• آموزش کارشناسی رنگ آمیزی خودرو 

در زمینه رنگ آمیزی خودرو ابتدا افرادی که علاقه مند به این حرفه می باشند ابتدا باید در رابطه با کارشناسی رنگ خودرو مطالبی جمع آوری کرده باشند همانطور که بار ها در مقالات قبلی به آن اشاره شده است کارشناسی رنگ خودرو در دنیای امروز اهمیت بالایی دارد.

کارشناسی رنگ خودرو نه تنها یک آموزش برای آموزشگاه فنی نخبگان است بلکه یک کسب و کار با درآمد بالا و هزینه ای اندک برای جوانان جویای کار و علاقه مند میباشد.اگر میخواهید برای خود کاری پر درآمد داشته باشید آریا تست و آموزشگاه فنی نخبگان در رابطه با آموزش کارشناسی رنگ خودرو و ریکاوری رنگ خودرو به شما این امکان را میدهد که به خواسته های خود دست پیدا کنید.

• ریکاوری خودرو

یکی از لوازمی که نمی توان آن را از زندگی جدا کرد خودرو است .در واقع وجود خودرو به دلیل مزیت ها بالایی که دارد جز جدایی ناپذیر در زندگی شهری و امروزی محسوب می شود که برای اکثر افراد اهمیت خودرو از لحاظ ظاهری و کاری بسیار بالاست.
تمیزی و سالم بودن خودرو دغدغه ی افراد زیادی است با توجه به اینکه در دنیایی زندگی می کنیم که هر لحظه ممکن است برای خودروی ما بنا بر دلایل مختلف سوانحی رخ دهد و دچار آسیب شود.
مبحثی که در این جا ارائه می شود در مورد پولیش و رنگ خودرو است شما در ادامه این مقاله در مورد کار کردن با پولیش و رنگ اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که استفاده از پولیش برای خودرو باید در زمان مشخصی انجام گیرد اما پیشنهاد ما این است که هر زمان که خودرو به پولیش نیاز دارد می توان از آن استفاده کرد.
اکثر خودرو هایی که مورد استفاده قرار می گیرند در معرض گرد و غبار هستند یا در خیابان ها در حال تردد هستند و زمانی که در حال حرکت نیستند در مکانی پارک شده اند؛ به مرور زمان رنگ ماشین شفافیت خود را از دست می دهد و کدر می شود که می توان از پولیش استفاده کرد.
نباید از پولیش انتظار معجزه داشت اما پولیش می تواند رنگ های آسیب دیده را ترمیم کند که البته این کار زمانی به درستی انجام می گیرد که رنگ سالمی زیر رنگ آسیب دیده وجود داشته باشد.

• رنگ شدگی بدنه خودرو 

یکی از موارد بسیار مهمی است که تاثیر بسزایی بر قیمت خودروی کارکرده دارد.اگر یک خودرو فاقد رنگ شدگی باشد، با سهولت و سرعت بیشتری به فروش می‌رسد و از سویی دیگری دارای قیمت بیشتری نسبت به موارد مشابه ولی با بدنه رنگشده خواهد داشت. در این میان نکته اساسی آن است که هرکدام از اجزای بدنه تاثیر خاص خود را دارند و نمیتوان یک فرمول و نسخه کلی برای تمامی اجزا پیچید.

• تشخیص رنگ شدگی اتومبیل با چشم

آموزش و راهنمای خرید خودرو رنگ شدگی های سقف، کاپوت و صندوق جزو قسمتهایی هستند که دارای تاثیر به مراتب بیشتری میباشند چرا که رنگ شدگی هر یک از این قسمتها میتواند بیانگر یک تصادف شدید باشد که این تصادفات میتوانند جلوبندی ماشین و در نهایت عملکرد آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

مقدار این تاثیرات برای خودروهای مختلف بوده و با بالا رفتن کلاس خودرو میزان این تاثیر نیز بیشتر میشود تا جاییکه برای برخی خودروها رنگ شدگی سقف، کاهشی بیش از ۳۰ میلیون در قیمت را در پی دارد.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که نحوه تشخیص این رنگ شدگی به چه نحوی است؟ متاسفانه یا خوشبختانه در سطح شهر، صافکارها و نقاش‌های بسیار ماهری هستند که به قول خودشان “ماشین را بدون رنگ تحویل می‌دهند” و خودرو را به گونه‌ای بازسازی می‌نمایند که غیر از خود مالک خودرو، هیچ فردی دیگری قادر به تشخیص تغییرات صورت‌گرفته نمی‌باشد.

این موضوع موجب شده تا کارشناسان خودرو، پا به‌ پای صافکارها و نقاشان، در این عرصه پیشرفت کنند و علاوه بر بهره‌گیری از تجربه، به تجهیزات و علم روز نیز در این حوزه مجهز شوند.

• چگونگی بازگرداندن رنگ خودرو به یک درخشش کامل

دلایل متعددی وجود دارد که شما باید ماشین خود را تا حد امکان تمیز کنید –   پس از همه، شما احتمالا پول زیادی برای خرید ماشین خود لحاظ کرده اید، بنابراین لازم است مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما در شکل خوبی داشته باشد .

به طور عمده، فرایند نگه داشتن یک خودروی بدون سرنشین به این معنی است که اطمینان حاصل شود که رنگ در وضعیت مناسب و مناسب با شخصیت براق و پر جنب و جوش باقی بماند. با این حال، بسیاری از صاحبان خودرو، به سادگی به رنگ ماشین خود توجه کافی نمی کنند، و به همین علت، خودروهایشان به مرور ماهها شروع به ظاهر شدن خط وخش می شود.

در نهایت، رنگ می تواند به شدت اکسید شود که نیاز به یک کار رنگی گسترده دارد تا آن را به چیزی شبیه شرایط تازه تجاری آن بازگرداند.

 

• کارشناسی بدنه خودرو 

کارشناسی بدنه خودرو یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های کارشناسی خودرو به‌شمار می‌رود؛ چرا که هرگونه خوردگی، تغییر شکل یا دفرمه شدن، رنگ شدگی، تعویض و یا زنگ زدگی در قطعات، در تعیین قیمت خودرو تأثیر چشمگیری دارد.

خودرویی که در یک تصادف، بدنه آن دچار مشکل و یا تغییر شکل شده‌است، دیگر از ایمنی و استحکام اولیه برخوردار نیست مگر اینکه بخش معیوب به‌طور کامل تعویض، نه تعمیر گردد. کارشناسی بدنه خودرو خود شامل سه بخش می‌شود:

۱– بررسی شاسی و ستون‌های خودرو

۱– بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو

۱– بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو

• انواع رنگ

در روزهای گذشته، تولیدکنندگان خودرو، آنچه را که یک کار رنگی تک مرحله ای به وسایل نقلیه خود می دهند، اعمال می کنند. 

این نوع رنگها نازک، شکننده و به شدت مستعد ابتلا به اکسیداسیون هستند (پدیده ای که در بخش زیر به آن اشاره خواهیم کرد). در دهه 1980، تولید کنندگان خودرو شروع به استفاده از یک سیستم نقاشی دو مرحله ای کردند؛ این شامل استفاده از اولین کت پایه، سپس کت روشن در بالای آن است. رنگ دو مرحله ای نسبتا با دوام و طولانی مدت و همچنین سازگار با محیط زیست است.

با فرض اینکه شما ماشین بسیار قدیمی رانندگی کنید، شانس این است که وسیله نقلیه شما یک کار رنگی دو مرحله ای داشته باشد. این چیزی است که ما در اینجا تمرکز می کنیم.

• چرا نقاشی بد است

هنگامی که شما کلید های فروشنده را می گیرید و خودرو جدید براق خود را خاموش می کنید، طبیعی است انتظار داشته باشید که خودرو شما سال ها به حالت منطقی باقی بماند. 

با این حال آنچه که شما ممکن است متوجه نشوید این است که اشعه خورشید در حال کار بر روی این کار رنگی درخشان است.

علت اصلی خسارت رنگ، اشعه ماوراء بنفش از خورشید است و در طول زمان کوتاهتر آسیب بیشتری نسبت به احتمال وجود دارد. هر زمانی که ماشین خود را در زیر آفتاب قرار دهید، رنگ خودرو شما تحت شرایط واکنش شیمیایی شیمیایی قرار می گیرد. 

قرار گرفتن در معرض آلودگی خاک و سایر آلودگیهای محیطی باعث مشکلاتی برای کار رنگ خودرو شما می شود.

با گذشت زمان، رنگ در ماشین شما بدون مراقبت مناسب محو خواهد شد. 

• درباره آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی آموزش های تکمیلی کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.

در نهایت، آن را به یک مرحله پیشرفته از آسیب شناخته می شود به عنواناکسیداسیون شود، رنگ ماشین شما از بین می رود.

اگر واقعا قصد جلوگیری از این نوع آسیب به ماشین خود را دارید باید از یک پوشش خودرو استفاده کنید، مخصوصا اگر اتومبیل خود را زیر آفتاب پارک می کنید.

این نیز یک ایده صحیح برای به دست آوردن شستشوی ماشین های معمولی برای پاک کردن آلاینده ها است که می تواند به رنگ شما آسیب برساند. با این حال، اگر رنگ ماشین شما شروع به محو شدن کرده باشد چه؟ چه اتفاقی می افتد؟

• اتومبیل خود را براق کنید 

شما باید از این خراش های کوچک و علائم چرخش خلاص شوید، و شما می توانید با استفاده از برخی از ماشین لهستانی انجام دهید. جلیقه های مناسب ماشین موجود در بازار عبارتند از: تمیز کننده پیش از واکس چهار برابر نهایی و واکس 3M یک مرحله تمیز کننده، در میان بسیاری دیگر. در نظر بگیرید که یک جراحی دوار یا دو نفره را خریداری کنید تا به شما در این امر کمک کند، زیرا این امر منجر به تولید نتایج بهتر از برنامه دست می شود.

• سیلانت را اعمال کنید  

یک نام تجاری Klasse Gloss Sealant Glaze است که تا یک سال پس از استفاده از آن ادامه خواهد یافت. یکی دیگر از گزینه های محبوب Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 است.

با این حال، برای علاقه مندان به ماشین های اختصاص داده شده، هیچ چیزی از موم کارناوب برای زیبایی نقاشی خود نبرد نمی کند. اگر این گزینه شما ممکن است علاقه مند به دنبال، و سپس شما می توانید به یکی از مکان های Cobblestone خودکار اسپا آمده و برای خودتان ببینید که چرا بسیاری از جمع آوری ماشین استفاده از موم کارناوب بر روی وسایل نقلیه گران قیمت خود را.

نگه داشتن ماشین خود را تمیز ممکن است به نظر می رسد مشکل تر از ارزش آن است، اما این واقعا همه چیز دشوار است، به ویژه هنگامی که شما می توانید به Cobblestone خودکار اسپا برای شستن کارشناس خودرو و جزئیات خدمات به نوبه خود.

• کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

حرفه ای تخصصی است که فقط در صورت آموزش صحیح و اصولی می توان عیوب و رنگ شدگی اتومبیل را به صورت حرفه ای تشخیص داد.

کارشناسان خودرو شغلی حساس و دقیق دارند که در صورت خطا می تواند ضررهای زیادی به خریدار وارد نماید آموزشگاه فنی نخبگان با چندین سال سابقه درخشان و اشتغال زایی 300 مرکز کارشناسی فعال در سطح کشور دوره های آموزشی حرفه ای و تخصصی برگزار می نماید .

• هشدار

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان