آموزش تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

♦ انژکتور ها :

 

 

انژکتورها در خودروهای بنزینی از نوع الکترومغناطیسی بود و وظیفه دارد سوخت را به صورت پودر شده

(  اسپری شده )  و یا به عبارت بهتر به صورت تمیز شده به پشت دریچه گاز (  در خودروهای قدیمی )  ایا به پشت سوپاپ های گاز (  در خودروهای جدید )  و یا به محفظه احتراق (  تزریق مستقیم )  در مدت زمان و فشار معین  تزریق کند.

♦ ساختار داخلی انژکتورها :

♦ اجزای اصلی انژکتور عبارت است از :

۱٫ ورودی سوخت

۲٫ فیلتر

۳٫ فنر برگشت دهنده

۴٫ سوزن انژکتور

۵٫ خروجی سوخت (  تزریق سوخت )

۶٫ پوسته

۷٫ هسته

۸٫ سیم پیچ

۹٫ سوکت برقی

♦ نحوه عملکرد انژکتور :

نحوه عملکرد injector های مغناطیسی به این صورت است که وقتی ولتاژ ۱۲ ولت توسط رله دوبل انژکتور داده میشود

پایه منفی انژکتور توسط ecu  کنترل شده (  قطع و وصل می شود ) 

سیم پیچ انژکتور مغناطیس شده و سوزن انژکتور را به سمت بالا حرکت می دهد و چون فشار سوخت در سر انژکتور بالا است

(  حدود ۲/۵ الی ۳/۵ بار ) سوخت می خواهد در زمان بسیار کوتاه (  حدود ۳ الی ۶ میلی ثانیه )  از نازل های (  سوراخ های )  بسیار ریز انژکتور خارج شود. 

لذا باعث می گردد که سوخت به صورت شده از دهانه انژکتور پاشیده شود.

♦ نکته :

مقدار پاشش سوخت به طول کورس جابجایی سوزن injector مربوط نمیباشد ،

چون طول کورس جابجایی سوزن انژکتور ثابت می باشد و به محض فعال شدن انژکتور سوزن انژکتور تا انتهای کورس خود حرکت می‌کند. 

از عامل موثر در مقدار پاشش سوخت (با ثابت بودن قطر نازل و فشار پاشش)  به مدت زمان باز بودن سوزن انژکتور توسط ایسیو بستگی دارد.

 

♦ انواع انژکتور :

۱ – از نظر نوع تغذیه

۲- از نظر مقاومت

۳- از نظر تعداد نازل ( سوراخ )

۴- از نظر نوع سیستم پاشش و مکان قرارگیری

♦ از نظر نوع تغذیه :

انژکتور های مورد استفاده در خودرو های انژکتوری بنزینی از نظر نوع تغذیه به دو گروه تقسیم می شوند :

الف )  گروه اول بهنام injector های تغذیه شونده از بالا Top Feed  هستند که در اکثر خودروهای انژکتوری از این نوع استفاده شده است. مانند :

پژو ۲۰۶ ،پراید ، زانتیا و…

ب ) گروه دوم به نام injector های تغذیه شونده از بغل Bottom Feed هستند که سوخت از اطراف injector (دورتادور)  وارد داخل انژکتور می‌شود و قسمت ورود سوخت (  اطراف انژکتور )  در داخل ریل سوخت قرار میگیرد.

امروزه به دلایل فراوان از این نوع انژکتورها استفاده نمی شود. 

البته در سری های اولیه پژو ۴۰۵ و سمند از این نوع استفاده شده است.

♦ از نظر مقاومت :

♦ انژکتور ها از نظر نوع مقاومت نیز به دو گروه تقسیم می شود :

♦ گروه اول :

انژکتورهای کم مقاومت (  حدود ۳ اهم )  هستند که خیلی کم در خودروهای انژکتوری مورد استفاده قرار گرفته است.

♦ گروه دوم :

انژکتور های مقاومت بالا (  حدود ۱۲ تا ۱۶ اهم )  که در اکثر خودروهای انژکتوری ، امروزه مورد استفاده قرار گرفته است.

♦ از نظر تعداد سوراخ (  نازل ) :

انژکتور های مورد استفاده در خودرو های انژکتوری از نظر تعداد ناظر دارای یک الی چهار ناظره بود که انجا ک تور به کار رفته در هر خودروی انژکتوری از نظر تعداد نازل به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله :

مقدار پاشش ، حجم موتور و…  که در اکثر خودروهای انژکتوری از دو یا سه نازل استفاده می کنند.

البته در بعضی از خودروهای انژکتوری مانند زانتیا و نیسان زامیاد از انژکتور چهار نازله استفاده شده است.

و حتی در بعضی از خودروهای انژکتوری مانند : پژو ۴۰۷ و ۶۰۷ از ۸ و ۱۲ نازل نیز استفاده شده است.

♦نکته :

پاشش سوخت به صورت مخروطی یا استوانه ای انجام می گیرد.

♦ از نظر سیستم پاشش سوخت و مکان قرارگیری انژکتور :

♦ سیستم پاشش سوخت را می توان به سه گروه تقسیم کرد :

۱٫ سیستم پاشش تک نقطه ای SFPI

۲٫ سیستم پاشش چند نقطه ای MPFI

۳٫ سیستم پاشش مستقیم GDI

 

 

♦ هشدار 

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب،

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *