آموزش ریکاوری رنگ خودرو مشهد

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

 

• با مهم ترین قطعات خودرو آشنا شوید

آیا تا بحال به این فکر کردید که قطعاتی مثل واترپمپ یا دینام چه شکلی هستند؟

قطعات خودرو که شاید هر از گاهی به مشکل برخورده و نیاز به تعویضشان باشد

چه کاری انجام می‌دهند و چه ظاهری دارند؟ همراه زومیت باشید تا شما را با

برخی از مهمترین قطعات اتومبیل آشنا کنیم. 

• استارتر

استارتر

هنگامی که کلید استارت را در خودرو فشار می‌دهید موتور استارتر

که یک الکتروموتور است فعال شده و پیشرانه‌ی خودرو را می‌چرخاند تا

روشن شود. اگر استارت زدید و استارتر کار نکرد به احتمال زیاد موتور

ان سوخته است و باید آن را تعویض کنید. تجربه نشان داده است که استارتر

بدون اطلاع قبلی و بصورت ناگهانی از کار می‌افتد. استارتر خیلی گران قیمت

نیست و تعویض آن در اکثر خودروها به سادگی امکان پذیر است.

• حسگر زاویه‌ی فرمان

حسگر

حسگر زاویه‌ی فرمان یکی از اصلی ترین ارکان سیستم کنترل کشش (TCS)  است.

سیستم کنترل کشش از طریق دریافت زاویه‌ی فرمان توسط این سنسور می تواند

جهت حرکت خودرو را تشخیص دهد. وقتی که فرمان به یک سوتی چرخیده باشد

ولی خودرو در جهت مخالف در حال حرکت باشد، سیستم کنترل کشش

این وضعیت را تشخیص داده با فعال کردن ترمزها و کم کردن دور موتور خودرو

را به مسیر اصلی برمی گرداند.

اگر این حسگر خراب شود چراغ هشدار سیستم کنترل کشش در پشت آمپر

خودرو روشن می‌شود و ممکن است در برخی مدل‌ها چراغ ABS نیز روشن شود.

• جعبه فرمان

جعبه فرمان

جعبه فرمان وظیفه‌ی انتقال فرمان راننده به چرخ‌ها را برای تغییر جهت بر عهده دارد.

این قطعه جزو قطعات مهم خودرو است و وجود هرگونه ایراد در آن را نباید نادیده گرفت.

گذشت زمان می‌تواند مشکلاتی چون از بین رفتن دنده های داخلی جعبه فرمان،

خرابی اتصالات آن و نشتی روغن از اورینگ‌های آن را باعث شود.

آموزش کارشناسی رنگ آمیزی خودرو 

در زمینه رنگ آمیزی خودرو ابتدا افرادی که علاقه مند به این حرفه می باشند ابتدا باید

در رابطه با کارشناسی رنگ خودرو مطالبی جمع آوری کرده باشند همانطور که بار ها

در مقالات قبلی به آن اشاره شده است کارشناسی رنگ خودرو در دنیای امروز اهمیت بالایی دارد.

کارشناسی رنگ خودرو نه تنها یک آموزش برای آموزشگاه فنی نخبگان است

بلکه یک کسب و کار با درآمد بالا و هزینه ای اندک برای جوانان جویای کار و علاقه مند میباشد.

اگر میخواهید برای خود کاری پر درآمد داشته باشید آریا تست و آموزشگاه فنی نخبگان 

در رابطه با آموزش کارشناسی رنگ خودرو و ریکاوری رنگ خودرو به شما این امکان

را میدهد که به خواسته های خود دست پیدا کنید.

• اتصالات میل موجگیر

اتصالات

این قطعات میل موجگیر را به خودرو متصل می‌کنند. وظیفه‌ی میل موجگیر

که میل تعادل نیز نامیده می‌شود مهار کردن حرکات و چرخش‌های بدنه در هنگام دور زدن است.

این اتصالات نیز با گذشت زمان خراب می‌شوند و خرابی آنها همراه با صداهایی از سیستم تعلیق است.

• حسگر دمای آب

حسگر

این حسگر دمای موتور را به ECU و راننده نشان می‌دهد. خرابی این سنسور

باعث می‌شود که خودرو در حالی که گرم شده اما همانند حالت سرد سوخت پاشی

داشته باشد و یا حتی می تواند باعث شود که ECU موتور سرد را اشتباها

گرم شناسایی کند. این سنسور نیز با گذشت زمان ممکن است خراب شود.

خوشبختانه تعویض آن هزینه‌ی زیادی در پی ندارد.

• ترموستات

ترموستات

ترموستات وظیفه‌ی برقرار کردن جریان مایع خنک کننده بین پیشرانه و رادیاتور

را بر عهده دارد. در هنگام سرد بودن پیشرانه ترموستات کمک می کند که

پیشرانه زودتر گرم شود و در هنگام گرم بودن نیز از گرمای بیش از حد جلوگیری می‌کند.

البته ترموستات‌ها علاقه ی زیادی به گیر کردن دارند و اگر دمای موتور

خودرویتان بیش از حد بالا رفت می‌توانید به ترموستات مشکوک باشید.

تعویض ترموستات معیوب با ترموستات نو ساده و کم هزینه است.

البته در برخی خودرو ها که ترموستات برقی دارند هزینه‌ها کمی بیشتر است.

• واترپمپ

واترپمپ

واترپمپ مایع خنک کننده‌ی پیشرانه را به جریان می‌اندازد.

امروزه واترپمپ‌ها در انواع برقی و مکانیکی موجود هستند.

بدترین حالت در واتترپمپ های برقی، از کار افتادن آنها است

که در اینصورت باید واتر پمپ را تعویض کنید.

واترپمپ‌های مکانیکی اما با مشکلات مختلفی از نشتی آب رادیاتور

گرفته تا خرابی بلبرینگ‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. در هنگام تعویض

واترپمپ بهتر است مایع خنک کننده را نیز کاملا تعویض کنید.

• آموزش کار با دستگاه تشخیص رنگ شدگی خودرو 

آموزشگاه فنی نخبگان به عنوان اولین آموزشگاه رسمی و معتبر در سطح کشور

می باشد که در حوزه ی کارشناسی رنگ خودرو و تمامی مباحث مربوطه به

صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در حال فعالیت و آموزش کارشناسی رنگ خودرو می باشد.

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷

مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد

• حسگر سرعت چرخ

حسگر

حسگر سرعت چرخ، اطلاعات مورد نیاز دو سیستم ABS و کنترل کشش

را فراهم می کند. این حسگر درست در پشت چرخ قرار دارد، نکته ی منفی

حسگر سرعت چرخ این است که در معرض عوامل محیطی زیادی قرار دارد و همین

عامل می تواند باعث خرابی آن شود اما در مقابل مزیت حسگر سرعت چرخ این است

که تعویض ان به سادگی انجام می‌شود.

در صورت خرابی حسگر سرعت چرخ، چراغ هشدار مربوطه در نشان دنده ها

روشن می‌شود و با دستگاه دیاگ نیز می‌تواند آن را عیب یابی کرد.

• موتور برف پاک کن

برف پاک‌کن

برف پاک کن‌ها بهترین دوست شما در آب و هوای نامساعد هستند.

مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، موتور برف پاک کن نیز معمولا بصورت ناگهانی خراب می‌شود.

قطعا هیچ چیز بدتر از این نیستکه در جاده و هنگام وقوع یک باران سنگین، موتور برف پاک کن از کار بیافتد.  

• انژکتور

انژکتور

در قدیم برای عمل سوخت رسانی از سیستمی بنام کاربراتور استفاده می‌شود

اما خودروهای مجهز به این سیستم ایراداتی مانند مصرف سوخت بالا و قدرت پایین داشتند.

با پیشرفت علم الکترونیک و باز شدن پای ECU به خودروها سیستم سوخت رسانی نیز

از کاربراتور به انژکتور تغییر یافت.

البته خودرهای دیزلی همگی انژکتوری بوده و هستند. انژکتور در حقیقت یک نوع شیر

با کنترل الکتریکی است که وظیفه ی پاشش سوخت به داخل سیلندر را دارد.

البته این قطعه با استفاده از فشار بالای پاشش، سوخت را نه بصورت مایع که

به شکل پودر به داخل سیلندر پاشش می‌کند.

به این عمل اصطلاحا اتمیزه کردن سوخت گفته می‌شود. تعداد انژکتور ها در اکثر

خودروها به تعداد سیلندر ها بوده و محل نصب آنها روی مانیفولد هوا قرار دارد.

برخی خودروها مانند تویوتا GT86 دارای دو انژکتور برای هر سیلندر هستند و انژکتور

خودروهایی که مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت هستند در سرسیلندر آنها قرار دارد.

برای تست انژکتور می‌توان آنها را جدا کرده و یک مقوا یا کاغذ را مقابل آنها بگیرید

سپس با باز کردن سوئیچ می توان مشاهده کرد که کدام انژکتور سوخت را پاشش می کند یا نه.

البته همیشه به این روش نیازی نیست و در بیشتر مواقع اگر در هر کدام از انژکتورها مشکلی

وجود داشته باشد خطای مربوطه در ECU خودروثبت شده و با دستگاه دیاگ می‌توان

فهمید که کدام انژکتور خراب است.

قیمت انژکتور نیز کاملا به مدل و برند خودرو بستگی دارد و اگر خودروی شما

دارای سیستم پاشش مستقیم سوخت باشد قیمت انژکتورهای آن بسیار بالا خواهد بود.

• پیستون

پیستون

پیستون را باید از مهمترین اجزای موتوهای احتراق داخلی دانست.

این قطعه وظیفه‌ی انتقال انرژی حاصل از احتراق را به میل لنگ با استفاده

از یک رابط به نام شاتون دارد. پیستون قطعه ای استوانه شکل است که

در خودروهای سواری معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود.

در اکثر خودروها سطح پیستون صاف است اما برخی اوقات سازنده تغییراتی

روی سطح آن می‌دهد. برخی تیونرها برای اینکه قدرت پیشرانه را افزایش دهند،

پیستون‌های استاندارد را با نمونه‌های سبک تر جایگزین می‌کنند.

پیستون‌ها قطعاتی هستند که به ندرت خراب می‌شوند و دوام بالایی دارند

اما استفاده ی نادرست از خودرو و فشار بیش از اندازه به پیشرانه می‌تواند

سبب آسیب دیدن پیستون‌ها شود.

پستون‌ها را باید بصورت دست تعویض کرد یعنی نمی توان تنها یکی یا چندتای

انها را تعویض کرد بلکه لازم است تا تمامی آنها با هم تعویض شوند. قیمت

پیستون معمولا ارزان نیست و تعویض آن نیز نیازمند باز شدن کامل پیشرانه

و تخصص بالا است که خود هزینه ها را افزایش خواهد داد.

• شاتون

شاتون

شاتون دسته ای است که حرکت پیستون را به میل لنگ انتقال می‌دهد.

این قطعه در مراحل کاری خود تحت فشار بسیار زیاد ناشی از ضربات حاصل

از احتراق قرار دارد و به همین خاطر با استحکام بسیار بالایی طراحی و ساخته می‌شود.

شاتون در تمامی خودروها به یک شکل بوده و از سه بخش تشکیل می شود. سر بزرگ،

ساق و سر کوچک. سر کوچک شاتون معمولا یک تکه بوده و به پیستون متصل است،

سر بزرگ شاتون نیز به میل لنگ متصل می شود، سر بزرگ شاتون در اکثر موارد بصورت

دو تکه قرار ساخته می شود و تکه‌های آن با استفاده از پیچ و مهره به هم وصل می‌شوند.

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *