۱- مورد توجه ترین وجه آن جنبه اقتصادی می باشد و کاهش هزینه های تعمیر و تعویض

قطعات دستگاه ها و سازه ها زا نیز شامل می گردد. 

۲- دومین جنبه آن بهبود ایمنی دستگاه های در حال کار می باشد که بدلیل خوردگی

ممکن است آسیب دیده و موجب عواقب و خیمی گردند. نمونههای بارز آن مانند ظروف

تحت فشار، جوشاننده ، ظروف مواد سمی ، پل ها ، سیستم فرمان اتومبیل و … می باشد.

۳- سومین وجه حفاظت از منابع و انرزی می باشد ، با خورده شدن یک قطعه فلزی که

از معادن استخراج شده، نیروی انسانی ، آب و انرژی مصرف شده در ساخت آن نیز به هدر می رود. 

 

• انواع خوردگی که عامل زنگ زدگی ، پوسیدگی و از کار افتادگی در صنایع می شود.

۱- خوردگی یکنواخت Uniform attack corrosion

۲- خوردگی گالوانیکی Galvanic corrosion

۳- خوردگی شکافی Crevice corrosion

۴- خوردگی حفره ای Pitting tipe corrosion

۵- خوردگی بین دانه ای Intergranular corrosion

۶- خوردگی انتخابی Selective leaching corrosion

۷- خوردگی سایشی Erosion corrosion

۸- خوردگی تنشی Stress corrosion

• علت های خوردگی

از علت های اصلی خوردگی در آهن و چدن ، در فرم فلزی و وجود موقتی در آنهاست.

این مواد محصول کارخانه ها از نظر شیمیایی دارای تثبیت نیستند و آنها تمایل دارند که

با اکسیداسیون و برگشت به حالت اولیه یعنی چدن و آهن معدنی برگردند. چدن و آهن فرایند

محصولات کوره های کارخانه های فولاد سازی هستند.

برای به دست آوردن آهن و چدن از سنگ معدن انرژی بسیار زیادی به کار می رود. این تمایل

طبیعت است که برای پثبیت شدن و بدست آوردن حالت اولیه ، انرژی آزاد می نماید. در هنگام

رها سازی این انرژی ، چدن و فولاد حالت زنگ زدگی و فساد پیدا می کند.

 

• عواملی که باعث خوردگی یک قطعه در محیط می شود:

برای خوردگی یک قطعه اهن هشت عامل ( جزء ) می بایستی در محیط باشد.

تمرکز این هشت عامل باعث خوردگی سریع می شوند. 

۱- طبیعت و شرای محیط های خورنده

۲- غلظت اکسیژن و دیگر اکسیدکننده ها

۳- سرعت حرکت محیط خورنده

۴- دما

۵- اتصالات گالوانیکی 

۶- نحوه طراحی و ساخت ساختار سازه 

۷- تغییر درجه حرارت

۸- آلودگی محیط

 

• با چه روش هایی خوردگی کنترل می شود؟

تمایل مواد به حالت طبیعی و شناخته شده غیر قابل اجتناب است ( برگشت ) طراحی

مهندسی برای کنترل نیروهای مخرب خوردگی به حداقل رساندن هزینه هاست. شش

راه پایه با اهمیت است که هر یک با صرفه و بدون صرفه ( هزینه زیاد ) است و یک راه

معمولی برای شرایط زیر کفایت نمیکند و ممکن است ترکیب همه آنها برای بعضی موارد ضروری باشد.

 

۱- تغییر دادن محیط

۲- استفاده از موادی که ساختمان آنها مقاوم در برابر خوردگی باشند.

۳- حفاظت کاتدی

۴- طراحی خوب و مهندسی

۵- استفاده از میزان مجاز خوردگی

۶- استفاده از موانع ( جدا کننده ها )

 

• آموزش ترکیب رنگ خودرو 

موضوع آموزش ترکیب رنگ خودرو در واقع مواد اولیه رنگ، انواع رنگ های خودرو ، 

روش های ساخت رنگ خودرو و ترکیب رنگ خودرو ، اصول ترکیب رنگ خودرو ، عیب های فنی 

رنگ آمیزی خودرو ، و راهکارهای مناسب و تخصصی در رابطه با ریکاوری رنگ بدنه خودرو ارائه می دهد.

 

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *