آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو

آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو

یکی از جذابیت های خودرو جدا از مدل و نوع آن، رنگ بدنه خودرو می باشد. هر قدر نوع رنگ بدنه خودرو از کیفیت بهتری برخوردار باشد، خودرو از جذابیت رنگ بالاتری برخوردار است. مقاله ی امروز ارین تست با موضوع آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو به موضوع انواع رنگ خودرو و کیفیت آنها می پردازد. با ما همراه باشید با مبحث آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو در ادامه ی مطالب.

 

• به طور کلی چهار دسته رنگ خودرو از نگاه جنس و ترکیب شیمیایی در کشور ما رایج است:

۱- روغنی

۲- فوری

۳- بیس کوت

۴- دوجزئی

در سه گروه اول روغنی، فوری و بیس کوت هم رنگ های متالیک و صدف (  آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو ) وجود دارد و هم رنگ های معمولی. اما در دسته چهارم یعنی رنگ های دو جزئی تنها رنگ های ساده وجود دارد.

در ادامه مطالب با آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در توضیح کامل این چهار دسته رنگ با موضوع   آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو همراه باشید.

۱- رنگ روغنی یا آلکیدی (  آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو )

براقیت این دسته از رنگ ها مناسب است و باید هنگام پاشش با کیلر روغنی مخلوط شود. این نوع رنگ را باید نسبتا ضخیم تر روی بدنه پاشید ( در اصطلاح عامیانه، باید گوشتی پاشیده شود ). مدت زمان لازم برای خشک شدن این نوع رنگ در تابستان نصف روز و در زمستان یک روز است.

 

 

رنگ روغنی در مجموع جزء رنگ های ارزان قیمت بوده وکیفیت آن نسبت به رنگ های بیس کوت و پلی اورتان بسیار پایین تر است و برای یک خودروی ارزشمند و یک عملیات نقاشی با کیفیت بسیار بالا، معمولا از این رنگ استفاده نمی شود.

۲- رنگ فوری یا سلولزی

این نوع رنگ نیز مانند رنگ روغنی براقیت مناسبی دارد. اما براقیت آن از رنگ روغنی کمتر است و هنگام پاشش باید با کیلر فوری مخلوط شود. مدت زمان لازم برای خشک شدن آن نوع رنگ در تابستان یک ساعت و در زمستان دو ساعت است و در مجموع جزء رنگ های با کیفیت پایین محسوب می شود. رنگ فوری کاربرد زیادی ندارد و بیش تر به عنوان آستر هم رنگی استفاده می شود.

 

 

 • آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو

آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو سعی در شناخت کامل رنگ ها و خصوصیات و نوع استفاده آن برای متقاضیان این رشته دارد تا علاقمندان به      آموزش حرفه ای ترکیب رنگ خودرو و ساخت رنگ خودرو با کسب اطلاعات قوی در این زمینه و اجرای این آموزش های کارشناسی خودرو به صورت حرفه ای به یک کارشناس حرفه ای خودرو در این زمینه تبدیل شوند.

با شرکت در دوره های آموزشی کارشناسی حرفه ای خودرو در آموزشگاه فنی نخبگان و با حمایت و پشتیبانی کارشناسان مجرب اموزشگاه پس از پایان دوره آموزشی، مرکز کارشناسی خودرو را در شهر و دیار خود راه اندازی کنید.

• نکته قابل توجه

متاسفانه بعضی نقاشان از یک لایه رنگ کیفیت پایین ( معمولا رنگ سلولزی ) وهم رنگ بدنه خودرو قبل از پاشش لایه ی اصلی رنگ استفاده می کنند و نام این کار خود را نیز استفاده از لایه آستر هم رنگ می گذارند!!!!

 به طور کلی چنین کاری در عملیات نقاشی اصلا وجود ندارد و معمولا هدف از انجام این کار کاهش هزینه خرید رنگ یا کیفیت است. به همین دلیل اگر از بعضی نقاشان خودرو مطلبی تحت عنوان لایه ی آستر هم رنگ خودرو شنیدید، از انجام آن به شدت خودداری کنید.

کیفیت رنگ بدنه خودرو به عواملی از قبیل زیرسازی، نوع رنگ مورد استفاده، نوع ساخت و نحوه ی ترکیب رنگ بستگی دارد. بنابراین اگر خواهان خودرویی با رنگ بدنه عالی و ظاهری زیبا و شکیل هستید که سالها ی سال این ظاهر شکیل و رنگ بدنه حفظ شود، همان طور که کارشناسی خودرو اهمیت زیادی به آن می دهد و تاکید زیادی روی آن دارد، دقت در انتخاب نوع آستری و رنگ مورد استفاده در رنگ آمیزی خودرو می باشد.

 

Image result for ‫رنگ سلولزی خودرو‬‎

 

رنگ آمیزی خودرو کاری بسیار هزینه بر و زمان بر است. بنابراین باید در رنگ آمیزی آن دقت بی نهایتی شود و سعی شود عملیات رنگ آمیزی بدنه خودرو با کیفیت عالی انجام شود.

۳- رنگ بیس کوت

بیس کوت در لغت به معنای پوشش پایه بوده و همان طور که از نامش پیداست پس از لایه ی آستر از این نوع رنگ خودرو به عنوان پوشش پایه استفاده شده و بعد از آن باید یک لایه کیلر دو جزئی روی آن پاشیده شود. نام دیگر رنگ های بیس کوت رنگ ۵۴ یا ۶۹ است.

رنگ های بیس کوت صدف دار را ۶۹ و رنگ های غیر صدفی را ( چه متالیک و چه معمولی ) ۵۴ می گویند. مدت زمان لازم برای خشک شدن این رنگ در تابستان حدود نیم ساعت و در زمستان حدود یک ساعت است. نحوه ی پاشش رنگ های بیس کوت نیاز به تجربه ی بیش تری دارد ( خصوصا رنگ های صدف دار ) و باید به صورت گردگرد پاشیده شود.