آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• کارشناسی خودرو چیست

در جواب به این سوال گفتنی است که به بررسی کامل خودرو از نظر بدنه، فنی و آپشن به منظور تعیین میزان سلامت خودرو و ارزش واقعی آن گفته می‌شود خیلی از افرادی که به دنبال خرید خودرو دست دوم و یا حتی صفر کیلومتر هستند برای اطمینان از سلامت خودرو مورد نظر خود نیازمند استفاده از کارشناسی تخصصی خودرو هستند، این حرفه با معاینه فنی خودرو متفاوت است چون در معاینه فنی ارزش واقعی خودرو تعیین نمی‌شود، اما کارشناسی خودرو ابتدا به صورت کاملا دقیق و ریز بینانه به بررسی نقاط مختلف خودرو می پردازد سپس با جمع بندی نهایی ارزش واقعی خودرو را مشخص می کند. تشخیص رنگ خودرو کارشناسی خودرو چیست؟

کارشناسی خودرو

پس یعنی زیر و بم یک خودرو پیش از خرید آن، مورد بررسی قرار بگیرد که کارشناسی خودرو شامل: بررسی بدنه، موتور، گیربکس، جلوبندی، میزان کارکرد خودرو، آپشن‌ها، تست دیاگ و تست رانندگی می‌باشد و لازم است توسط افراد متخصص انجام شود. چرا که کاربران و مشتریان معمولی از دانش، مهارت، تجربه و دقتی که برای تشخیص معایب خودرو لازم است برخوردار نیستند.
رنگ‌شدگی خودرو گاهی با چشم و بصورت تجربی و گاهی از طریق تست آهنربا و دستگاه تشخیص رنگ دیجیتالی قابل تشخیص است این ابزارها گران‌ قیمت هستند و تهیه آنها برای عموم مردم به صرفه نیست به همین دلیل بهتر است ریسک نکنید و از کارشناس حرفه‌ای بخواهید که این موارد را بررسی و ارزش واقعی خودرو را به شما اعلام کند. 

• بخش بندی انواع کارشناسی خودرو

کارشناسی رنگ خودرو در کل به چند بخش تقسیم می شود:

۱- کارشناسی خودرو جهت بررسی اصالت شاکله اصلی خودرو (سقف، ستونها و شاسی)

۲- کارشناسی خودرو جهت بررسی رنگ قطعات بیرونی بدنه خودرو (گلگیرها، درب های جانبی، درب صندوق عقب و کاپوت)

۳- کارشناسی خودرو جهت بررسی قطعات تعویضی بدنه خودرو

 

• آموزشگاه فنی نخبگان

آموزشگاه فنی نخبگان اولین و معتبرترین آموزشگاه رسمی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور می باشد. که دارای سابقه ای چندین ساله و درخشان می باشد.

آموزشگاه دارای بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و متخصص در امر کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و ریکاوری رنگ بدنه خودرو در سراسر کشور می باشد.

• همه چیز درمورد لاستیک زاپاس

لاستیکِ زاپاس فقط برای استفاده موقت مناسب است و در صورت لزوم برای استفاده در مسافت ۸۰ کیلومتر است و این در حالی است که مردم فکر می‌کنند این لاستیک مانند یک لاستیک معمولی می‌تواند طی مسافت کند.

نکته دیگر این است که سرعت رانندگی با تایر زاپاس کمتر از سرعت رانندگی با لاستیک معمولی است و نباید بیشتر از ۸۰ کیلومتر در ساعت باشد.

امروزه بیشتر کارخانه‌های خودروسازی از لاستیک فشرده به عنوان زاپاس برای خودرو استفاده می کنند.

چون این لاستیک‌ها سبک ‌تر از انواع معمولی هستند و حجم کمتری نیز دارند.

بعضی از خودروهای جدید لاستیک زاپاس ندارند.

لاستیک زاپاس

پس قبل از شروع به رانندگی اول بررسی کنید که اگر چنین لاستیکی در اتومبیل وجود نداشت، لاستیک مناسب جهت این مورد را تهیه کرده و در صندوق عقب بگذارید تا خیالتان راحت باشد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه معمولاً کارخانه های تولید خودرو، زاپاس را از نوع ضعیف و با کیفیت کم ارائه می کنند. در صورتی که این کار درست نیست.

زیرا یک لاستیکِ زاپاس نیز باید از کیفیت و قدرت خوبی برخوردار باشد تا در مواقع اضطراری بتواند به کمک اتومبیل و راننده بیاید.

 

• لاستیک زاپاس خودرو و نکاتی که باید بدانید

مراقبت صحیح از تایرها یکی از مهم‌ترین بخش‌های رانندگی ایمن است، با این حال گاهی ممکن است تایر خودرو صاف شود و در این گونه مواقع باید بدانید که چطور آن را با یک لاستیک زاپاس عوض کنید. همچنین در نظر داشته باشید که در بررسی و چکاپ دوره‌ای خودرو هم تایرها را بررسی کنید. در این نوشته ۹ واقعیت درباره لاستیک‌های زاپاس را می‌گوییم که احتمالاً تا به حال نمی‌دانستید:

۱- تفاوت مسافت مناسب برای رانندگی با لاستیک زاپاس و معمولی

مردم بر اساس تصور غلطی که در جامعه رواج یافته فکر می‌کنند که با لاستیک زاپاس هم می‌توان به همان اندازه لاستیک معمولی (با ایمنی کامل) رانندگی کرد. در حالی که این لاستیک‌ها تنها برای حدود ۸۰ کیلومتر طراحی شده‌اند.

۲- لاستیک‌های زاپاس برای استفاده موقت مناسب‌ هستند

همان‌طور که گفتیم، لاستیک‌های زاپاس تنها برای ۸۰ کیلومتر رانندگی باید استفاده شوند. این در حالی است که بسیاری از مردم فکر می‌کنند لاستیک زاپاس می‌تواند جایگزینی برای لاستیک معمولی باشد و قادرند از آن در مسافت‌های طولانی استفاده کنند؛ در صورتی که بعد از تعویض لاستیک صاف یا پنچر شده با لاستیک زاپاس باید در اولین فرصت به آپاراتی مراجعه و لاستیک جدید تهیه نموده و آن را جایگزین کرد.

۳- تفاوت سرعت رانندگی با لاستیک زاپاس و لاستیک خودرو

بر خلاف تصور رایج، سرعت رانندگی با لاستیک خودرو زاپاس مقداری کمتر از سرعت رانندگی با لاستیک معمولی است، در حقیقت بهتر است سرعت رانندگی با لاستیک زاپاس از ۸۰ کیلومتر در ساعت بیشتر نشود.

 

۴- تفاوت وزن لاستیک زاپاس متراکم و لاستیک زاپاس معمولی

یک تایر زاپاس معمولی (لاستیکی با اندازه کامل) اندازه‌ای مشابه لاستیک خودرو (لاستیک‌های دائمی) دارد، با این وجود حتی اگر بتواند در مسافت‌های طولانی دوام بیاورد هم نباید به عنوان یک جایگزین دائمی در نظر گرفته شود. بیشتر کارخانه‌های خودرو سازی از لاستیک فشرده به عنوان زاپاسی برای لاستیک خودرو استفاده می‌‎کنند، چرا که این لاستیک‌ها سبک‌تر از انواع معمولی‌ هستند، حجم کمتری دارند و در صندوق عقب خودرو فضای کمتری را اشغال میکنند.

۵- فشار هوای لاستیک خودرو را قبل از استفاده چک کنید

همیشه و هرجا قبل از اینکه لاستیک صاف یا پنچر شده را با لاستیک زاپاس تعویض کنید، باید میزان فشار هوای آن را بررسی کنید. اگر میزان فشار هوای لاستیک زاپاس نامناسب (کم یا زیاد) باشد خطر تصادف را افزایش داده و می‌تواند خطرآفرین باشد.

۶- شاید خودروی شما لاستیک زاپاس نداشته باشد!

احتمالاً عجیب‌ترین نکته در میان نکات گفته شده همین مورد است؛ اما واقعیت دارد، بعضی از خودروهای جدید لاستیک زاپاس ندارند! بنابراین همیشه قبل از شروع به رانندگی بررسی کنید که خودرو به لاستیک زاپاس مجهز است یا خیر، اگر نداشت ابتدا یک لاستیک مناسب تهیه کرده و در صندوق عقب بگذارید و سپس شروع به رانندگی کنید.

۷- ممکن است لاستیک‌ خیلی قدیمی باشد

بر اساس تحقیقات و تجربه، استفاده نکردن از لاستیک زاپاس‌ دلیل موجهی برای سلامت لاستیک خودرو نیست، در واقع هر چه لاستیک‌ قدیمی تر باشد احتمال ترک خوردن و ترکیدن بیشتری دارد و عملاً رانندگی با آن ایمن نیست.

۸- ممکن است لاستیک زاپاس‌ ضعیف باشد

بعضی از کارخانه‌های تولید خودرو، تایر زاپاس را از نوع ضعیف  و کم کیفیت انتخاب میکنند. توصیه میشود پیش از استفاده لاستیک زاپاس را از لحاظ کیفیت و قدرت نیز مورد بررسی قرار دهید.

• سابقه و افتخارات آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی آموزش کارشناسی حرفه ای رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.

• لاستیک زاپاس را چگونه نگهداری کنیم؟

• در ادامه به نکاتی پیرامون نگهداری این لاستیک اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

  • تایر زاپاس را، اگر چه که از آن استفاده نکنید، باید هر ۶ ماه یکبار کنترل کنید فشار باد لاستیک زاپاس را هم در همین مدت باید بازبینی کنید.
  • از لاستیک‌های کارکرده و دست دوم و لاستیک هایی که طولانی استفاده شده اند و کارکرد بالایی دارند به عنوان زاپاس استفاده نکنید.
  • محیط قرارگیری تایر زاپاس و خود لاستیک را تمیز نگه دارید تا بر طول عمر لاستیکِ زاپاس بیافزایید.
  • اگر لاستیکِ زاپاس را در صندوق عقب قرار می دهید از گذاشتن و قرار دادن اشیا و بارهای سنگین برروی آن خودداری کنید.
  • زاپاس را بسته به تاریخ تولید آن هر سه سال یکبار عوض کنید.

 

• هشدار

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *