آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آموزش کارشناسی خودرو تهران -کرج -شیراز

رنگ خودرو را به طور کلی می توان به دو گروه رنگ متالیک و رنگ روغنی تقسیم بندی کرد.

 

در گذشته رنگ تمامی خودروها به صورت روغنی بود. رنگ روغنی از دو لایه تشکیل می شود. لایه اول «لایه ی آستر» یا «پرایمر» است که این لایه واسط بین رنگ اصلی و بدنه فلزی و سیاه خودرو می باشد. لایه بعدی هم لایه اصلی رنگ است که روی لایه آستر قرار می گیرد.

 

با این حال امروزه برای رنگ آمیزی بدنه خودرو از رنگ متالیک استفاده می گردد. رنگ متالیک افزون بر دو لایه آستر و رنگ، دارای لایه دیگری به نام «کیلر» یا محافظ شفاف می باشد. کیلر آخرین لایه رنگ خودرو است که در آخرین سطح رنگ قرار می گیرد. وظیفه کیلر نگهداری و حفاظت از دانه های اکلیکی داخل رنگ بدنه خودرو است. در نبود لایه کیلر رنگ متالیک خودرو به هیچ وجه دوام و شفافیت نخواهد داشت.

 

رنگ های متالیک به دلیل برخوردار بودن از لایه کیلر مقاومت بسیار زیادی دارند. تنها ایراد رنگ متالیک این است که با گذشت زمان مات می شود. دلیل این امر نیز خش های فوق العاده ریزی هستند که با چشم قابل مشاهده نیستند.

 

اگر روی ماشین خش افتاد چطور خش گیری کنیم؟ 

 

 

خط روی کاپوت

برای خش‌گیری پیش رنگ‌کار بردم. با توجه به اینکه آشنایمان بود، گفت: اگر هر کس دیگری بود می‌گفتم ماشینت را بگذار و برو. بعد با یک نوک قلم مشکل را رفع می‌کردم و با اینکه جایش مشخص می‌شد، باز سی چهل تومان می‌گرفتم! اما چون آشنایی می‌گویم که: یک نوع ماژیک هست که دیدم یک نفر از قم خریده. آن ماژیک را بگیر و بکش روی این جاها، خطوط را محو می‌کند!

 

ما هم به برادرمان سپردیم که وقتی می‌رود دانشگاه قم سر راه، به آن آدرسی که اوستا داده سر بزند و یک قلم بخرد، اما رفت و پیدا نکرد…

 

بنابراین در اینترنت گشتی در مورد «خش گیری ماشین» زدم تا ببینم این قلم معجزه‌آسا یافت می‌شود یا خیر!؟

دو نوع قلم پیدا کردم:

 

۱- قلم Fix It Pro:

این قلم به نظر می‌رسد یک نوع ترکیب شیمیایی دارد که طوری روی خراش می‌نشیند که نور را طوری بازتاب می‌دهد که شما متوجه خراش نمی‌شوید.

۲- قلم رنگ:

این قلم عیناً شبیه غلط‌گیر خودکار است با این تفاوت که در آن رنگی ریخته‌اند که پاک نمی‌شود.

 

موقع سفارش، فروشنده خواسته بود که کد رنگ ماشین را بدهم که من گفتم ماشین، رنگ سفید روغنی دارد. بعد از تماس تلفنی گفت همین که بدانیم سفید روغنی است کافی‌ست. کد رنگ لازم نیست. این نشان می‌دهد که آن‌قدرها هم دقیق و مطابق رنگ نیست چون اینطور که افراد گفته‌اند ما چندین نوع رنگ سفید داریم که کد هر یک فرق می‌کند…

خش روی کاپوت

برای اینکه خش‌ها دائم جلو چشم شما نباشند خوب است، اما متأسفانه رنگ آن کاملاً مشخص است.

یعنی اصل حفره‌ها پر نشده و رنگ انگار داشته چکه می‌کرده شاید هم من خیلی قلم را پایین نگه داشته‌ام و رنگ بیش از حد روی محل ریخته و حالت چکه پیدا کرده.

 

در مجموع، به نظر می‌رسد هر کار کنید رنگ روی خراش‌ها خودش را نشان می‌دهد. اما بهتر است اگر خودتان مثل من مهارت کافی ندارید، از یک رنگ‌کار ماهر کمک بگیرید.

 

این قلم‌ها بیشتر به درد جاهایی می‌خورد که خیلی توی چشم نیست و بیشتر برای جلوگیری از نفوذ آب به زیر رنگ استفاده می‌شود. جاهایی مثل روی در را به نظر من ریسک نکنید و خودتان اقدام نکنید چون به نظر می‌رسد تابلو می‌شود!

آموزش در سطوح مختلف:

سطح ۱ – آموزش مقدماتی متخصص رنگ خودرو
سطح ۲- آموزش متوسط متخصص رنگ خودرو
سطح ۳ – آموزش پیشرفته متخصص رنگ خودرو

 

تعدادی از سرفصل های دوره متخصص رنگ خودرو:
مقدمات رنگ خودرو

انواع عملیات رنگ آمیزی و متخصص خودرو
تجهیزات اندازه گیری رنگ بدنه خودرو
روش های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو
ابزار مورد نیاز تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو
متخصص رنگ بدنه خودرو
متخصص رنگ بدنه خودرو های سواری

با یک دوره آموزش ما به راحتی در شهرتان مرکز کارشناسی افتتاح نمایید.

آدرس سایت :www.ariantest.ir

اطلاعات تماس :۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷-۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱-۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹

 

 

 

 

 

 ا

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *